dc.contributor.advisor | Lorenzová, Jitka | |
dc.creator | Pelcová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-08-03T08:09:58Z | |
dc.date.available | 2021-08-03T08:09:58Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/128152 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce představuje inkluzivní vzdělávání žáka s PAS na základní škole běžného typu. Zabývá se vymezením pojmu poruchy autistického spektra v souvislosti s problematikou vzdělávání žáků s touto diagnózou. Práce popisuje úpravu podmínek vzdělávání a možné odlišnosti v přístupu pedagogických pracovníků k těmto žákům. Pozornost je dále věnována inkluzi a jejím specifikům. Praktická část diplomové práce zjišťuje názory pedagogických pracovníků školy ke vzdělávání žáka s PAS a strategie, které při jeho vzdělávání tito pracovníci uplatňují. Kvalitativní výzkum je uskutečňován prostřednictvím zkoumání pedagogické dokumentace a individuálních rozhovorů s účastníky edukačního procesu, především pedagogy a asistenty pedagoga. Cílem diplomové práce je zachytit spektrum názorů pedagogických pracovníků školy běžného typu na možnosti vzdělávání žáka s PAS. Těžiště práce představují rozhovory s pedagogy a jejich analýza. Na základě otevřeného kódování bylo zjištěno, že vzdělávání žáka s PAS v prostředí běžné školy představuje pro pedagogické pracovníky náročný proces, vyžadující lepší přípravu, podporu i vzájemnou spolupráci těchto účastníků. Jako nezbytná, se pro toto vzdělávání ukázala přítomnost asistenta pedagoga. Příznivé zjištění vzhledem k inkluzi představovala schopnost pedagogických pracovníků... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis represents inclusive education of a pupil with ASD in a common type of primary school. It deals with the definition of the autism spectrum disorder concept and relates it with the difficulty of educating pupils who have this diagnosis. The thesis describes the adjustment of educational conditions and possible differences in approach of pedagogical staff to these pupils. Attention is further focused on inclusion and its specifics. The practical part of the diploma thesis gathers pedagogical staff opinions on the education of a pupil with ASD and also the strategies which are applied in his education by these members of staff. Qualitative reserach is realized through pedagogical documentation research and through individual interviews with participants of the educational process, especially with teachers and teaching assistants. The aim of the work is to determine the opinion spectrum of pedagogical staff in a common school type towards educating a pupil with ASD. The focus of the work presents interviews and analysis with teachers. Findings based on open coding showed that the education of a pupil with ASD in a common type of primary school is a challenging process for the pedagogical staff, who require better preparation, support and mutual cooperation among the participants.... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Poruchy autistického spektra|inkluze|vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | Autism spectrum disorders|inclusion|education | en_US |
dc.title | Pedagogická práce s žákem s PAS v běžné školní praxi | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-06-03 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 216643 | |
dc.title.translated | Pedagogic work with PAS pupil in common school practise | en_US |
dc.contributor.referee | Sedláčková, Daniela | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce představuje inkluzivní vzdělávání žáka s PAS na základní škole běžného typu. Zabývá se vymezením pojmu poruchy autistického spektra v souvislosti s problematikou vzdělávání žáků s touto diagnózou. Práce popisuje úpravu podmínek vzdělávání a možné odlišnosti v přístupu pedagogických pracovníků k těmto žákům. Pozornost je dále věnována inkluzi a jejím specifikům. Praktická část diplomové práce zjišťuje názory pedagogických pracovníků školy ke vzdělávání žáka s PAS a strategie, které při jeho vzdělávání tito pracovníci uplatňují. Kvalitativní výzkum je uskutečňován prostřednictvím zkoumání pedagogické dokumentace a individuálních rozhovorů s účastníky edukačního procesu, především pedagogy a asistenty pedagoga. Cílem diplomové práce je zachytit spektrum názorů pedagogických pracovníků školy běžného typu na možnosti vzdělávání žáka s PAS. Těžiště práce představují rozhovory s pedagogy a jejich analýza. Na základě otevřeného kódování bylo zjištěno, že vzdělávání žáka s PAS v prostředí běžné školy představuje pro pedagogické pracovníky náročný proces, vyžadující lepší přípravu, podporu i vzájemnou spolupráci těchto účastníků. Jako nezbytná, se pro toto vzdělávání ukázala přítomnost asistenta pedagoga. Příznivé zjištění vzhledem k inkluzi představovala schopnost pedagogických pracovníků... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis represents inclusive education of a pupil with ASD in a common type of primary school. It deals with the definition of the autism spectrum disorder concept and relates it with the difficulty of educating pupils who have this diagnosis. The thesis describes the adjustment of educational conditions and possible differences in approach of pedagogical staff to these pupils. Attention is further focused on inclusion and its specifics. The practical part of the diploma thesis gathers pedagogical staff opinions on the education of a pupil with ASD and also the strategies which are applied in his education by these members of staff. Qualitative reserach is realized through pedagogical documentation research and through individual interviews with participants of the educational process, especially with teachers and teaching assistants. The aim of the work is to determine the opinion spectrum of pedagogical staff in a common school type towards educating a pupil with ASD. The focus of the work presents interviews and analysis with teachers. Findings based on open coding showed that the education of a pupil with ASD in a common type of primary school is a challenging process for the pedagogical staff, who require better preparation, support and mutual cooperation among the participants.... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |