Show simple item record

The Development of Animations Supporting Teaching of Biochemistry at High Schools - Signal Transduction
dc.contributor.advisorTeplá, Milada
dc.creatorChaloupková, Denisa
dc.date.accessioned2021-08-05T08:19:38Z
dc.date.available2021-08-05T08:19:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128352
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá zpracováním výukových materiálů (animace a studijního textu) pro podporu výuky tématu buněčná signalizace. Vytvořené materiály jsou primárně určeny žákům vyššího stupně gymnázií a chemicky zaměřených středních škol a jsou cíleny do výuky předmětu chemie a biologie. Teoretická část bakalářské práce zahrnuje vymezení základních pojmů, kterými je vizualizace, vizuál či animace. Následně se detailněji zabývá animacemi, jejich výhodami a nevýhodami ve výuce a též se věnuje efektivitě užívání animací ve výuce a proměnnými, které tuto efektivitu ovlivňují. Kapitola též představuje kritéria, která by měla být splněna při tvorbě výukové animace a následné zařazení do vyučovacího procesu. Dále je v této části provedena analýza kurikulárních dokumentů, tedy rámcového vzdělávacího programu a školního vzdělávacího programu týkajících se tématu buněčná signalizace. Praktická část se věnuje analýze již vytvořených videí volně dostupných na internetu, která se tématem buněčné signalizace zabývají. Následně představuje výukové materiály, které byly vytvořeny autorkou práce. Prvním výukovým materiálem je výuková animace sestavená na téma buněčná signalizace a vytvořená prostřednictvím programu Adobe Animate CC 2021 (21.0). Animace se skládá ze tří dílčích animací, jež se věnují třem typům...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the processing of educational materials (animation and educational text) to support the teaching of cell signalling. The created materials are primarily intended for students of higher grammar schools and chemically oriented secondary schools and they are aimed at teaching the subject of chemistry and biology. The theoretical part of this bachelor thesis includes the definition of basic concepts of visualization, visual or animation. Subsequently, it deals in more detail with animations, their advantages and disadvantages in teaching and it also deals with the effectiveness of the use of animations in teaching and the variables that affect this effectiveness. This chapter also presents the criteria that should be fulfilled when creating an educational animation and subsequent inclusion in the teaching process. Furthermore, in this part, there is an analysis of curricular documents performed, which is the Framework Education Programme and the School Education Programme related to the topic of cell signaling. The practical part is devoted to the analysis of already created videos freely available on the internet, which deal with the topic of cell signaling. Subsequently, it presents teaching materials that were created by the author of this work. The first teaching...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectAnimacecs_CZ
dc.subjectAdobe Animatecs_CZ
dc.subjectBiochemiecs_CZ
dc.subjectVýukacs_CZ
dc.subjectStřední školacs_CZ
dc.subjectBuněčná signalizacecs_CZ
dc.subjectAnimationen_US
dc.subjectAdobe Animateen_US
dc.subjectBiochemistryen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectHigh Schoolen_US
dc.subjectSignal Transductionen_US
dc.titleTvorba animací pro podporu výuky biochemie na středních školách - Buněčná signalizacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-07-15
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId217785
dc.title.translatedThe Development of Animations Supporting Teaching of Biochemistry at High Schools - Signal Transductionen_US
dc.contributor.refereeMartínek, Václav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá zpracováním výukových materiálů (animace a studijního textu) pro podporu výuky tématu buněčná signalizace. Vytvořené materiály jsou primárně určeny žákům vyššího stupně gymnázií a chemicky zaměřených středních škol a jsou cíleny do výuky předmětu chemie a biologie. Teoretická část bakalářské práce zahrnuje vymezení základních pojmů, kterými je vizualizace, vizuál či animace. Následně se detailněji zabývá animacemi, jejich výhodami a nevýhodami ve výuce a též se věnuje efektivitě užívání animací ve výuce a proměnnými, které tuto efektivitu ovlivňují. Kapitola též představuje kritéria, která by měla být splněna při tvorbě výukové animace a následné zařazení do vyučovacího procesu. Dále je v této části provedena analýza kurikulárních dokumentů, tedy rámcového vzdělávacího programu a školního vzdělávacího programu týkajících se tématu buněčná signalizace. Praktická část se věnuje analýze již vytvořených videí volně dostupných na internetu, která se tématem buněčné signalizace zabývají. Následně představuje výukové materiály, které byly vytvořeny autorkou práce. Prvním výukovým materiálem je výuková animace sestavená na téma buněčná signalizace a vytvořená prostřednictvím programu Adobe Animate CC 2021 (21.0). Animace se skládá ze tří dílčích animací, jež se věnují třem typům...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the processing of educational materials (animation and educational text) to support the teaching of cell signalling. The created materials are primarily intended for students of higher grammar schools and chemically oriented secondary schools and they are aimed at teaching the subject of chemistry and biology. The theoretical part of this bachelor thesis includes the definition of basic concepts of visualization, visual or animation. Subsequently, it deals in more detail with animations, their advantages and disadvantages in teaching and it also deals with the effectiveness of the use of animations in teaching and the variables that affect this effectiveness. This chapter also presents the criteria that should be fulfilled when creating an educational animation and subsequent inclusion in the teaching process. Furthermore, in this part, there is an analysis of curricular documents performed, which is the Framework Education Programme and the School Education Programme related to the topic of cell signaling. The practical part is devoted to the analysis of already created videos freely available on the internet, which deal with the topic of cell signaling. Subsequently, it presents teaching materials that were created by the author of this work. The first teaching...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV