Show simple item record

Media education of first elementary school children
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorMachová, Anna
dc.date.accessioned2021-07-16T10:07:09Z
dc.date.available2021-07-16T10:07:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127700
dc.description.abstractPráce Mediální výchova pro žáky prvního stupně základních škol, vychází z potřeby prozkoumat současnou situaci výuky mediální výchovy. Na základě dokumentů Rámcový vzdělávací program a na něj navazující Doporučené očekávané výstupy, probíhá na českých školách mediální výchova ve formě průřezového tématu. Teoretická část této práce představuje tyto dokumenty společně s dalším legislativním ohraničením. Předkládá také souhrn historického vývoje mediální výchovy. Uvedeny jsou i nejvýznamnější výukové materiály, které vznikly v průběhu posledních let. Je tomu již přes deset let, co došlo k vytvoření zásadních dokumentů, kterými jsou Rámcový vzdělávací program a Doporučené očekávané výstupy, které ovlivňují podobu výuky mediální výchovy. Existuje řada prací, které zkoumají vliv těchto změn, a popisují potřeby žáků a učitelů. Cílem práce, je zaměřit se na situaci na prvním stupni, která nebývá tak často zpracována. Výzkumná část této práce má za cíl, přinést podrobnější pohled na situaci v konkrétní třídě pražské základní školy. Na základě Doporučených očekávaných výstupů byly vypracovány otázky, které mají ověřit znalosti a dovednosti, které dokument požaduje. Hloubkové rozhovory jsou tvořeny aktivitami a audiovizuálními ukázkami.cs_CZ
dc.description.abstractMaster thesis Media education of elementary school children, was written because of the need to analyze the current situation of media education. Media education at Czech schools is based on normative materials released by the government - Rámcový vzdělávací program and Doporučené očekávané výstupy. The theoretical part of this study introduces these the above mentioned materials and other legislative documents. It also brings a summary of historical development of media education and a list of the most important education materials, which were written in the past twenty years. For more than ten years Czech schools have been influenced by normative materials, which define how media education should be taught. The aim of this thesis is to focus on primary school children at the age of 9 to 11 years. A practical part of this study brings a detailed look at one class in a Prague based school. Interviews with pupils were based on outputs from normative materials Doporučené očekávané výstupy. The author's aim was to verify if children's knowledge of media corresponds to the said materials. Part of the in-depth interviews are samples of audiovisual materials and other activities.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectMedia literacyen_US
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectFramework Educational Program for Primary Educationen_US
dc.subjectpupilsen_US
dc.titleMediální výchova pro žáky prvního stupně základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId229370
dc.title.translatedMedia education of first elementary school childrenen_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce Mediální výchova pro žáky prvního stupně základních škol, vychází z potřeby prozkoumat současnou situaci výuky mediální výchovy. Na základě dokumentů Rámcový vzdělávací program a na něj navazující Doporučené očekávané výstupy, probíhá na českých školách mediální výchova ve formě průřezového tématu. Teoretická část této práce představuje tyto dokumenty společně s dalším legislativním ohraničením. Předkládá také souhrn historického vývoje mediální výchovy. Uvedeny jsou i nejvýznamnější výukové materiály, které vznikly v průběhu posledních let. Je tomu již přes deset let, co došlo k vytvoření zásadních dokumentů, kterými jsou Rámcový vzdělávací program a Doporučené očekávané výstupy, které ovlivňují podobu výuky mediální výchovy. Existuje řada prací, které zkoumají vliv těchto změn, a popisují potřeby žáků a učitelů. Cílem práce, je zaměřit se na situaci na prvním stupni, která nebývá tak často zpracována. Výzkumná část této práce má za cíl, přinést podrobnější pohled na situaci v konkrétní třídě pražské základní školy. Na základě Doporučených očekávaných výstupů byly vypracovány otázky, které mají ověřit znalosti a dovednosti, které dokument požaduje. Hloubkové rozhovory jsou tvořeny aktivitami a audiovizuálními ukázkami.cs_CZ
uk.abstract.enMaster thesis Media education of elementary school children, was written because of the need to analyze the current situation of media education. Media education at Czech schools is based on normative materials released by the government - Rámcový vzdělávací program and Doporučené očekávané výstupy. The theoretical part of this study introduces these the above mentioned materials and other legislative documents. It also brings a summary of historical development of media education and a list of the most important education materials, which were written in the past twenty years. For more than ten years Czech schools have been influenced by normative materials, which define how media education should be taught. The aim of this thesis is to focus on primary school children at the age of 9 to 11 years. A practical part of this study brings a detailed look at one class in a Prague based school. Interviews with pupils were based on outputs from normative materials Doporučené očekávané výstupy. The author's aim was to verify if children's knowledge of media corresponds to the said materials. Part of the in-depth interviews are samples of audiovisual materials and other activities.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV