Show simple item record

The rythmic feeling of preschool children and the music component of the Good start method
dc.contributor.advisorKmentová, Milena
dc.creatorDoušová, Lucie
dc.date.accessioned2021-07-25T10:01:33Z
dc.date.available2021-07-25T10:01:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127980
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá vývojem rytmického cítění dětí předškolního věku v souvislosti s hudební složkou Metody dobrého startu. Cílem diplomové práce je představit problematiku propojení psychologie a hudby pro využití v pedagogice, s akcentací Metody dobrého startu. Pomocí vlastního výzkumu zhodnotím její teoretický základ, praktické využití a poukážu na její problematické části, respektive nastíním možné zlepšení této metody. V teoretické části se práce zabývá popisem využití rytmické složky hudby v souladu s vývojem motorických dovedností dětí a s tím souvisejícím vývojem jejich rytmického cítění. Dále se zaměřuje na konkrétní metodologický postup pro rozvoj hudebních schopností a návazných motorických a grafomotorických schopností, explicitně se pak práce soustřeďuje na českou verzi Metody dobrého startu. V této části se soustředí na popis a cíle této metody a také představuje její úskalí, kterými se dále zabývá v empirické části práce. V praktické části představuji realizovaný empirický výzkum, který se zaměřil na jednu konkrétní lekci české verze Metody dobrého startu s písní Náchodský zámeček. Na začátku praktické části popisuji zvolenou metodu výzkumu, jeho cíle, průběh a zvolenou formu, kterou je empirický výzkum, s využitím ratingové metody s vícerozměrnou škálou. V další části...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the development of the rhythmic feeling of children aged 5-7 years in connection with the music element of The Good Start Method. The aim of the diploma thesis is to present the issue of connecting psychology and music for the use in pedagogy, with emphasis on The Good Start Method. Using my own research, i evaluate its theoretical basis, practical use and point out its problematic parts and try to find a possible improvement of this method. The theoretical part deals with the description of the use of the rhythmic element of music in accordance with the development of children's motor skills and the related development of their rhythmic feelings. It also focuses on a specific methodological approach to the development of musical abilities and related motor and graphomotor skills. The work is explicitly focused on the Czech version of The Good Start Method. This section focuses on the description and objectives of this method and it also presents its pitfalls, which are further mentioned and discussed in the empirical part of the work. In the practical part i present the realized empirical research, which focuses on one lesson of the Czech version of The Good Start Method with a song called Náchodský zámeček. In the beginning of the practical part i describe the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectrytmuscs_CZ
dc.subjectvývoj rytmického cítění dítětecs_CZ
dc.subjectMetoda dobrého startucs_CZ
dc.subjectchildren aged 5-7 yearsen_US
dc.subjectrhythmen_US
dc.subjectdevelopment of rhythmic feeling of a childen_US
dc.subjectThe Good Start Methoden_US
dc.titleRytmické cítění předškolních dětí a hudební složka Metody dobrého startucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-19
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId214767
dc.title.translatedThe rythmic feeling of preschool children and the music component of the Good start methoden_US
dc.contributor.refereeJiřičková, Jiřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá vývojem rytmického cítění dětí předškolního věku v souvislosti s hudební složkou Metody dobrého startu. Cílem diplomové práce je představit problematiku propojení psychologie a hudby pro využití v pedagogice, s akcentací Metody dobrého startu. Pomocí vlastního výzkumu zhodnotím její teoretický základ, praktické využití a poukážu na její problematické části, respektive nastíním možné zlepšení této metody. V teoretické části se práce zabývá popisem využití rytmické složky hudby v souladu s vývojem motorických dovedností dětí a s tím souvisejícím vývojem jejich rytmického cítění. Dále se zaměřuje na konkrétní metodologický postup pro rozvoj hudebních schopností a návazných motorických a grafomotorických schopností, explicitně se pak práce soustřeďuje na českou verzi Metody dobrého startu. V této části se soustředí na popis a cíle této metody a také představuje její úskalí, kterými se dále zabývá v empirické části práce. V praktické části představuji realizovaný empirický výzkum, který se zaměřil na jednu konkrétní lekci české verze Metody dobrého startu s písní Náchodský zámeček. Na začátku praktické části popisuji zvolenou metodu výzkumu, jeho cíle, průběh a zvolenou formu, kterou je empirický výzkum, s využitím ratingové metody s vícerozměrnou škálou. V další části...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the development of the rhythmic feeling of children aged 5-7 years in connection with the music element of The Good Start Method. The aim of the diploma thesis is to present the issue of connecting psychology and music for the use in pedagogy, with emphasis on The Good Start Method. Using my own research, i evaluate its theoretical basis, practical use and point out its problematic parts and try to find a possible improvement of this method. The theoretical part deals with the description of the use of the rhythmic element of music in accordance with the development of children's motor skills and the related development of their rhythmic feelings. It also focuses on a specific methodological approach to the development of musical abilities and related motor and graphomotor skills. The work is explicitly focused on the Czech version of The Good Start Method. This section focuses on the description and objectives of this method and it also presents its pitfalls, which are further mentioned and discussed in the empirical part of the work. In the practical part i present the realized empirical research, which focuses on one lesson of the Czech version of The Good Start Method with a song called Náchodský zámeček. In the beginning of the practical part i describe the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV