Zobrazit minimální záznam

Pedagogic work with PAS pupil in common school practise
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorPelcová, Zuzana
dc.date.accessioned2021-08-03T08:09:58Z
dc.date.available2021-08-03T08:09:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128152
dc.description.abstractDiplomová práce představuje inkluzivní vzdělávání žáka s PAS na základní škole běžného typu. Zabývá se vymezením pojmu poruchy autistického spektra v souvislosti s problematikou vzdělávání žáků s touto diagnózou. Práce popisuje úpravu podmínek vzdělávání a možné odlišnosti v přístupu pedagogických pracovníků k těmto žákům. Pozornost je dále věnována inkluzi a jejím specifikům. Praktická část diplomové práce zjišťuje názory pedagogických pracovníků školy ke vzdělávání žáka s PAS a strategie, které při jeho vzdělávání tito pracovníci uplatňují. Kvalitativní výzkum je uskutečňován prostřednictvím zkoumání pedagogické dokumentace a individuálních rozhovorů s účastníky edukačního procesu, především pedagogy a asistenty pedagoga. Cílem diplomové práce je zachytit spektrum názorů pedagogických pracovníků školy běžného typu na možnosti vzdělávání žáka s PAS. Těžiště práce představují rozhovory s pedagogy a jejich analýza. Na základě otevřeného kódování bylo zjištěno, že vzdělávání žáka s PAS v prostředí běžné školy představuje pro pedagogické pracovníky náročný proces, vyžadující lepší přípravu, podporu i vzájemnou spolupráci těchto účastníků. Jako nezbytná, se pro toto vzdělávání ukázala přítomnost asistenta pedagoga. Příznivé zjištění vzhledem k inkluzi představovala schopnost pedagogických pracovníků...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis represents inclusive education of a pupil with ASD in a common type of primary school. It deals with the definition of the autism spectrum disorder concept and relates it with the difficulty of educating pupils who have this diagnosis. The thesis describes the adjustment of educational conditions and possible differences in approach of pedagogical staff to these pupils. Attention is further focused on inclusion and its specifics. The practical part of the diploma thesis gathers pedagogical staff opinions on the education of a pupil with ASD and also the strategies which are applied in his education by these members of staff. Qualitative reserach is realized through pedagogical documentation research and through individual interviews with participants of the educational process, especially with teachers and teaching assistants. The aim of the work is to determine the opinion spectrum of pedagogical staff in a common school type towards educating a pupil with ASD. The focus of the work presents interviews and analysis with teachers. Findings based on open coding showed that the education of a pupil with ASD in a common type of primary school is a challenging process for the pedagogical staff, who require better preparation, support and mutual cooperation among the participants....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPoruchy autistického spektra|inkluze|vzdělávánícs_CZ
dc.subjectAutism spectrum disorders|inclusion|educationen_US
dc.titlePedagogická práce s žákem s PAS v běžné školní praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-03
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216643
dc.title.translatedPedagogic work with PAS pupil in common school practiseen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce představuje inkluzivní vzdělávání žáka s PAS na základní škole běžného typu. Zabývá se vymezením pojmu poruchy autistického spektra v souvislosti s problematikou vzdělávání žáků s touto diagnózou. Práce popisuje úpravu podmínek vzdělávání a možné odlišnosti v přístupu pedagogických pracovníků k těmto žákům. Pozornost je dále věnována inkluzi a jejím specifikům. Praktická část diplomové práce zjišťuje názory pedagogických pracovníků školy ke vzdělávání žáka s PAS a strategie, které při jeho vzdělávání tito pracovníci uplatňují. Kvalitativní výzkum je uskutečňován prostřednictvím zkoumání pedagogické dokumentace a individuálních rozhovorů s účastníky edukačního procesu, především pedagogy a asistenty pedagoga. Cílem diplomové práce je zachytit spektrum názorů pedagogických pracovníků školy běžného typu na možnosti vzdělávání žáka s PAS. Těžiště práce představují rozhovory s pedagogy a jejich analýza. Na základě otevřeného kódování bylo zjištěno, že vzdělávání žáka s PAS v prostředí běžné školy představuje pro pedagogické pracovníky náročný proces, vyžadující lepší přípravu, podporu i vzájemnou spolupráci těchto účastníků. Jako nezbytná, se pro toto vzdělávání ukázala přítomnost asistenta pedagoga. Příznivé zjištění vzhledem k inkluzi představovala schopnost pedagogických pracovníků...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis represents inclusive education of a pupil with ASD in a common type of primary school. It deals with the definition of the autism spectrum disorder concept and relates it with the difficulty of educating pupils who have this diagnosis. The thesis describes the adjustment of educational conditions and possible differences in approach of pedagogical staff to these pupils. Attention is further focused on inclusion and its specifics. The practical part of the diploma thesis gathers pedagogical staff opinions on the education of a pupil with ASD and also the strategies which are applied in his education by these members of staff. Qualitative reserach is realized through pedagogical documentation research and through individual interviews with participants of the educational process, especially with teachers and teaching assistants. The aim of the work is to determine the opinion spectrum of pedagogical staff in a common school type towards educating a pupil with ASD. The focus of the work presents interviews and analysis with teachers. Findings based on open coding showed that the education of a pupil with ASD in a common type of primary school is a challenging process for the pedagogical staff, who require better preparation, support and mutual cooperation among the participants....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV