Zobrazit minimální záznam

Metamorphoses of the Meaning and the Role of Education in the society
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorBrožová, Jana
dc.date.accessioned2021-08-03T08:10:44Z
dc.date.available2021-08-03T08:10:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128156
dc.description.abstractTato diplomová práce zprostředkovává bližší pohled na proměny významu a role vzdělání v kontextu změn euroatlantické společnosti druhé poloviny dvacátého století. Pro pochopení pozadí proměn je diplomová práce zahájena pojetím vzdělání z historického úhlu pohledu. Mezníkem na časové ose jsou sedmdesátá léta dvacátého století a tvořící se ideje nové společnosti, přičemž velká pozornost je věnována teorii postindustriální společnosti. Pojetí vzdělání ve vzdělanostní společnosti a jeho návaznost na pracovní uplatnění jedinců žijících ve století jednadvacátém je tématem poslední kapitoly teoretické části diplomové práce. V empirické části propojuji teoretické poznatky s postoji respondentů. Zjišťuji, zda považují vzdělání za garanta profesního vzestupu či jej vnímají spíše jako pojistku pro udržení stávajícího statusu. Výsledky výzkumného šetření předkládám závěrem diplomové práce.cs_CZ
dc.description.abstractThe main goal of this Thesis is to provide a closer look at the transformation of the meaning and the role of education in the context of changes in Euro-Atlantic society in the second half of the twentieth century. To understand the background of changes, the Thesis begins with a concept of education from a historical point of view. The milestone on the timeline is the 1970s and the emerging ideas of a new society, whereas a great deal of attention is paid to the theory of a post-industrial society. The concept of education in an Knowledge society and its continuity to working area of individuals living in the twenty-first century is the subject of the last chapter of the theoretical part of the Thesis. In the empirical part, I combine theoretical pieces of knowledge with attitudes of respondents. I try to discover whether they consider education as a quarantor of career advancement or whether they perceive it more as an insurance policy for maintaining their current status. Results of the exploratory study I expose at the conclusion of the Thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVzdělánícs_CZ
dc.subjectvzdělanostní společnostcs_CZ
dc.subjectprůmyslová a postprůmyslová společnostcs_CZ
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectKnowledge societyen_US
dc.subjectIndustrial and Post-industrial societyen_US
dc.titleProměny významu a role vzdělání ve společnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-01
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188361
dc.title.translatedMetamorphoses of the Meaning and the Role of Education in the societyen_US
dc.contributor.refereeStrouhal, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zprostředkovává bližší pohled na proměny významu a role vzdělání v kontextu změn euroatlantické společnosti druhé poloviny dvacátého století. Pro pochopení pozadí proměn je diplomová práce zahájena pojetím vzdělání z historického úhlu pohledu. Mezníkem na časové ose jsou sedmdesátá léta dvacátého století a tvořící se ideje nové společnosti, přičemž velká pozornost je věnována teorii postindustriální společnosti. Pojetí vzdělání ve vzdělanostní společnosti a jeho návaznost na pracovní uplatnění jedinců žijících ve století jednadvacátém je tématem poslední kapitoly teoretické části diplomové práce. V empirické části propojuji teoretické poznatky s postoji respondentů. Zjišťuji, zda považují vzdělání za garanta profesního vzestupu či jej vnímají spíše jako pojistku pro udržení stávajícího statusu. Výsledky výzkumného šetření předkládám závěrem diplomové práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of this Thesis is to provide a closer look at the transformation of the meaning and the role of education in the context of changes in Euro-Atlantic society in the second half of the twentieth century. To understand the background of changes, the Thesis begins with a concept of education from a historical point of view. The milestone on the timeline is the 1970s and the emerging ideas of a new society, whereas a great deal of attention is paid to the theory of a post-industrial society. The concept of education in an Knowledge society and its continuity to working area of individuals living in the twenty-first century is the subject of the last chapter of the theoretical part of the Thesis. In the empirical part, I combine theoretical pieces of knowledge with attitudes of respondents. I try to discover whether they consider education as a quarantor of career advancement or whether they perceive it more as an insurance policy for maintaining their current status. Results of the exploratory study I expose at the conclusion of the Thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV