Show simple item record

High school media education from the point of view of German and Czech teachers
dc.contributor.advisorRömer, Lucie
dc.creatorHoráková, Adéla
dc.date.accessioned2021-07-14T22:18:36Z
dc.date.available2021-07-14T22:18:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127586
dc.description.abstractDiplomová práce Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů se snaží porovnat cíle, praxi a institucionální podmínky pedagogů mediální výchovy na gymnáziích v Praze a v německém Lipsku a zprostředkovat tak oběma stranám inspiraci. V teoretické části se práce zabývá významem role pedagoga, základními mediálně- pedagogickými koncepty, historickým vývojem mediální výchovy v Česku i Německu a jejím zakotvením v oficiálních dokumentech. Praktická část práce sestává z komparace dotazníků distribuovaných mezi učitele mediální výchovy na příslušných školách v Praze a v Lipsku, prohloubené o šest polostrukturovaných rozhovorů s příslušnými pedagogy.cs_CZ
dc.description.abstractThe main purpose of the thesis Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů is to compare the conditions, practice, and goals of media studies at high schools in Prague and Leipzig and provide inspiration for both sides through this comparison. The theoretical part focuses on the role of the teacher, introduces educational concepts, and describes the historical development of media education and mentions of it in official documents both in Germany and the Czech Republic. The practical section of the thesis is dedicated to the teachers and their concrete opinions and experience with media education collected with the help of a series of questionnaires and half-structured interviews.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectgymnáziumcs_CZ
dc.subjectpedagogovécs_CZ
dc.subjectNěmeckocs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectMedia educationen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectGermanyen_US
dc.subjectCzech republicen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleMediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215263
dc.title.translatedHigh school media education from the point of view of German and Czech teachersen_US
dc.contributor.refereeLütke Notarp, Ulrike
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů se snaží porovnat cíle, praxi a institucionální podmínky pedagogů mediální výchovy na gymnáziích v Praze a v německém Lipsku a zprostředkovat tak oběma stranám inspiraci. V teoretické části se práce zabývá významem role pedagoga, základními mediálně- pedagogickými koncepty, historickým vývojem mediální výchovy v Česku i Německu a jejím zakotvením v oficiálních dokumentech. Praktická část práce sestává z komparace dotazníků distribuovaných mezi učitele mediální výchovy na příslušných školách v Praze a v Lipsku, prohloubené o šest polostrukturovaných rozhovorů s příslušnými pedagogy.cs_CZ
uk.abstract.enThe main purpose of the thesis Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů is to compare the conditions, practice, and goals of media studies at high schools in Prague and Leipzig and provide inspiration for both sides through this comparison. The theoretical part focuses on the role of the teacher, introduces educational concepts, and describes the historical development of media education and mentions of it in official documents both in Germany and the Czech Republic. The practical section of the thesis is dedicated to the teachers and their concrete opinions and experience with media education collected with the help of a series of questionnaires and half-structured interviews.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV