Zobrazit minimální záznam

Transmigration of children to institutional care as trauma
dc.contributor.advisorMatoušek, Oldřich
dc.creatorKloudová, Dana
dc.date.accessioned2020-08-21T13:06:47Z
dc.date.available2020-08-21T13:06:47Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12953
dc.description.abstractV dnešní době se stále častěji objevuje kritika ústavní péče o děti a objevují se snahy tuto péči zlepšit. Není pochyb o tom, že dítě vstupující do ústavní péče prožívá značný stres a to se projevuje na jeho chování a ovlivňuje ho to i v dalším vývoji. Měla jsem možnost poznat dvě ústavní zařízení, Dětský domov Nymburk a Ústav sociální péče Milovice. V těchto zařízeních jsem mohla pozorovat děti, které zde pobývaly. Zabývám se otázkami: Jaké jsou reakce dětí na vstup do ústavu? Jaké techniky a přístupy pomáhají pracovníkům zmírnit nepříznivé projevy při vstupu dítěte do ústavu? Abych poodhalila odpovědi na tyto otázky navštívila jsem výše zmíněná zařízení a vedla rozhovory s jejich pracovníky. Položila jsem jim šest základních otázek, které jsem rozvinula o další individuálně dle odpovědí pracovníků. Těmito rozhovory jsem chtěla potvrdit své hypotézy. Rozhovory se uskutečnili v první polovině roku 2007. Cílem těchto rozhovorů bylo zjistit jakých negativních projevů si všimli pracovníci ústavů u dětí, při vstupu do ústavů. Jak dlouhá je podle nich adaptace dítěte na ústav. Co podle nich pomáhá při zmírňování negativních projevů při vstup do ústavu u dětí. Potvrdili se obě mé hypotézy. Z rozhovorů vyplynulo, že hypotéza o nepříznivých reakcích na vstup do ústavních zařízeních je pravdivá a přes veškerou snahu...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePřechod dítěte do ústavní péče jako traumacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-13
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId28124
dc.title.translatedTransmigration of children to institutional care as traumaen_US
dc.contributor.refereePazlarová, Hana
dc.identifier.aleph000819474
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Politicy and Social Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Politicy and Social Worken_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV dnešní době se stále častěji objevuje kritika ústavní péče o děti a objevují se snahy tuto péči zlepšit. Není pochyb o tom, že dítě vstupující do ústavní péče prožívá značný stres a to se projevuje na jeho chování a ovlivňuje ho to i v dalším vývoji. Měla jsem možnost poznat dvě ústavní zařízení, Dětský domov Nymburk a Ústav sociální péče Milovice. V těchto zařízeních jsem mohla pozorovat děti, které zde pobývaly. Zabývám se otázkami: Jaké jsou reakce dětí na vstup do ústavu? Jaké techniky a přístupy pomáhají pracovníkům zmírnit nepříznivé projevy při vstupu dítěte do ústavu? Abych poodhalila odpovědi na tyto otázky navštívila jsem výše zmíněná zařízení a vedla rozhovory s jejich pracovníky. Položila jsem jim šest základních otázek, které jsem rozvinula o další individuálně dle odpovědí pracovníků. Těmito rozhovory jsem chtěla potvrdit své hypotézy. Rozhovory se uskutečnili v první polovině roku 2007. Cílem těchto rozhovorů bylo zjistit jakých negativních projevů si všimli pracovníci ústavů u dětí, při vstupu do ústavů. Jak dlouhá je podle nich adaptace dítěte na ústav. Co podle nich pomáhá při zmírňování negativních projevů při vstup do ústavu u dětí. Potvrdili se obě mé hypotézy. Z rozhovorů vyplynulo, že hypotéza o nepříznivých reakcích na vstup do ústavních zařízeních je pravdivá a přes veškerou snahu...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990008194740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV