Zobrazit minimální záznam

The image of alcohol in the Czech TV as a public service broadcaster
dc.contributor.advisorDobiášová, Karolína
dc.creatorBurdová, Karolína
dc.date.accessioned2021-07-14T07:01:11Z
dc.date.available2021-07-14T07:01:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127528
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá mediální reprezentací alkoholu a jeho nadměrné konzumace v české veřejnoprávní televizi. Zaměřuje se také na způsoby regulace alkoholu v podobě behaviorálních postrčení, která mohou být využita jak v rámci alkoholové politiky České republiky obecně, tak ve vysílání České televize. Práce tedy identifikuje nejen možnosti využití konceptu nudge, který svým správným zarámováním může pozitivně ovlivnit lidské rozhodování v otázce konzumace, ale také interpretuje mediální rámce využité při referování o alkoholu v České televizi. Alkohol je v České televizi zobrazován v rámci svých pořadů i komerčních sděleních, z toho důvodu byla do analýzy přidána také případová studie zabývající se alkoholovou reklamou vysílanou na programech ČT. Praktická část práce tak vznikla na základě kvalitativní analýzy rámcování obsahu a za pomoci desk research odhalila možnosti nudgingu v alkoholové politice i v samotném vysílání ČT. Práce především poukazuje na skutečnost, že proces rámcování má v lidském rozhodování signifikantní postavení, a je tak třeba mu při tvorbě alkoholové politiky věnovat dostatečnou pozornost.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the media representation of alcohol and its excessive consumption on Czech Television as a public service broadcaster. It also focuses on ways to regulate alcohol in the form of behavioural nudges which can be used both within alcohol policy of the Czech Republic in general and the broadcasting of Czech Television. The thesis identifies not only possibilities of using the nudge theory, which can have a beneficial effect on human decision making, but also interprets media framing used for representation of alcohol on Czech Television. Alcohol is portrayed within Czech Television programmes as well as within TV commercials, therefore a case study dealing with alcohol advertising broadcasted on Czech Television was added to the analysis. The analytical part of the thesis was created on the basis of a qualitative framing analysis and with the aid of desk research I revealed the possibilities of nudging both in alcohol policy and in the Czech Television broadcasting. Above all, this thesis emphasises the fact that the framing process has a significant position in human decision making, and that is why it's necessary to pay adequate attention to this process in alcohol policy making.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectalkoholcs_CZ
dc.subjectČeská televizecs_CZ
dc.subjectveřejnoprávní televizecs_CZ
dc.subjectalkoholová politikacs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectnudgingcs_CZ
dc.subjectrámcovánícs_CZ
dc.subjectalcoholen_US
dc.subjectCzech Televisionen_US
dc.subjectpublic service televisionen_US
dc.subjectalcohol policyen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectnudgingen_US
dc.subjectframingen_US
dc.titleNa zdraví? Alkohol a jeho obraz ve veřejnoprávní televizics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-23
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId213971
dc.title.translatedThe image of alcohol in the Czech TV as a public service broadcasteren_US
dc.contributor.refereeKotherová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá mediální reprezentací alkoholu a jeho nadměrné konzumace v české veřejnoprávní televizi. Zaměřuje se také na způsoby regulace alkoholu v podobě behaviorálních postrčení, která mohou být využita jak v rámci alkoholové politiky České republiky obecně, tak ve vysílání České televize. Práce tedy identifikuje nejen možnosti využití konceptu nudge, který svým správným zarámováním může pozitivně ovlivnit lidské rozhodování v otázce konzumace, ale také interpretuje mediální rámce využité při referování o alkoholu v České televizi. Alkohol je v České televizi zobrazován v rámci svých pořadů i komerčních sděleních, z toho důvodu byla do analýzy přidána také případová studie zabývající se alkoholovou reklamou vysílanou na programech ČT. Praktická část práce tak vznikla na základě kvalitativní analýzy rámcování obsahu a za pomoci desk research odhalila možnosti nudgingu v alkoholové politice i v samotném vysílání ČT. Práce především poukazuje na skutečnost, že proces rámcování má v lidském rozhodování signifikantní postavení, a je tak třeba mu při tvorbě alkoholové politiky věnovat dostatečnou pozornost.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the media representation of alcohol and its excessive consumption on Czech Television as a public service broadcaster. It also focuses on ways to regulate alcohol in the form of behavioural nudges which can be used both within alcohol policy of the Czech Republic in general and the broadcasting of Czech Television. The thesis identifies not only possibilities of using the nudge theory, which can have a beneficial effect on human decision making, but also interprets media framing used for representation of alcohol on Czech Television. Alcohol is portrayed within Czech Television programmes as well as within TV commercials, therefore a case study dealing with alcohol advertising broadcasted on Czech Television was added to the analysis. The analytical part of the thesis was created on the basis of a qualitative framing analysis and with the aid of desk research I revealed the possibilities of nudging both in alcohol policy and in the Czech Television broadcasting. Above all, this thesis emphasises the fact that the framing process has a significant position in human decision making, and that is why it's necessary to pay adequate attention to this process in alcohol policy making.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV