Show simple item record

Mediatization as a consequence of self-presentation on social networks: publishing norms and their influence on Instagram users
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorJarošová, Sabina
dc.date.accessioned2021-07-14T06:46:55Z
dc.date.available2021-07-14T06:46:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127456
dc.description.abstractDiplomová práce Mediatizace jako důsledek sebeprezentace na sociálních sítích: publikační normy a jejich vliv na uživatele Instagramu poukazuje na možný vliv Instagramu a jeho afordancí na jednání jeho uživatelů, přičemž se zaměřuje na aspekt sdílení fotografií a s ním spojených publikačních norem. Cílem této práce je zjistit, co všechno uživatelé dělají s fotografií a kvůli ní, než ji sdílí na Instagramu, ale především jde o hlubší porozumění zjištěnému jednání a prozkoumání, zda takové jednání zasahuje do života uživatelů. V rámci nabídnutých teoretických poznatků je čtenář seznámen s vývojem obrazu, vznikem fotografie, jejími manipulacemi a proměnami v digitální éře. Dále práce představuje vizuální sociální sítě, principy fungování Instagramu a poznatky ze současných studií na téma sebeprezentace na sociálních sítích. V poslední části se věnuji již konkrétně instagramové fotografii, jejím druhům, způsobům editace a sdílení, přičemž vycházím především ze dvou aktuálních studií věnujících se tomuto tématu, jejichž autory jsou Lev Manovich a Elisa Serafinelliová. V druhé polovině práce představuji metodologii výzkumu, jeho design, výsledky a závěrečné shrnutí.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis Mediatization as a consequence of self-presentation on social networks: publishing norms and their influence on Instagram users explores how Instagram and its affordances are able to change the behavior of its users, focusing on the aspect of photo sharing and related publishing norms. The aim of this work is to find out the practices which users do with photos and because of them before sharing them on Instagram, but above all it is about deeper understanding of the detected behavior and exploring whether and how such behavior interferes with users' lives. Within the theoretical part, the reader is acquainted with the development of the image, the origin of photography, its manipulations and changes in the digital era. Furthermore, the thesis presents visual social networks, the principles of Instagram operation and findings from current studies on the topic of self-presentation on social networks. In the last part, I deal specifically with Instagram photography, its types, methods of editing and sharing, based mainly on two current studies on this topic, the authors of which are Lev Manovich and Elisa Serafinelli. The second half of the thesis presents the research methodology, its design, results and final summary.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFotografiecs_CZ
dc.subjectúprava fotografiícs_CZ
dc.subjectvizuální strategiecs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectpublikační normycs_CZ
dc.subjectmediatizacecs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectonline sebeprezentacecs_CZ
dc.subjectPhotographyen_US
dc.subjectphoto editingen_US
dc.subjectvisual strategiesen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectpublishing normsen_US
dc.subjectmediatizationen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectonline self-presentationen_US
dc.titleMediatizace jako důsledek sebeprezentace na sociálních sítích: publikační normy a jejich vliv na uživatele Instagramucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215221
dc.title.translatedMediatization as a consequence of self-presentation on social networks: publishing norms and their influence on Instagram usersen_US
dc.contributor.refereeJirků, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Mediatizace jako důsledek sebeprezentace na sociálních sítích: publikační normy a jejich vliv na uživatele Instagramu poukazuje na možný vliv Instagramu a jeho afordancí na jednání jeho uživatelů, přičemž se zaměřuje na aspekt sdílení fotografií a s ním spojených publikačních norem. Cílem této práce je zjistit, co všechno uživatelé dělají s fotografií a kvůli ní, než ji sdílí na Instagramu, ale především jde o hlubší porozumění zjištěnému jednání a prozkoumání, zda takové jednání zasahuje do života uživatelů. V rámci nabídnutých teoretických poznatků je čtenář seznámen s vývojem obrazu, vznikem fotografie, jejími manipulacemi a proměnami v digitální éře. Dále práce představuje vizuální sociální sítě, principy fungování Instagramu a poznatky ze současných studií na téma sebeprezentace na sociálních sítích. V poslední části se věnuji již konkrétně instagramové fotografii, jejím druhům, způsobům editace a sdílení, přičemž vycházím především ze dvou aktuálních studií věnujících se tomuto tématu, jejichž autory jsou Lev Manovich a Elisa Serafinelliová. V druhé polovině práce představuji metodologii výzkumu, jeho design, výsledky a závěrečné shrnutí.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis Mediatization as a consequence of self-presentation on social networks: publishing norms and their influence on Instagram users explores how Instagram and its affordances are able to change the behavior of its users, focusing on the aspect of photo sharing and related publishing norms. The aim of this work is to find out the practices which users do with photos and because of them before sharing them on Instagram, but above all it is about deeper understanding of the detected behavior and exploring whether and how such behavior interferes with users' lives. Within the theoretical part, the reader is acquainted with the development of the image, the origin of photography, its manipulations and changes in the digital era. Furthermore, the thesis presents visual social networks, the principles of Instagram operation and findings from current studies on the topic of self-presentation on social networks. In the last part, I deal specifically with Instagram photography, its types, methods of editing and sharing, based mainly on two current studies on this topic, the authors of which are Lev Manovich and Elisa Serafinelli. The second half of the thesis presents the research methodology, its design, results and final summary.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV