Zobrazit minimální záznam

Video Home Training and Its Possibilities in System of Families with Hearing Impaired Children
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorHolyanska, Marie
dc.date.accessioned2021-08-03T08:10:55Z
dc.date.available2021-08-03T08:10:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128157
dc.description.abstractCílem předložené diplomové práce je do hloubky prozkoumat možnosti využití metody Videotrénink interakcí v rodině, a to s motivací podpořit rozvíjení komunikace mezi dítětem se sluchovým postižením a jeho slyšícím rodičem. První část práce tvoří podklad pro toto zkoumání, jsou popsány psychologické aspekty péče o neslyšící dítě, a především nároky na vzájemnou komunikaci, která je jednak velice ztížená a jednak je naprosto zásadní pro budoucí zdravý vývoj dítěte. Zahraniční výzkumy naznačují, že metoda Videotrénink interakcí u dětí se sluchovým postižením a jejich rodičů může velice efektivně posílit rozvoj komunikace, na což navazuje výzkumný projekt, jehož cílem je metodu VTI v popisovaném typu rodiny aplikovat. Pro zkoumání byl využit design případové studie a pomocí VTI, semistrukturovaných rozhovorů a sebeposuzovacích škál byly zhodnoceny možnosti a limity užití VTI v této rodině. Toto zhodnocení se ukázalo jako velmi kladné a zároveň je i v souladu se zahraničními výzkumnými zjištěními. Předložená případová studie a výsledky výzkumu přispějí k rozšíření aplikačních oblastí, kde lze metodu VTI využít a zároveň mohou být tyto výsledky a možný pozitivní efekt na komunikaci slyšících rodičů a jejich neslyšících dětí nabídnuty potřebným rodinám. Klíčová slova Videotrénink interakcí; sluchové...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the master's thesis is in-depth exploration of possibilities of using the Video Home Training method within a family setting and with motivation to support the development of communication between the child with hearing impairment and his hearing parent. The first part of the thesis creates a background for this research, psychological aspects of the care for a deaf child are being described, along with the demands for mutual conversation, which is more difficult and also absolutely crucial for future healthy development of the child. Foreign researches suggest that the VHT method for children with a hearing impairment and their parents can very effectively strengthen the development of communication, to which a research project follows up. Its goal is to apply VHT method within the described type of family. For the research, a case study design was used, and by using a VHT, a semi-structured interviews and self reporting scales, possibilities and limits of VHT method used in the family were evaluated. This evaluation proved to be very positive and at the same time it is in a consonance with findings of foreign studies. Submitted case study and its research findings contribute to the broadening of application areas in which VHT method can be used, and at the same time these findings and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVideotrénink interakcí|sluchové postižení|slyšící rodiče neslyšících dětí|komunikace|případová studiecs_CZ
dc.subjectVideo Home Training|Hearing Impairment|Hearing Parents of dDHH Children|Communication|Case Studyen_US
dc.titleVideotrénink interakcí a možnosti jeho využití v rodinách s dětmi se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-26
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId231873
dc.title.translatedVideo Home Training and Its Possibilities in System of Families with Hearing Impaired Childrenen_US
dc.contributor.refereeVeselá, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem předložené diplomové práce je do hloubky prozkoumat možnosti využití metody Videotrénink interakcí v rodině, a to s motivací podpořit rozvíjení komunikace mezi dítětem se sluchovým postižením a jeho slyšícím rodičem. První část práce tvoří podklad pro toto zkoumání, jsou popsány psychologické aspekty péče o neslyšící dítě, a především nároky na vzájemnou komunikaci, která je jednak velice ztížená a jednak je naprosto zásadní pro budoucí zdravý vývoj dítěte. Zahraniční výzkumy naznačují, že metoda Videotrénink interakcí u dětí se sluchovým postižením a jejich rodičů může velice efektivně posílit rozvoj komunikace, na což navazuje výzkumný projekt, jehož cílem je metodu VTI v popisovaném typu rodiny aplikovat. Pro zkoumání byl využit design případové studie a pomocí VTI, semistrukturovaných rozhovorů a sebeposuzovacích škál byly zhodnoceny možnosti a limity užití VTI v této rodině. Toto zhodnocení se ukázalo jako velmi kladné a zároveň je i v souladu se zahraničními výzkumnými zjištěními. Předložená případová studie a výsledky výzkumu přispějí k rozšíření aplikačních oblastí, kde lze metodu VTI využít a zároveň mohou být tyto výsledky a možný pozitivní efekt na komunikaci slyšících rodičů a jejich neslyšících dětí nabídnuty potřebným rodinám. Klíčová slova Videotrénink interakcí; sluchové...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the master's thesis is in-depth exploration of possibilities of using the Video Home Training method within a family setting and with motivation to support the development of communication between the child with hearing impairment and his hearing parent. The first part of the thesis creates a background for this research, psychological aspects of the care for a deaf child are being described, along with the demands for mutual conversation, which is more difficult and also absolutely crucial for future healthy development of the child. Foreign researches suggest that the VHT method for children with a hearing impairment and their parents can very effectively strengthen the development of communication, to which a research project follows up. Its goal is to apply VHT method within the described type of family. For the research, a case study design was used, and by using a VHT, a semi-structured interviews and self reporting scales, possibilities and limits of VHT method used in the family were evaluated. This evaluation proved to be very positive and at the same time it is in a consonance with findings of foreign studies. Submitted case study and its research findings contribute to the broadening of application areas in which VHT method can be used, and at the same time these findings and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV