Zobrazit minimální záznam

Profile of the Práh Publishing House from Its Inception to the Present
dc.contributor.advisorHalada, Jan
dc.creatorVaňková, Michaela
dc.date.accessioned2021-07-07T10:13:06Z
dc.date.available2021-07-07T10:13:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126918
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je představit české nakladatelství Práh, které je mezi dalšími středně velkými nakladatelstvími unikátní tím, že za ním nestojí žádný z velkých nakladatelských domů, naopak dlouho za jeho fungováním stál jediný člověk. Jelikož není možné od sebe oddělit osobu Martina Vopěnky, zakladatele Práhu, a samotné nakladatelství, je úvodní část první kapitoly věnována představení jeho osoby a práce nejenom jako zakladatele a majitele Práhu, ale především jako spisovatele. V další části první kapitoly se práce zabývá situací v oblasti nakladatelské činnosti krátce před a po vzniku Práhu, neboť nakladatelství vzniklo v roce 1991, dva roky po sametové revoluci, kdy v Československu velmi rychle vznikalo a zanikalo nepřeberné množství nakladatelů a nakladatelská činnost u nás procházela divokým obdobím. V dalších částech je již práce vyhrazena samotnému nakladatelství Práh, kdy nejprve popisuje okolnosti vzniku, první roky fungování a také současné fungování. Třetí kapitola práce se zabývá produkcí Práhu, představuje nejdříve edice a poté nejvýznamnější autory. Největší část práce je věnována zhodnocení toho, jak knihy vydané Práhem vnímají vybraná česká média a čtenáři. Práce také rozebírá postavení Práhu na českém knižním trhu a v závěrečné kapitole částečně seznamuje s edičním plánem...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis is to present the Czech publishing house Práh, which is unique among other medium-sized publishing houses in that none of the large publishing houses are behind it, on the contrary, for a long time there was only one person standing behind it. Since it is not possible to separate the person of Martin Vopěnka, the founder of Práh, and the publishing house itself, the introductory part of the first chapter is dedicated to introducing his person and his work not only as the founder and owner of Práh, but especially as a writer. In the next part of the first chapter, the thesis deals with the situation in the field of publishing shortly before and after the establishment of Práh, because the publishing house was established in 1991, two years after the Velvet Revolution, when an inexhaustible number of publishers in Czechoslovakia were founded and disappeared very quickly. It was a wild period for a publishing activity in our country. In other parts, the work is reserved for the Práh publishing house itself, where it first describes the circumstances of its origin, the first years of operation and also the current operation. The third chapter deals with the production of Práh, presents editions and the most important authors. The largest part of the thesis is dedicated...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNakladatelství Práhcs_CZ
dc.subjectMartin Vopěnkacs_CZ
dc.subjectnakladatelstvícs_CZ
dc.subjectknihycs_CZ
dc.subjectedicecs_CZ
dc.subjectknižní trhcs_CZ
dc.subjectPráh publishing houseen_US
dc.subjectMartin Vopěnkaen_US
dc.subjectpublishing houseen_US
dc.subjectbooksen_US
dc.subjecteditionsen_US
dc.subjectbook marketen_US
dc.titleProfil nakladatelství Práh od jeho vzniku až po současnostcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-16
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId228976
dc.title.translatedProfile of the Práh Publishing House from Its Inception to the Presenten_US
dc.contributor.refereeČeňková, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je představit české nakladatelství Práh, které je mezi dalšími středně velkými nakladatelstvími unikátní tím, že za ním nestojí žádný z velkých nakladatelských domů, naopak dlouho za jeho fungováním stál jediný člověk. Jelikož není možné od sebe oddělit osobu Martina Vopěnky, zakladatele Práhu, a samotné nakladatelství, je úvodní část první kapitoly věnována představení jeho osoby a práce nejenom jako zakladatele a majitele Práhu, ale především jako spisovatele. V další části první kapitoly se práce zabývá situací v oblasti nakladatelské činnosti krátce před a po vzniku Práhu, neboť nakladatelství vzniklo v roce 1991, dva roky po sametové revoluci, kdy v Československu velmi rychle vznikalo a zanikalo nepřeberné množství nakladatelů a nakladatelská činnost u nás procházela divokým obdobím. V dalších částech je již práce vyhrazena samotnému nakladatelství Práh, kdy nejprve popisuje okolnosti vzniku, první roky fungování a také současné fungování. Třetí kapitola práce se zabývá produkcí Práhu, představuje nejdříve edice a poté nejvýznamnější autory. Největší část práce je věnována zhodnocení toho, jak knihy vydané Práhem vnímají vybraná česká média a čtenáři. Práce také rozebírá postavení Práhu na českém knižním trhu a v závěrečné kapitole částečně seznamuje s edičním plánem...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor's thesis is to present the Czech publishing house Práh, which is unique among other medium-sized publishing houses in that none of the large publishing houses are behind it, on the contrary, for a long time there was only one person standing behind it. Since it is not possible to separate the person of Martin Vopěnka, the founder of Práh, and the publishing house itself, the introductory part of the first chapter is dedicated to introducing his person and his work not only as the founder and owner of Práh, but especially as a writer. In the next part of the first chapter, the thesis deals with the situation in the field of publishing shortly before and after the establishment of Práh, because the publishing house was established in 1991, two years after the Velvet Revolution, when an inexhaustible number of publishers in Czechoslovakia were founded and disappeared very quickly. It was a wild period for a publishing activity in our country. In other parts, the work is reserved for the Práh publishing house itself, where it first describes the circumstances of its origin, the first years of operation and also the current operation. The third chapter deals with the production of Práh, presents editions and the most important authors. The largest part of the thesis is dedicated...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV