dc.contributor.advisor | Váňová, Hana | |
dc.creator | Čiháková, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2021-07-25T10:00:52Z | |
dc.date.available | 2021-07-25T10:00:52Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/127977 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se věnuje roli hudebních pomůcek v předškolním vzdělávání. Zabývá jejich vývojem v historii hudební výchovy, současným stavem na trhu a jejich využíváním v praxi. Cílem práce je v teoretické rovině definovat pojem hudební pomůcka a stanovit obecné dělení didaktických pomůcek, vzhledem k hudebním dovednostem, které rozvíjejí. V rovině praktické potom mapuje na stanoveném vzorku mateřských škol jejich vybavenost hudebními pomůckami a také samotnou práci s nimi. Následně je cílem této práce ověřit experimentálně rozvoj hudebnosti předškolních dětí při používání vlastních navržených hudebních pomůcek, jejichž konstrukce vychází z potřeby vizualizovat dětem základní hudební pojmy a dát jim více příležitostí k vlastní tvořivé činnosti. Tento cíl byl naplněn pozorováním dvou patnáctičlenných experimentálních skupin dětí od 4 do 6 let. KLÍČOVÁ SLOVA hudební pomůcky, hudební tvořivost, hudebnost, mateřská škola, předškolní věk. | cs_CZ |
dc.description.abstract | My thesis focuses on role of musical tools in pre-school education. It explores their history as well as historical significance but also current situation on the market and their use in practice. My goal is to define the very notion of musical tool and set general categorization in relation with musical capabilities it helps to develop. My work also maps the availability of musical tool in selected pre-schools and their use in these environments. The next task is to research how the tools designed by children themselves are helping develop their own musicality, especially those tools trying to visualize basic musical elements, while guiding them towards creativity. This was achieved by observation of two groups of fifteen children from age 4 to 6. KEYWORDS musical tools, musical creativity, musicality, pre-school education, pre-school children. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | hudební pomůcky | cs_CZ |
dc.subject | hudební tvořivost | cs_CZ |
dc.subject | hudebnost | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | musical tools | en_US |
dc.subject | musical creativity | en_US |
dc.subject | musicality,pre-school education | en_US |
dc.subject | pre-school childern | en_US |
dc.title | Hudební pomůcky v rozvoji hudebnosti dětí předškolního věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-21 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 201050 | |
dc.title.translated | Musical aids in musical development of pre-school childern | en_US |
dc.contributor.referee | Kodejška, Miloš | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce se věnuje roli hudebních pomůcek v předškolním vzdělávání. Zabývá jejich vývojem v historii hudební výchovy, současným stavem na trhu a jejich využíváním v praxi. Cílem práce je v teoretické rovině definovat pojem hudební pomůcka a stanovit obecné dělení didaktických pomůcek, vzhledem k hudebním dovednostem, které rozvíjejí. V rovině praktické potom mapuje na stanoveném vzorku mateřských škol jejich vybavenost hudebními pomůckami a také samotnou práci s nimi. Následně je cílem této práce ověřit experimentálně rozvoj hudebnosti předškolních dětí při používání vlastních navržených hudebních pomůcek, jejichž konstrukce vychází z potřeby vizualizovat dětem základní hudební pojmy a dát jim více příležitostí k vlastní tvořivé činnosti. Tento cíl byl naplněn pozorováním dvou patnáctičlenných experimentálních skupin dětí od 4 do 6 let. KLÍČOVÁ SLOVA hudební pomůcky, hudební tvořivost, hudebnost, mateřská škola, předškolní věk. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My thesis focuses on role of musical tools in pre-school education. It explores their history as well as historical significance but also current situation on the market and their use in practice. My goal is to define the very notion of musical tool and set general categorization in relation with musical capabilities it helps to develop. My work also maps the availability of musical tool in selected pre-schools and their use in these environments. The next task is to research how the tools designed by children themselves are helping develop their own musicality, especially those tools trying to visualize basic musical elements, while guiding them towards creativity. This was achieved by observation of two groups of fifteen children from age 4 to 6. KEYWORDS musical tools, musical creativity, musicality, pre-school education, pre-school children. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |