Zobrazit minimální záznam

Specifics of Adult Education in Mexico
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorJuříčková, Eliška
dc.date.accessioned2021-08-03T07:54:37Z
dc.date.available2021-08-03T07:54:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128073
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o problematice vzdělávání dospělých v Mexiku s důrazem na boj s negramotností. Cílem práce je poskytnout celistvý obraz o podobách vzdělávání dospělých v Mexiku a analyzovat jeho specifické aspekty a souvislosti. Nejprve se zaměřuje na podoby vzdělávání dospělých v rámci regionu Latinské Ameriky, a následně v samotném Mexiku. Přiblížen je historický kontext vzdělávání dospělých v Mexiku i současné alfabetizační úsilí mexické vlády a vybraných mezinárodních subjektů. Značná pozornost je věnována problematice negramotnosti, jejím charakteristikám a způsobům, jakými se s ní mexická společnost vyrovnává. Vyzdviženy jsou též zásluhy organizací UNESCO a OECD v boji proti negramotnosti. V návaznosti je představen mexický systém vzdělávání, nejznámější edukační program pro vzdělávání dospělých a legislativní ukotvení vzdělávání dospělých. Opomenuta není ani role vládní organizace "Instituto Nacional para la Educación de los Adultos", která zastřešuje služby vzdělávání dospělých v zemi. V práci jsou diskutovány také další témata a problémy týkající se vzdělávání dospělých, jako je vzdělanostní zaostalost, funkční negramotnost, celoživotní učení ad. Závěrem jsou veškeré poznatky o vzdělávání dospělých v zemi shrnuty, dány do souvislostí a reflektovány s ohledem na zvolený cíl práce....cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the issue of adult education in Mexico with an emphasis on the fight against illiteracy. The aim of this thesis is to provide a comprehensive picture of the forms of adult education in Mexico and to analyze its specific aspects and contexts. First, it focuses on the forms of adult education in the Latin American region, and then in Mexico itself. The historical context of adult education in Mexico and the current literacy efforts of the Mexican government and selected international actors are presented. Considerable attention is paid to the issue of illiteracy, its characteristics and the ways in which Mexican society copes with it. The merits of UNESCO and OECD in the fight against illiteracy are also highlighted. Then the Mexican education system, the most famous educational program for adult education and the legislative anchoring of adult education, are introduced. The role of the government's "Instituto Nacional para la Educación de los Adultos", which covers adult education services in the country, is not omitted either. Other topics and problems related to adult education are also discussed, such as educational backwardness, functional illiteracy, lifelong learning, etc. Finally, all knowledge about adult education in the country is summarized, put into context...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMexiko|negramotnost|alfabetizace|vzdělávání dospělých|vzdělanostní zaostalost|systém vzdělávání|stupeň vzdělánícs_CZ
dc.subjectMexico|illiteracy|teaching literacy|adult education|educational backwardness|education system|level of educationen_US
dc.titleSpecifika vzdělávání dospělých v Mexikucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-14
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216368
dc.title.translatedSpecifics of Adult Education in Mexicoen_US
dc.contributor.refereeSycha, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o problematice vzdělávání dospělých v Mexiku s důrazem na boj s negramotností. Cílem práce je poskytnout celistvý obraz o podobách vzdělávání dospělých v Mexiku a analyzovat jeho specifické aspekty a souvislosti. Nejprve se zaměřuje na podoby vzdělávání dospělých v rámci regionu Latinské Ameriky, a následně v samotném Mexiku. Přiblížen je historický kontext vzdělávání dospělých v Mexiku i současné alfabetizační úsilí mexické vlády a vybraných mezinárodních subjektů. Značná pozornost je věnována problematice negramotnosti, jejím charakteristikám a způsobům, jakými se s ní mexická společnost vyrovnává. Vyzdviženy jsou též zásluhy organizací UNESCO a OECD v boji proti negramotnosti. V návaznosti je představen mexický systém vzdělávání, nejznámější edukační program pro vzdělávání dospělých a legislativní ukotvení vzdělávání dospělých. Opomenuta není ani role vládní organizace "Instituto Nacional para la Educación de los Adultos", která zastřešuje služby vzdělávání dospělých v zemi. V práci jsou diskutovány také další témata a problémy týkající se vzdělávání dospělých, jako je vzdělanostní zaostalost, funkční negramotnost, celoživotní učení ad. Závěrem jsou veškeré poznatky o vzdělávání dospělých v zemi shrnuty, dány do souvislostí a reflektovány s ohledem na zvolený cíl práce....cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the issue of adult education in Mexico with an emphasis on the fight against illiteracy. The aim of this thesis is to provide a comprehensive picture of the forms of adult education in Mexico and to analyze its specific aspects and contexts. First, it focuses on the forms of adult education in the Latin American region, and then in Mexico itself. The historical context of adult education in Mexico and the current literacy efforts of the Mexican government and selected international actors are presented. Considerable attention is paid to the issue of illiteracy, its characteristics and the ways in which Mexican society copes with it. The merits of UNESCO and OECD in the fight against illiteracy are also highlighted. Then the Mexican education system, the most famous educational program for adult education and the legislative anchoring of adult education, are introduced. The role of the government's "Instituto Nacional para la Educación de los Adultos", which covers adult education services in the country, is not omitted either. Other topics and problems related to adult education are also discussed, such as educational backwardness, functional illiteracy, lifelong learning, etc. Finally, all knowledge about adult education in the country is summarized, put into context...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV