Show simple item record

Effect of enhanced physical education for school age children
dc.contributor.advisorHošková, Blanka
dc.creatorDrdošová, Lenka
dc.date.accessioned2021-07-07T10:01:54Z
dc.date.available2021-07-07T10:01:54Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126864
dc.description.abstractNázev: Vliv rozšířené tělesné výchovy u dětí mladšího školního věku Cíl: Cílem projektu je zjistit, zda žáci s rozšířeným rozsahem tělesné výchovy budou dosahovat lepších výsledků ve funkčních svalových testech než děti se standardní dvouhodinovou výukou tělesné výchovy týdně. Metoda: Jedná se o pilotní studii, kde převažuje kvantitativní charakter výzkumu na základě porovnání výsledků šesti funkčních svalových zkoušek na zkrácené svalové skupiny. Žáci byly rozděleni do dvou skupin podle počtu hodin tělesné výchovy týdně. Ke zjištění úrovně zkrácení byl použit test dobré shody, konkrétně Pearsonův chí-kvadrát test, hladina významnosti byla stanovena na α<0,05. Výsledky: V jednotlivých testech funkčních svalových zkoušek byli ve většině případů lepší žáci s tříhodinovou tělesnou výchovou týdně. Statistická analýza prevalence jednotlivých druhů oslabení svalových skupin, odhalila významně lepší výsledek (p ˂ 0,05) u třech funkčních sv. zkoušek. Konkrétně posturální stereotyp dle Mathiase, Thomayerova zkouška a zkouška lateroflexe u žáků s rozšířeným rozsahem TV. Klíčová slova: Svalové dysbalance, mladší školní věk, rozšířený rozsah tělesné výchovycs_CZ
dc.description.abstractTitle: Effect of extended physical education in children under school age. Objective: The project aims to find out whether pupils with extended physical education will achieve better results in functional muscle tests than children with standard two-hour physical education lessons per week. Methods: This is a pilot study where the quantitative nature of the research based on a comparison of the results of six functional muscle tests on shortened muscle groups predominates. Pupils were divided into two groups according to the number of physical education hours per week. Pearson's chi-square test was used to determine the level of muscle shortening, the significance level was set at α <0.05. Results: In the individual tests of functional muscle tests, pupils with three hours of physical education per week were better in most cases. Statistical analysis of the prevalence of individual types of muscle group weakness revealed a significantly better result (p ˂ 0.05) in three functional muscle tests. Specifically in postural stereotype according to Mathias, Thomayer exam and lateral flexion exam by pupils with extended TV. Key words: Muscular imbalance, younger school age, extended physical education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectSvalové dysbalancecs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectrozšířený rozsah tělesnévýchovycs_CZ
dc.subjectMuscular imbalanceen_US
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectextended physical educationen_US
dc.titleVliv rozšířené tělesné výchovy u dětí mladšího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-16
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId205117
dc.title.translatedEffect of enhanced physical education for school age childrenen_US
dc.contributor.refereeNováková, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Vliv rozšířené tělesné výchovy u dětí mladšího školního věku Cíl: Cílem projektu je zjistit, zda žáci s rozšířeným rozsahem tělesné výchovy budou dosahovat lepších výsledků ve funkčních svalových testech než děti se standardní dvouhodinovou výukou tělesné výchovy týdně. Metoda: Jedná se o pilotní studii, kde převažuje kvantitativní charakter výzkumu na základě porovnání výsledků šesti funkčních svalových zkoušek na zkrácené svalové skupiny. Žáci byly rozděleni do dvou skupin podle počtu hodin tělesné výchovy týdně. Ke zjištění úrovně zkrácení byl použit test dobré shody, konkrétně Pearsonův chí-kvadrát test, hladina významnosti byla stanovena na α<0,05. Výsledky: V jednotlivých testech funkčních svalových zkoušek byli ve většině případů lepší žáci s tříhodinovou tělesnou výchovou týdně. Statistická analýza prevalence jednotlivých druhů oslabení svalových skupin, odhalila významně lepší výsledek (p ˂ 0,05) u třech funkčních sv. zkoušek. Konkrétně posturální stereotyp dle Mathiase, Thomayerova zkouška a zkouška lateroflexe u žáků s rozšířeným rozsahem TV. Klíčová slova: Svalové dysbalance, mladší školní věk, rozšířený rozsah tělesné výchovycs_CZ
uk.abstract.enTitle: Effect of extended physical education in children under school age. Objective: The project aims to find out whether pupils with extended physical education will achieve better results in functional muscle tests than children with standard two-hour physical education lessons per week. Methods: This is a pilot study where the quantitative nature of the research based on a comparison of the results of six functional muscle tests on shortened muscle groups predominates. Pupils were divided into two groups according to the number of physical education hours per week. Pearson's chi-square test was used to determine the level of muscle shortening, the significance level was set at α <0.05. Results: In the individual tests of functional muscle tests, pupils with three hours of physical education per week were better in most cases. Statistical analysis of the prevalence of individual types of muscle group weakness revealed a significantly better result (p ˂ 0.05) in three functional muscle tests. Specifically in postural stereotype according to Mathias, Thomayer exam and lateral flexion exam by pupils with extended TV. Key words: Muscular imbalance, younger school age, extended physical education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV