Zobrazit minimální záznam

The use of modern technologies in the process of increasing and maintaining long-term motivation for physical activity
dc.contributor.advisorBoukalová, Hedvika
dc.creatorKatrňák, Marek
dc.date.accessioned2021-08-03T07:59:51Z
dc.date.available2021-08-03T07:59:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128100
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje tématu motivace k fyzické aktivitě, možnostem její podpory zajištěním optimálních podmínek pro sycení základních psychických potřeb, způsobům správného nastavení cílů a využití mobilních aplikací pro tyto účely. Teoretická část je věnována teorii sebedeterminace a poznatkům, které v kontextu motivace k fyzické aktivitě přináší. Dále je pozornost věnována procesu nastavování cílů a proměnným, které vedou ke zvýšení míry fyzické aktivity. Prostor je věnován také herním prvkům obsažených v mobilních aplikacích. Herní prvky lze využít jak v kontextu nastavení cílů, tak pro sycení třech základních psychických potřeb autonomie, kompetence a sociální blízkosti. Výzkum je věnován využití mobilních aplikaci k nastavení individuálních cílů a vlivu těchto cílů na zvýšení průměrného denního počtu kroků. Ve vzorku 100 účastníků byl pozorován statisticky signifikantní vliv nastavení cíle na navýšení průměrného počtu kroků, které se účastníkům v průběhu 28 dní trvání výzkumu podařilo denně ujít. Zkoumán byl i vliv rozdílné náročnosti cílů, ten se však neukázal statisticky významným.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on the topic of motivation for physical activity. Possibilities of increasing motivation by creating optimal conditions for fulfillment of three basic psychological needs, in combination with optimal goal setting process using smartphone apps are discussed. The theoretical part of the thesis is dedicated to the theory of self-determination and its` contribution in context of motivation for physical activity. The thesis also focuses on gamified environment used in the smartphone apps. Gamification elements are suitable for use in goal-setting context, as well as in a pursuit of fulfillment of three basic psychological needs. The research focuses on the use of smartphone apps for goal-setting purposes and influence of the set goals on increasing the average daily number of steps. In the sample of 100 participants, a statistically significant effect of goal on the average number of steps performance was observed during a 28-day period of the study. An influence of different goal difficulty on performance was also questioned, without significant effect on performance to have been found.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivace|teorie sebedeterminace|cíle|gamifikace|chůzecs_CZ
dc.subjectmotivation|self-determination theory|goals|gamification|walkingen_US
dc.titleVyužití moderních technologií v procesu zvýšení a udržení dlouhodobé motivace k pohybové aktivitěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-24
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId217939
dc.title.translatedThe use of modern technologies in the process of increasing and maintaining long-term motivation for physical activityen_US
dc.contributor.refereeMacháček, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje tématu motivace k fyzické aktivitě, možnostem její podpory zajištěním optimálních podmínek pro sycení základních psychických potřeb, způsobům správného nastavení cílů a využití mobilních aplikací pro tyto účely. Teoretická část je věnována teorii sebedeterminace a poznatkům, které v kontextu motivace k fyzické aktivitě přináší. Dále je pozornost věnována procesu nastavování cílů a proměnným, které vedou ke zvýšení míry fyzické aktivity. Prostor je věnován také herním prvkům obsažených v mobilních aplikacích. Herní prvky lze využít jak v kontextu nastavení cílů, tak pro sycení třech základních psychických potřeb autonomie, kompetence a sociální blízkosti. Výzkum je věnován využití mobilních aplikaci k nastavení individuálních cílů a vlivu těchto cílů na zvýšení průměrného denního počtu kroků. Ve vzorku 100 účastníků byl pozorován statisticky signifikantní vliv nastavení cíle na navýšení průměrného počtu kroků, které se účastníkům v průběhu 28 dní trvání výzkumu podařilo denně ujít. Zkoumán byl i vliv rozdílné náročnosti cílů, ten se však neukázal statisticky významným.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on the topic of motivation for physical activity. Possibilities of increasing motivation by creating optimal conditions for fulfillment of three basic psychological needs, in combination with optimal goal setting process using smartphone apps are discussed. The theoretical part of the thesis is dedicated to the theory of self-determination and its` contribution in context of motivation for physical activity. The thesis also focuses on gamified environment used in the smartphone apps. Gamification elements are suitable for use in goal-setting context, as well as in a pursuit of fulfillment of three basic psychological needs. The research focuses on the use of smartphone apps for goal-setting purposes and influence of the set goals on increasing the average daily number of steps. In the sample of 100 participants, a statistically significant effect of goal on the average number of steps performance was observed during a 28-day period of the study. An influence of different goal difficulty on performance was also questioned, without significant effect on performance to have been found.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantBaláková, Veronika
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV