Show simple item record

Perception of comparative advertising in the Czech environment
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorLesáková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-07-07T10:15:56Z
dc.date.available2021-07-07T10:15:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126932
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje problematice srovnávací reklamy a jejímu vnímání v českém prostředí. Z marketingového hlediska představuje srovnávací reklama zajímavou příležitost, jak v reklamě legálně konfrontovat konkurenci. Tato možnost je však v České republice málo využívaná, přestože je zde srovnávací reklama již dvacet let přípustná. Cílem práce je poskytnout ucelený vhled do tématu a zjistit, jaké reakce vzbuzuje srovnávací reklama v českém prostředí. V teoretické části dochází k představení srovnávací reklamy jako součásti marketingové komunikace, její právní i mimoprávní regulace nebo jejího vnímání v různých kulturách. Prezentován je také výzkum, který se problematice srovnávací reklamy věnuje. Praktická část poté na teoretickou část navazuje a ověřuje její poznatky pomocí kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového šetření. Jsou zde také předkládány konkrétní příklady srovnávací reklamy. Získané závěry mohou být užitečné například pro zadavatele reklam, kteří přemýšlejí, zda srovnávací reklamu vytvořit, ale také pro akademickou obec, jelikož toto téma není v českém prostředí příliš prozkoumáno.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the issue of comparative advertising and its perception in the Czech environment. From a marketing point of view, comparative advertising represents an interesting opportunity to legally confront the competition in advertising. However, this option is little used in the Czech Republic, although comparative advertising has been permissible for twenty years. The aim of the thesis is to provide a comprehensive insight into the topic and to find out what reactions the comparative advertising in the Czech environment evokes. The theoretical part introduces comparative advertising as part of marketing communication, its legal and non-legal regulation or its perception in different cultures. Research, which deals with the issue of comparative advertising in the Czech environment, is presented additionally. The practical part then builds on the theoretical part and verifies its findings through quantitative research in the form of a questionnaire survey. Specific examples of comparative advertising are also presented. The obtained conclusions can be useful, for example, for advertisers who are considering whether to create a comparative advertisement, but also for the academic community, as this topic is not much researched in the Czech environment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSrovnávací reklamacs_CZ
dc.subjectregulace reklamycs_CZ
dc.subjectvnímání reklamycs_CZ
dc.subjectreklamní právocs_CZ
dc.subjectkulturní rozdílycs_CZ
dc.subjectComparative advertisingen_US
dc.subjectRegulation of advertisingen_US
dc.subjectAdvertising perceptionen_US
dc.subjectAdvertising lawen_US
dc.subjectCultural differencesen_US
dc.titleVnímání srovnávací reklamy v českém prostředícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-16
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId229380
dc.title.translatedPerception of comparative advertising in the Czech environmenten_US
dc.contributor.refereeVranka, Marek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje problematice srovnávací reklamy a jejímu vnímání v českém prostředí. Z marketingového hlediska představuje srovnávací reklama zajímavou příležitost, jak v reklamě legálně konfrontovat konkurenci. Tato možnost je však v České republice málo využívaná, přestože je zde srovnávací reklama již dvacet let přípustná. Cílem práce je poskytnout ucelený vhled do tématu a zjistit, jaké reakce vzbuzuje srovnávací reklama v českém prostředí. V teoretické části dochází k představení srovnávací reklamy jako součásti marketingové komunikace, její právní i mimoprávní regulace nebo jejího vnímání v různých kulturách. Prezentován je také výzkum, který se problematice srovnávací reklamy věnuje. Praktická část poté na teoretickou část navazuje a ověřuje její poznatky pomocí kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového šetření. Jsou zde také předkládány konkrétní příklady srovnávací reklamy. Získané závěry mohou být užitečné například pro zadavatele reklam, kteří přemýšlejí, zda srovnávací reklamu vytvořit, ale také pro akademickou obec, jelikož toto téma není v českém prostředí příliš prozkoumáno.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the issue of comparative advertising and its perception in the Czech environment. From a marketing point of view, comparative advertising represents an interesting opportunity to legally confront the competition in advertising. However, this option is little used in the Czech Republic, although comparative advertising has been permissible for twenty years. The aim of the thesis is to provide a comprehensive insight into the topic and to find out what reactions the comparative advertising in the Czech environment evokes. The theoretical part introduces comparative advertising as part of marketing communication, its legal and non-legal regulation or its perception in different cultures. Research, which deals with the issue of comparative advertising in the Czech environment, is presented additionally. The practical part then builds on the theoretical part and verifies its findings through quantitative research in the form of a questionnaire survey. Specific examples of comparative advertising are also presented. The obtained conclusions can be useful, for example, for advertisers who are considering whether to create a comparative advertisement, but also for the academic community, as this topic is not much researched in the Czech environment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV