Show simple item record

The Use of Twitter by the Czech News Agency and Reuters
dc.contributor.advisorTrunečková, Ludmila
dc.creatorLacina, Jiří
dc.date.accessioned2021-07-06T10:14:23Z
dc.date.available2021-07-06T10:14:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126819
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na tiskové agentury, tedy organizace, které shromažďují, zpracovávají a poskytují zpravodajské informace o domácím i zahraničním dění svým klientům (například médiím), a jejich vztah se sociálními sítěmi. Cílem práce je zjistit, jak Česká tisková kancelář (ČTK), největší agentura v České republice, využívá Twitter k šíření svých zpravodajských výstupů publikovaných na agenturním webu České noviny. Toho je docíleno mimo jiné srovnáním s agenturou Reuters, jednou z největších a nejstarších agentur na světě. Práce se skládá z teoretické části, jež poskytuje informace o Twitteru a jeho vlivu na zpravodajská média a žurnalistiku, popisuje specifika zpravodajských agentur, stejně jako jejich fungování v digitální době, a výzkumné části, která se dále dělí na kvantitativní a kvalitativní. Kvantitativní výzkum pomocí programovacího jazyka R analyzuje tweety zpravodajského účtu ČTK ve vybraných dnech ve srovnání s příspěvky agentury Reuters ze stejného období a obecnými doporučenými postupy pro používání Twitteru. Kvalitativní výzkum poté tvoří polostrukturovaný rozhovor s šéfredaktorkou ČTK Radkou Matesovou Markovou a mluvčí ČTK Martinou Vašíčkovou o vztahu agentury k sociálním sítím, fungování na Twitteru, přístupu novinářů agentury k Twitteru apod. Kvalitativní výzkum poskytuje...cs_CZ
dc.description.abstractThis Bachelor's Thesis focuses on news agencies, organizations that collect, process and provide intelligence information on domestic and foreign events to its clients (such as media), and their relationship with social media. This work aims to find out how the Czech News Agency (ČTK), the largest wire service in the Czech Republic, uses Twitter to disseminate its news outputs published on the České noviny website. This is achieved, among others, by comparison with Reuters, one of the largest and one of the world's oldest news agencies. The thesis consists of the theoretical section that provides information on Twitter and its influence on news media and journalism, describes specifics of news agencies, as well as their functioning in digital times, and the research section, which is further divided into quantitative and qualitative. Using the R programming language, the quantitative research analyses tweets of ČTK news account in selected days in comparison to Reuters' posts from the same period and general recommendations for using Twitter. The qualitative research contains a semi-structured interview with ČTK editor-in-chief Radka Matesová Marková and ČTK spokeswoman Martina Vašíčková about the agency's relationship with social media, its use of Twitter, ČTK's journalists' approach to Twitter, etc. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectČeská tisková kancelář (ČTK)cs_CZ
dc.subjectReuterscs_CZ
dc.subjectsociální médiacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjecttiskové agenturycs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectzpravodajská médiacs_CZ
dc.subjectzpravodajské agenturycs_CZ
dc.subjectCzech News Agency (CTK)en_US
dc.subjectnews agenciesen_US
dc.subjectnews mediaen_US
dc.subjectnews wiresen_US
dc.subjectReutersen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.titleVyužití Twitteru Českou tiskovou kanceláří a agenturou Reuterscs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-15
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215394
dc.title.translatedThe Use of Twitter by the Czech News Agency and Reutersen_US
dc.contributor.refereeMoravec, Václav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na tiskové agentury, tedy organizace, které shromažďují, zpracovávají a poskytují zpravodajské informace o domácím i zahraničním dění svým klientům (například médiím), a jejich vztah se sociálními sítěmi. Cílem práce je zjistit, jak Česká tisková kancelář (ČTK), největší agentura v České republice, využívá Twitter k šíření svých zpravodajských výstupů publikovaných na agenturním webu České noviny. Toho je docíleno mimo jiné srovnáním s agenturou Reuters, jednou z největších a nejstarších agentur na světě. Práce se skládá z teoretické části, jež poskytuje informace o Twitteru a jeho vlivu na zpravodajská média a žurnalistiku, popisuje specifika zpravodajských agentur, stejně jako jejich fungování v digitální době, a výzkumné části, která se dále dělí na kvantitativní a kvalitativní. Kvantitativní výzkum pomocí programovacího jazyka R analyzuje tweety zpravodajského účtu ČTK ve vybraných dnech ve srovnání s příspěvky agentury Reuters ze stejného období a obecnými doporučenými postupy pro používání Twitteru. Kvalitativní výzkum poté tvoří polostrukturovaný rozhovor s šéfredaktorkou ČTK Radkou Matesovou Markovou a mluvčí ČTK Martinou Vašíčkovou o vztahu agentury k sociálním sítím, fungování na Twitteru, přístupu novinářů agentury k Twitteru apod. Kvalitativní výzkum poskytuje...cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor's Thesis focuses on news agencies, organizations that collect, process and provide intelligence information on domestic and foreign events to its clients (such as media), and their relationship with social media. This work aims to find out how the Czech News Agency (ČTK), the largest wire service in the Czech Republic, uses Twitter to disseminate its news outputs published on the České noviny website. This is achieved, among others, by comparison with Reuters, one of the largest and one of the world's oldest news agencies. The thesis consists of the theoretical section that provides information on Twitter and its influence on news media and journalism, describes specifics of news agencies, as well as their functioning in digital times, and the research section, which is further divided into quantitative and qualitative. Using the R programming language, the quantitative research analyses tweets of ČTK news account in selected days in comparison to Reuters' posts from the same period and general recommendations for using Twitter. The qualitative research contains a semi-structured interview with ČTK editor-in-chief Radka Matesová Marková and ČTK spokeswoman Martina Vašíčková about the agency's relationship with social media, its use of Twitter, ČTK's journalists' approach to Twitter, etc. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV