Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů
High school media education from the point of view of German and Czech teachers
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127586Identifikátory
SIS: 215263
Kolekce
- Kvalifikační práce [18441]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lütke Notarp, Ulrike
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mediální výchova, gymnázium, pedagogové, Německo, Česká republika, vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Media education, secondary school, teachers, Germany, Czech republic, educationDiplomová práce Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů se snaží porovnat cíle, praxi a institucionální podmínky pedagogů mediální výchovy na gymnáziích v Praze a v německém Lipsku a zprostředkovat tak oběma stranám inspiraci. V teoretické části se práce zabývá významem role pedagoga, základními mediálně- pedagogickými koncepty, historickým vývojem mediální výchovy v Česku i Německu a jejím zakotvením v oficiálních dokumentech. Praktická část práce sestává z komparace dotazníků distribuovaných mezi učitele mediální výchovy na příslušných školách v Praze a v Lipsku, prohloubené o šest polostrukturovaných rozhovorů s příslušnými pedagogy.
The main purpose of the thesis Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů is to compare the conditions, practice, and goals of media studies at high schools in Prague and Leipzig and provide inspiration for both sides through this comparison. The theoretical part focuses on the role of the teacher, introduces educational concepts, and describes the historical development of media education and mentions of it in official documents both in Germany and the Czech Republic. The practical section of the thesis is dedicated to the teachers and their concrete opinions and experience with media education collected with the help of a series of questionnaires and half-structured interviews.