Zobrazit minimální záznam

Dionysiac scenes on red figure vases of south Italy
dc.contributor.advisorOndřejová, Iva
dc.creatorKalasová, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-06T11:20:02Z
dc.date.available2017-04-06T11:20:02Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13210
dc.description.abstractDionýsovská tématika na jihoitalské keramice patrí, vedle zobrazení mýtu, tragédií a scén z bežného života, k nejcastejším námetum. Její spektrum je natolik široké, že je velmi obtížné vytvorit její podrobnou schematizaci. V porovnání s attickou keramickou produkcí, na jejíž výzdobe se dionýsovská tématika objevuje v tradicních a interpretacne jasných scénách, se u jihoitalských váz setkáváme s výjevy, jejichž interpretace muže být dvojsmyslná ci ne zcela jasná. Na jihoitalské keramice se vedle zobrazení výjevu ze života a kultu boha Dionýsa objevují také scény, jejichž vypovídací hodnota je založena na správné interpretaci zobrazených detailu a symbolu (dusledek postupné schematizce výjevu a kvality zobrazení).Analýza dionýsovské tématiky na jihoitalských vázách musí tedy vyjít z úplného pocátku zrodu jihoitalských keramických dílen (lukánská, apulská škola), kde námety zobrazení ješte odpovídaly attické tradici. Na rane lukánské a apulské keramice se tak objevují výjevy se zachycením dionýsovské extáze, oslavných pruvodu ci božské epifanie v tradicní podobe (puvodní zobrazení dionýsovského sveta - polozvírecí satyrové, šílené mainady zachycené v extázi, zvírata doplnující božskou prítomnost a mnohé další). K tradicním zobrazením patrí také symposia, at již lidská ci božská, která se objevovala u raných...cs_CZ
dc.description.abstractSouth Italy, once called Magna Graecia, was source of ancient Greek pottery fabricated mostly during the fourth century B.C. which is commonly called South Italian pottery. First, many scholars thought, that this pottery was imported from Athens, but in fact the Greeks living in South Italy produced here their own red- figured pottery since the end of fifth century B.C. Many workshops were influenced by Attic pottery and they developed their own style later during the fourth century B.C. All South Italian workshops initially took up the style of Attic workshops of Athens, when many craftsmen left the city because of the Peloponnesian Wars. Five areas or schools of South Italian pottery, that produced the red-figured ware, are identified: Apulia (various workshops in Taras), Lucania (Heraclea, Metaponto), Paestum (Paestum), Campania (Capua and Cumae) and Sicily (Syracuse and Lipari). The red-figured pottery was produced here between 440 B.C. and the end of fourth century B.C. Almost all pottery forms that were developed in Greece were produced also in South Italy. Very popular were calyx-craters and bell-craters, which were marvellously decorated by the vase painters. South Italian potters developed some new pottery forms and shapes(bail amphora, nestoris etc.). At first the elements of decoration were the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDionýsovská tématika na jihoitalských vázáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-14
dc.description.departmentÚstav pro klasickou archeologiics_CZ
dc.description.departmentInstitute for Classical Archeologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId49732
dc.title.translatedDionysiac scenes on red figure vases of south Italyen_US
dc.contributor.refereeMusil, Jiří
dc.identifier.aleph001706939
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKlasická archeologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineClassical Archaeologyen_US
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro klasickou archeologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute for Classical Archeologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKlasická archeologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enClassical Archaeologyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDionýsovská tématika na jihoitalské keramice patrí, vedle zobrazení mýtu, tragédií a scén z bežného života, k nejcastejším námetum. Její spektrum je natolik široké, že je velmi obtížné vytvorit její podrobnou schematizaci. V porovnání s attickou keramickou produkcí, na jejíž výzdobe se dionýsovská tématika objevuje v tradicních a interpretacne jasných scénách, se u jihoitalských váz setkáváme s výjevy, jejichž interpretace muže být dvojsmyslná ci ne zcela jasná. Na jihoitalské keramice se vedle zobrazení výjevu ze života a kultu boha Dionýsa objevují také scény, jejichž vypovídací hodnota je založena na správné interpretaci zobrazených detailu a symbolu (dusledek postupné schematizce výjevu a kvality zobrazení).Analýza dionýsovské tématiky na jihoitalských vázách musí tedy vyjít z úplného pocátku zrodu jihoitalských keramických dílen (lukánská, apulská škola), kde námety zobrazení ješte odpovídaly attické tradici. Na rane lukánské a apulské keramice se tak objevují výjevy se zachycením dionýsovské extáze, oslavných pruvodu ci božské epifanie v tradicní podobe (puvodní zobrazení dionýsovského sveta - polozvírecí satyrové, šílené mainady zachycené v extázi, zvírata doplnující božskou prítomnost a mnohé další). K tradicním zobrazením patrí také symposia, at již lidská ci božská, která se objevovala u raných...cs_CZ
uk.abstract.enSouth Italy, once called Magna Graecia, was source of ancient Greek pottery fabricated mostly during the fourth century B.C. which is commonly called South Italian pottery. First, many scholars thought, that this pottery was imported from Athens, but in fact the Greeks living in South Italy produced here their own red- figured pottery since the end of fifth century B.C. Many workshops were influenced by Attic pottery and they developed their own style later during the fourth century B.C. All South Italian workshops initially took up the style of Attic workshops of Athens, when many craftsmen left the city because of the Peloponnesian Wars. Five areas or schools of South Italian pottery, that produced the red-figured ware, are identified: Apulia (various workshops in Taras), Lucania (Heraclea, Metaponto), Paestum (Paestum), Campania (Capua and Cumae) and Sicily (Syracuse and Lipari). The red-figured pottery was produced here between 440 B.C. and the end of fourth century B.C. Almost all pottery forms that were developed in Greece were produced also in South Italy. Very popular were calyx-craters and bell-craters, which were marvellously decorated by the vase painters. South Italian potters developed some new pottery forms and shapes(bail amphora, nestoris etc.). At first the elements of decoration were the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro klasickou archeologiics_CZ
dc.identifier.lisID990017069390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV