Užívání médií mužskými příslušníky kultury fitness
The way of using media by the male members interested in fitness culture
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127704Identifikátory
SIS: 229060
Kolekce
- Kvalifikační práce [16829]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jansa, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vliv médií, publikum, sociální sítě, tělesné sebepojetí, mužské tělo, maskulinita, fitnessKlíčová slova (anglicky)
media influence, audience, social media, body image, man's body, masculinity, fitnessPředkládaná diplomová práce pojednává o interakci mužských příslušníků kultury fitness s obsahem odkazujícím k této tematice na sociálních sítích. Práce zkoumá souvislosti mezi sledováním těchto obsahů, touhou po budování maskulinity, spokojeností mužů s vlastním tělem či představou ideálního mužského těla. Cílem této práce je nalézt odpovědi na otázky, jak si muži mediální obsahy, které mají inspirovat k vytváření návyků zdravého životního stylu, interpretují a zdali, případně jak, se tyto obsahy podílí na jejich přístupu ke kultuře fitness. Z výzkumu vyplývá, že muži sociálním sítím přisuzují výrazný vliv na jejich pojetí fitness jako životního stylu. Hovoří o silných i slabých stránkách obsahu fitspirace, které ovlivňují vnímání jejich vlastního těla i psychickou pohodu. I když jim příspěvky na sociálních sítích přináší motivaci ke zdokonalování sebe samého a dosahovaní lepších výsledků, obrazy maskulinity na sociálních sítích je nutí soustředit se spíše na estetickou stránku těla, množství svalové hmoty a nikoli na kvalitu života, zdraví a další benefity plynoucí z pravidelné fyzické aktivity.
This diploma thesis deals with the interaction of male members of the fitness culture with content referring to this topic on social media. The diploma thesis examines the connections between the monitored content, the desire to build masculinity, the satisfaction of men with their own body, or the idea of an ideal male body. The aim of this thesis is to answer the questions of how men interpret media content, which suppose to inspire the creation of healthy lifestyle habits, and whether, or how, this content contributes to their approach to the fitness culture. Research shows that men attribute a significant influence to social media on their concept of fitness as a lifestyle. These participants talk about the strengths and weaknesses of the content of fitspiration, which affect the perception of their own body and mental well-being. Although, social media contributions motivate them to improve themselves and achieve better results, images of masculinity on social media force them to focus on the aesthetics of the body, the amount of muscles rather than on the quality of life, health and other benefits from the regular physical activity.