Show simple item record

The way of using media by the male members interested in fitness culture
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorMartinková, Michaela
dc.date.accessioned2021-07-16T10:08:00Z
dc.date.available2021-07-16T10:08:00Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127704
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce pojednává o interakci mužských příslušníků kultury fitness s obsahem odkazujícím k této tematice na sociálních sítích. Práce zkoumá souvislosti mezi sledováním těchto obsahů, touhou po budování maskulinity, spokojeností mužů s vlastním tělem či představou ideálního mužského těla. Cílem této práce je nalézt odpovědi na otázky, jak si muži mediální obsahy, které mají inspirovat k vytváření návyků zdravého životního stylu, interpretují a zdali, případně jak, se tyto obsahy podílí na jejich přístupu ke kultuře fitness. Z výzkumu vyplývá, že muži sociálním sítím přisuzují výrazný vliv na jejich pojetí fitness jako životního stylu. Hovoří o silných i slabých stránkách obsahu fitspirace, které ovlivňují vnímání jejich vlastního těla i psychickou pohodu. I když jim příspěvky na sociálních sítích přináší motivaci ke zdokonalování sebe samého a dosahovaní lepších výsledků, obrazy maskulinity na sociálních sítích je nutí soustředit se spíše na estetickou stránku těla, množství svalové hmoty a nikoli na kvalitu života, zdraví a další benefity plynoucí z pravidelné fyzické aktivity.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the interaction of male members of the fitness culture with content referring to this topic on social media. The diploma thesis examines the connections between the monitored content, the desire to build masculinity, the satisfaction of men with their own body, or the idea of an ideal male body. The aim of this thesis is to answer the questions of how men interpret media content, which suppose to inspire the creation of healthy lifestyle habits, and whether, or how, this content contributes to their approach to the fitness culture. Research shows that men attribute a significant influence to social media on their concept of fitness as a lifestyle. These participants talk about the strengths and weaknesses of the content of fitspiration, which affect the perception of their own body and mental well-being. Although, social media contributions motivate them to improve themselves and achieve better results, images of masculinity on social media force them to focus on the aesthetics of the body, the amount of muscles rather than on the quality of life, health and other benefits from the regular physical activity.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvliv médiícs_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjecttělesné sebepojetícs_CZ
dc.subjectmužské tělocs_CZ
dc.subjectmaskulinitacs_CZ
dc.subjectfitnesscs_CZ
dc.subjectmedia influenceen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectbody imageen_US
dc.subjectman's bodyen_US
dc.subjectmasculinityen_US
dc.subjectfitnessen_US
dc.titleUžívání médií mužskými příslušníky kultury fitnesscs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId229060
dc.title.translatedThe way of using media by the male members interested in fitness cultureen_US
dc.contributor.refereeJansa, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce pojednává o interakci mužských příslušníků kultury fitness s obsahem odkazujícím k této tematice na sociálních sítích. Práce zkoumá souvislosti mezi sledováním těchto obsahů, touhou po budování maskulinity, spokojeností mužů s vlastním tělem či představou ideálního mužského těla. Cílem této práce je nalézt odpovědi na otázky, jak si muži mediální obsahy, které mají inspirovat k vytváření návyků zdravého životního stylu, interpretují a zdali, případně jak, se tyto obsahy podílí na jejich přístupu ke kultuře fitness. Z výzkumu vyplývá, že muži sociálním sítím přisuzují výrazný vliv na jejich pojetí fitness jako životního stylu. Hovoří o silných i slabých stránkách obsahu fitspirace, které ovlivňují vnímání jejich vlastního těla i psychickou pohodu. I když jim příspěvky na sociálních sítích přináší motivaci ke zdokonalování sebe samého a dosahovaní lepších výsledků, obrazy maskulinity na sociálních sítích je nutí soustředit se spíše na estetickou stránku těla, množství svalové hmoty a nikoli na kvalitu života, zdraví a další benefity plynoucí z pravidelné fyzické aktivity.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the interaction of male members of the fitness culture with content referring to this topic on social media. The diploma thesis examines the connections between the monitored content, the desire to build masculinity, the satisfaction of men with their own body, or the idea of an ideal male body. The aim of this thesis is to answer the questions of how men interpret media content, which suppose to inspire the creation of healthy lifestyle habits, and whether, or how, this content contributes to their approach to the fitness culture. Research shows that men attribute a significant influence to social media on their concept of fitness as a lifestyle. These participants talk about the strengths and weaknesses of the content of fitspiration, which affect the perception of their own body and mental well-being. Although, social media contributions motivate them to improve themselves and achieve better results, images of masculinity on social media force them to focus on the aesthetics of the body, the amount of muscles rather than on the quality of life, health and other benefits from the regular physical activity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV