Zobrazit minimální záznam

Status of the Czech first ladies and their media image in the period 1993-2020
dc.contributor.advisorLovaš, Karol
dc.creatorDaněčková, Aneta
dc.date.accessioned2021-07-13T06:39:20Z
dc.date.available2021-07-13T06:39:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127397
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá tím, jakým způsobem česká média informovala o manželkách prezidentů v době jejich působení v roli prvních dam. Tato funkce není v České republice oficiální, každá dáma si proto sama určuje, čemu se bude v průběhu vykonávání úřadu věnovat. Média činnost prvních dam sledují a na základě jejich aktivit jim pak připisují určité role. Dle těchto informací, které jsou publiku předkládány, si veřejnost na manželky prezidentů utváří názor. Cílem této práce bylo získat a popsat mediální obraz všech českých prvních dam v letech 1993-2020. Pro získání jejich mediálních obrazů byly zvoleny články ze dvou odlišných typů médií, z Lidových novin a z Blesku. K dosažení těchto výsledků byla vybrána kvalitativní obsahová analýza, kterou doplňuje kvantitativní obsahová analýza. Kvůli nedostatečným zdrojům v oblasti zkoumání prvních českých dam byla v teoretické části využita zahraniční literatura. V závěrečné části práce se nachází odpovědi na výzkumné otázky, srovnání rozdílů v informování o prvních dámách ve dvou typově odlišných médiích a výsledné mediální obrazy všech českých prvních dam.cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of this diploma thesis is media image of the Czech first ladies in the period 1993-2020. The office of the first lady is not official in the Czech Republic, so each lady determines for herself what she will do during the term of office. Czech media monitor the activities of the first ladies and, on the basis of their activities, assign certain roles to them. According to this information, which is presented to the audience, the public forms an opinion about the wives of the presidents. The aim of this thesis is to describe a media image of all Czech first ladies in the years 1993-2020. To obtain their media images, articles from the daily newspapers, from Lidové noviny and Blesk were chosen. To achieve these results, a qualitative content analysis was chosen and complemented by a quantitative content analysis. Due to insufficient resources in the field of research of the first Czech ladies, foreign literature was used in the theoretical part. The final part of this thesis contains answers to research questions, a comparison of differences in coverage of the first ladies in two different types of media and the resulting media images of all Czech first ladies.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPrvní dámycs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectkvalitativní analýzacs_CZ
dc.subjectkvantitativní analýzacs_CZ
dc.subjectmanželky prezidentůcs_CZ
dc.subjectLidové novinycs_CZ
dc.subjectBleskcs_CZ
dc.subjectFirst ladiesen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.subjectquantitative analysisen_US
dc.subjectwives of presidentsen_US
dc.subjectLidové novinyen_US
dc.subjectBlesken_US
dc.titlePostavení prvních dam České republiky a jejich mediální obraz v letech 1993-2020cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId229557
dc.title.translatedStatus of the Czech first ladies and their media image in the period 1993-2020en_US
dc.contributor.refereeNovotný, David Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá tím, jakým způsobem česká média informovala o manželkách prezidentů v době jejich působení v roli prvních dam. Tato funkce není v České republice oficiální, každá dáma si proto sama určuje, čemu se bude v průběhu vykonávání úřadu věnovat. Média činnost prvních dam sledují a na základě jejich aktivit jim pak připisují určité role. Dle těchto informací, které jsou publiku předkládány, si veřejnost na manželky prezidentů utváří názor. Cílem této práce bylo získat a popsat mediální obraz všech českých prvních dam v letech 1993-2020. Pro získání jejich mediálních obrazů byly zvoleny články ze dvou odlišných typů médií, z Lidových novin a z Blesku. K dosažení těchto výsledků byla vybrána kvalitativní obsahová analýza, kterou doplňuje kvantitativní obsahová analýza. Kvůli nedostatečným zdrojům v oblasti zkoumání prvních českých dam byla v teoretické části využita zahraniční literatura. V závěrečné části práce se nachází odpovědi na výzkumné otázky, srovnání rozdílů v informování o prvních dámách ve dvou typově odlišných médiích a výsledné mediální obrazy všech českých prvních dam.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this diploma thesis is media image of the Czech first ladies in the period 1993-2020. The office of the first lady is not official in the Czech Republic, so each lady determines for herself what she will do during the term of office. Czech media monitor the activities of the first ladies and, on the basis of their activities, assign certain roles to them. According to this information, which is presented to the audience, the public forms an opinion about the wives of the presidents. The aim of this thesis is to describe a media image of all Czech first ladies in the years 1993-2020. To obtain their media images, articles from the daily newspapers, from Lidové noviny and Blesk were chosen. To achieve these results, a qualitative content analysis was chosen and complemented by a quantitative content analysis. Due to insufficient resources in the field of research of the first Czech ladies, foreign literature was used in the theoretical part. The final part of this thesis contains answers to research questions, a comparison of differences in coverage of the first ladies in two different types of media and the resulting media images of all Czech first ladies.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV