Show simple item record

Ethics in parental mediation: How Czech parents approach the privacy of their childrenon the Internet
dc.contributor.advisorŠťastná, Lucie
dc.creatorVedrová, Tereza
dc.date.accessioned2021-07-14T07:08:20Z
dc.date.available2021-07-14T07:08:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127564
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá etickým aspektem mediální výchovy v rodině a tématem soukromí dětí na internetu. Cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jak čeští rodiče vnímají soukromí svých děti na internetu, jaké má jejich mediálně výchovný přístup etické hranice a s jakými morálními dilematy se potýkají. Dále také jak čeští rodiče pohlíží na technické restrikce ve formě aplikací, softwarů, zámků a skrytý monitoring dítěte. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se věnuje zasazení mediální výchovy v rodině do širšího kontextu a podrobně rozebírá rodičovské mediálně výchovné styly, s důrazem na restriktivní přístup, jeho technické nástroje a skrytý monitoring. Následně se zabývá tématem etiky, soukromí a důvěry v mediální výchově v rodině. V empirické části autorka představuje svůj výzkum a odůvodňuje zvolenou metodologii. Pro sběr dat autorka zvolila hloubkové rozhovory s rodiči dětí ve věku 9-17 let, které následně analyzovala pomocí tematické analýzy. Analýzou získaných dat autorka odpověděla na hlavní i dílčí výzkumné otázky. Z výsledků výzkumu vyplývá, že někteří rodiče skutečně mají etická dilemata při mediální výchově v rodině. Jedná se například o pochyby o efektivitě určitých metod, o možné kontraproduktivitě kontroly, dilema riskování ztráty důvěry...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the ethical aspect of parental mediation and children's privacy on the internet. The aim of the work is to, using a qualitative research, assess how Czech parents perceive the privacy of their children on the internet, what ethical boundaries their media- educational approach has and what moral dilemmas they may possibly face. Furthermore, what Czech parents think of technical restrictions in the form of apps, software, locks and covert monitoring of the child. For data collection, the author chose in-depth interviews with parents of children aged 9-17. The work is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part engages in placing parental mediation in a broader context, and discusses in detail styles of parental mediation, with emphasis on the restrictive approach, its technical tools and covert monitoring. Subsequently, it deals with the topic of ethics, privacy and trust in parental mediation. In the empirical part, the author presents and justifies the chosen methodology, sample, and describes the progress of data collection. The key chapter "data analysis" answers the main and partial research questions, and the results are processed and interpreted. The results of the research show that some Czech parents do have ethical dilemmas in parental...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální výchova v rodiněcs_CZ
dc.subjectrodičovská mediacecs_CZ
dc.subjectmonitoringcs_CZ
dc.subjectrodičovská kontrolacs_CZ
dc.subjectsoukromí dětí na internetucs_CZ
dc.subjectetika v mediální výchově v rodiněcs_CZ
dc.subjecttechnologické nástroje rodičovské kontrolycs_CZ
dc.subjectMedia education in the familyen_US
dc.subjectparental mediationen_US
dc.subjectmonitoringen_US
dc.subjectparental controlen_US
dc.subjectchildren's privacy on the Interneten_US
dc.subjectethics in media education in the familyen_US
dc.subjecttechnological tools of parental controlen_US
dc.titleEtika v mediální výchově v rodině: Jak se čeští rodiče staví k soukromí svých dětí na internetucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId229187
dc.title.translatedEthics in parental mediation: How Czech parents approach the privacy of their childrenon the Interneten_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá etickým aspektem mediální výchovy v rodině a tématem soukromí dětí na internetu. Cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jak čeští rodiče vnímají soukromí svých děti na internetu, jaké má jejich mediálně výchovný přístup etické hranice a s jakými morálními dilematy se potýkají. Dále také jak čeští rodiče pohlíží na technické restrikce ve formě aplikací, softwarů, zámků a skrytý monitoring dítěte. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se věnuje zasazení mediální výchovy v rodině do širšího kontextu a podrobně rozebírá rodičovské mediálně výchovné styly, s důrazem na restriktivní přístup, jeho technické nástroje a skrytý monitoring. Následně se zabývá tématem etiky, soukromí a důvěry v mediální výchově v rodině. V empirické části autorka představuje svůj výzkum a odůvodňuje zvolenou metodologii. Pro sběr dat autorka zvolila hloubkové rozhovory s rodiči dětí ve věku 9-17 let, které následně analyzovala pomocí tematické analýzy. Analýzou získaných dat autorka odpověděla na hlavní i dílčí výzkumné otázky. Z výsledků výzkumu vyplývá, že někteří rodiče skutečně mají etická dilemata při mediální výchově v rodině. Jedná se například o pochyby o efektivitě určitých metod, o možné kontraproduktivitě kontroly, dilema riskování ztráty důvěry...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the ethical aspect of parental mediation and children's privacy on the internet. The aim of the work is to, using a qualitative research, assess how Czech parents perceive the privacy of their children on the internet, what ethical boundaries their media- educational approach has and what moral dilemmas they may possibly face. Furthermore, what Czech parents think of technical restrictions in the form of apps, software, locks and covert monitoring of the child. For data collection, the author chose in-depth interviews with parents of children aged 9-17. The work is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part engages in placing parental mediation in a broader context, and discusses in detail styles of parental mediation, with emphasis on the restrictive approach, its technical tools and covert monitoring. Subsequently, it deals with the topic of ethics, privacy and trust in parental mediation. In the empirical part, the author presents and justifies the chosen methodology, sample, and describes the progress of data collection. The key chapter "data analysis" answers the main and partial research questions, and the results are processed and interpreted. The results of the research show that some Czech parents do have ethical dilemmas in parental...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV