dc.contributor.advisor | Kmentová, Milena | |
dc.creator | Doušová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-07-25T10:01:33Z | |
dc.date.available | 2021-07-25T10:01:33Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/127980 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá vývojem rytmického cítění dětí předškolního věku v souvislosti s hudební složkou Metody dobrého startu. Cílem diplomové práce je představit problematiku propojení psychologie a hudby pro využití v pedagogice, s akcentací Metody dobrého startu. Pomocí vlastního výzkumu zhodnotím její teoretický základ, praktické využití a poukážu na její problematické části, respektive nastíním možné zlepšení této metody. V teoretické části se práce zabývá popisem využití rytmické složky hudby v souladu s vývojem motorických dovedností dětí a s tím souvisejícím vývojem jejich rytmického cítění. Dále se zaměřuje na konkrétní metodologický postup pro rozvoj hudebních schopností a návazných motorických a grafomotorických schopností, explicitně se pak práce soustřeďuje na českou verzi Metody dobrého startu. V této části se soustředí na popis a cíle této metody a také představuje její úskalí, kterými se dále zabývá v empirické části práce. V praktické části představuji realizovaný empirický výzkum, který se zaměřil na jednu konkrétní lekci české verze Metody dobrého startu s písní Náchodský zámeček. Na začátku praktické části popisuji zvolenou metodu výzkumu, jeho cíle, průběh a zvolenou formu, kterou je empirický výzkum, s využitím ratingové metody s vícerozměrnou škálou. V další části... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the development of the rhythmic feeling of children aged 5-7 years in connection with the music element of The Good Start Method. The aim of the diploma thesis is to present the issue of connecting psychology and music for the use in pedagogy, with emphasis on The Good Start Method. Using my own research, i evaluate its theoretical basis, practical use and point out its problematic parts and try to find a possible improvement of this method. The theoretical part deals with the description of the use of the rhythmic element of music in accordance with the development of children's motor skills and the related development of their rhythmic feelings. It also focuses on a specific methodological approach to the development of musical abilities and related motor and graphomotor skills. The work is explicitly focused on the Czech version of The Good Start Method. This section focuses on the description and objectives of this method and it also presents its pitfalls, which are further mentioned and discussed in the empirical part of the work. In the practical part i present the realized empirical research, which focuses on one lesson of the Czech version of The Good Start Method with a song called Náchodský zámeček. In the beginning of the practical part i describe the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | rytmus | cs_CZ |
dc.subject | vývoj rytmického cítění dítěte | cs_CZ |
dc.subject | Metoda dobrého startu | cs_CZ |
dc.subject | children aged 5-7 years | en_US |
dc.subject | rhythm | en_US |
dc.subject | development of rhythmic feeling of a child | en_US |
dc.subject | The Good Start Method | en_US |
dc.title | Rytmické cítění předškolních dětí a hudební složka Metody dobrého startu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-01-19 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 214767 | |
dc.title.translated | The rythmic feeling of preschool children and the music component of the Good start method | en_US |
dc.contributor.referee | Jiřičková, Jiřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá vývojem rytmického cítění dětí předškolního věku v souvislosti s hudební složkou Metody dobrého startu. Cílem diplomové práce je představit problematiku propojení psychologie a hudby pro využití v pedagogice, s akcentací Metody dobrého startu. Pomocí vlastního výzkumu zhodnotím její teoretický základ, praktické využití a poukážu na její problematické části, respektive nastíním možné zlepšení této metody. V teoretické části se práce zabývá popisem využití rytmické složky hudby v souladu s vývojem motorických dovedností dětí a s tím souvisejícím vývojem jejich rytmického cítění. Dále se zaměřuje na konkrétní metodologický postup pro rozvoj hudebních schopností a návazných motorických a grafomotorických schopností, explicitně se pak práce soustřeďuje na českou verzi Metody dobrého startu. V této části se soustředí na popis a cíle této metody a také představuje její úskalí, kterými se dále zabývá v empirické části práce. V praktické části představuji realizovaný empirický výzkum, který se zaměřil na jednu konkrétní lekci české verze Metody dobrého startu s písní Náchodský zámeček. Na začátku praktické části popisuji zvolenou metodu výzkumu, jeho cíle, průběh a zvolenou formu, kterou je empirický výzkum, s využitím ratingové metody s vícerozměrnou škálou. V další části... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the development of the rhythmic feeling of children aged 5-7 years in connection with the music element of The Good Start Method. The aim of the diploma thesis is to present the issue of connecting psychology and music for the use in pedagogy, with emphasis on The Good Start Method. Using my own research, i evaluate its theoretical basis, practical use and point out its problematic parts and try to find a possible improvement of this method. The theoretical part deals with the description of the use of the rhythmic element of music in accordance with the development of children's motor skills and the related development of their rhythmic feelings. It also focuses on a specific methodological approach to the development of musical abilities and related motor and graphomotor skills. The work is explicitly focused on the Czech version of The Good Start Method. This section focuses on the description and objectives of this method and it also presents its pitfalls, which are further mentioned and discussed in the empirical part of the work. In the practical part i present the realized empirical research, which focuses on one lesson of the Czech version of The Good Start Method with a song called Náchodský zámeček. In the beginning of the practical part i describe the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |