dc.contributor.advisor | Kopecký, Martin | |
dc.creator | Juříčková, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2021-08-03T07:54:37Z | |
dc.date.available | 2021-08-03T07:54:37Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/128073 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o problematice vzdělávání dospělých v Mexiku s důrazem na boj s negramotností. Cílem práce je poskytnout celistvý obraz o podobách vzdělávání dospělých v Mexiku a analyzovat jeho specifické aspekty a souvislosti. Nejprve se zaměřuje na podoby vzdělávání dospělých v rámci regionu Latinské Ameriky, a následně v samotném Mexiku. Přiblížen je historický kontext vzdělávání dospělých v Mexiku i současné alfabetizační úsilí mexické vlády a vybraných mezinárodních subjektů. Značná pozornost je věnována problematice negramotnosti, jejím charakteristikám a způsobům, jakými se s ní mexická společnost vyrovnává. Vyzdviženy jsou též zásluhy organizací UNESCO a OECD v boji proti negramotnosti. V návaznosti je představen mexický systém vzdělávání, nejznámější edukační program pro vzdělávání dospělých a legislativní ukotvení vzdělávání dospělých. Opomenuta není ani role vládní organizace "Instituto Nacional para la Educación de los Adultos", která zastřešuje služby vzdělávání dospělých v zemi. V práci jsou diskutovány také další témata a problémy týkající se vzdělávání dospělých, jako je vzdělanostní zaostalost, funkční negramotnost, celoživotní učení ad. Závěrem jsou veškeré poznatky o vzdělávání dospělých v zemi shrnuty, dány do souvislostí a reflektovány s ohledem na zvolený cíl práce.... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the issue of adult education in Mexico with an emphasis on the fight against illiteracy. The aim of this thesis is to provide a comprehensive picture of the forms of adult education in Mexico and to analyze its specific aspects and contexts. First, it focuses on the forms of adult education in the Latin American region, and then in Mexico itself. The historical context of adult education in Mexico and the current literacy efforts of the Mexican government and selected international actors are presented. Considerable attention is paid to the issue of illiteracy, its characteristics and the ways in which Mexican society copes with it. The merits of UNESCO and OECD in the fight against illiteracy are also highlighted. Then the Mexican education system, the most famous educational program for adult education and the legislative anchoring of adult education, are introduced. The role of the government's "Instituto Nacional para la Educación de los Adultos", which covers adult education services in the country, is not omitted either. Other topics and problems related to adult education are also discussed, such as educational backwardness, functional illiteracy, lifelong learning, etc. Finally, all knowledge about adult education in the country is summarized, put into context... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Mexiko|negramotnost|alfabetizace|vzdělávání dospělých|vzdělanostní zaostalost|systém vzdělávání|stupeň vzdělání | cs_CZ |
dc.subject | Mexico|illiteracy|teaching literacy|adult education|educational backwardness|education system|level of education | en_US |
dc.title | Specifika vzdělávání dospělých v Mexiku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-06-14 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 216368 | |
dc.title.translated | Specifics of Adult Education in Mexico | en_US |
dc.contributor.referee | Sycha, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce pojednává o problematice vzdělávání dospělých v Mexiku s důrazem na boj s negramotností. Cílem práce je poskytnout celistvý obraz o podobách vzdělávání dospělých v Mexiku a analyzovat jeho specifické aspekty a souvislosti. Nejprve se zaměřuje na podoby vzdělávání dospělých v rámci regionu Latinské Ameriky, a následně v samotném Mexiku. Přiblížen je historický kontext vzdělávání dospělých v Mexiku i současné alfabetizační úsilí mexické vlády a vybraných mezinárodních subjektů. Značná pozornost je věnována problematice negramotnosti, jejím charakteristikám a způsobům, jakými se s ní mexická společnost vyrovnává. Vyzdviženy jsou též zásluhy organizací UNESCO a OECD v boji proti negramotnosti. V návaznosti je představen mexický systém vzdělávání, nejznámější edukační program pro vzdělávání dospělých a legislativní ukotvení vzdělávání dospělých. Opomenuta není ani role vládní organizace "Instituto Nacional para la Educación de los Adultos", která zastřešuje služby vzdělávání dospělých v zemi. V práci jsou diskutovány také další témata a problémy týkající se vzdělávání dospělých, jako je vzdělanostní zaostalost, funkční negramotnost, celoživotní učení ad. Závěrem jsou veškeré poznatky o vzdělávání dospělých v zemi shrnuty, dány do souvislostí a reflektovány s ohledem na zvolený cíl práce.... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the issue of adult education in Mexico with an emphasis on the fight against illiteracy. The aim of this thesis is to provide a comprehensive picture of the forms of adult education in Mexico and to analyze its specific aspects and contexts. First, it focuses on the forms of adult education in the Latin American region, and then in Mexico itself. The historical context of adult education in Mexico and the current literacy efforts of the Mexican government and selected international actors are presented. Considerable attention is paid to the issue of illiteracy, its characteristics and the ways in which Mexican society copes with it. The merits of UNESCO and OECD in the fight against illiteracy are also highlighted. Then the Mexican education system, the most famous educational program for adult education and the legislative anchoring of adult education, are introduced. The role of the government's "Instituto Nacional para la Educación de los Adultos", which covers adult education services in the country, is not omitted either. Other topics and problems related to adult education are also discussed, such as educational backwardness, functional illiteracy, lifelong learning, etc. Finally, all knowledge about adult education in the country is summarized, put into context... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |