Show simple item record

Work with Children with Dyslexia and Dysorographics Difficulty
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorDundrová, Petra
dc.date.accessioned2017-04-06T09:30:32Z
dc.date.available2017-04-06T09:30:32Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12677
dc.description.abstractProblematika specifických poruch učení získala v dnešní době na závažnosti, protože neumět dobře číst a psát znamená mít uzavřenou cestu k dalšímu vzdělání a informacím. Cílem mé práce bylo vybrat z velkého množství nápravných metod určených pro děti s dyslexií ty, které mohou aplikovat ve vyučovacím procesu i učitelé, kteří se touto problematikou nezabývají, ale chtějí zintenzívnit péči o žáky v rámci modernizace vyučování pomocí didaktické techniky. Jednou z forem pomoci je uplatňování individuálního přístupu, promyšlené začleňování práce v malých skupinách, funkční využívání učebních pomůcek a didaktické techniky. Využitím prvků programované výuky je možno respektovat i přirozené tempo žáků, zabezpečit dostatek času k osvojení základních dovedností. Dosažení tohoto cíle vyžaduje od učitelů, ale i od žáků značného úsilí. Učitel musí respektovat rozdíly psychického a tělesného vývoje dětí. Je jen na učiteli, aby vybral ty nejlepší a nejvhodnější metody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe problematic of specific learning disorders become seriousness at these days because inabilities to read and write represent inaccessibility to information and further education. Target of my work has been to choose from various remedial methods, dedicated to children with dyslexia, those which can be used in teaching process by teachers which are not engaged in. Usage of these remedial methods should intensifield care about students under the modernization of learning methods with support of didactic techniques. One of manners to help is to use individual access, premeditated work integration in small group, functional usage of teaching aid and diddactic techniques. By application of programmatic pedagogy elements is possible to respect even natural student pace and gain enough time to learn basic skills. To reach this goal requires considerable effort from teachers and also from children. Teachers have to respect mental and physical differences of children's development. It is only up to teacher to choose the best and most appropriate methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titlePráce s dětmi s dyslektickými a dysortografickými obtížemics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-10
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId28233
dc.title.translatedWork with Children with Dyslexia and Dysorographics Difficultyen_US
dc.contributor.refereeNejedlá, Dana
dc.identifier.aleph001203274
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csUspokojivěcs_CZ
thesis.grade.enSatisfactoryen_US
uk.abstract.csProblematika specifických poruch učení získala v dnešní době na závažnosti, protože neumět dobře číst a psát znamená mít uzavřenou cestu k dalšímu vzdělání a informacím. Cílem mé práce bylo vybrat z velkého množství nápravných metod určených pro děti s dyslexií ty, které mohou aplikovat ve vyučovacím procesu i učitelé, kteří se touto problematikou nezabývají, ale chtějí zintenzívnit péči o žáky v rámci modernizace vyučování pomocí didaktické techniky. Jednou z forem pomoci je uplatňování individuálního přístupu, promyšlené začleňování práce v malých skupinách, funkční využívání učebních pomůcek a didaktické techniky. Využitím prvků programované výuky je možno respektovat i přirozené tempo žáků, zabezpečit dostatek času k osvojení základních dovedností. Dosažení tohoto cíle vyžaduje od učitelů, ale i od žáků značného úsilí. Učitel musí respektovat rozdíly psychického a tělesného vývoje dětí. Je jen na učiteli, aby vybral ty nejlepší a nejvhodnější metody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe problematic of specific learning disorders become seriousness at these days because inabilities to read and write represent inaccessibility to information and further education. Target of my work has been to choose from various remedial methods, dedicated to children with dyslexia, those which can be used in teaching process by teachers which are not engaged in. Usage of these remedial methods should intensifield care about students under the modernization of learning methods with support of didactic techniques. One of manners to help is to use individual access, premeditated work integration in small group, functional usage of teaching aid and diddactic techniques. By application of programmatic pedagogy elements is possible to respect even natural student pace and gain enough time to learn basic skills. To reach this goal requires considerable effort from teachers and also from children. Teachers have to respect mental and physical differences of children's development. It is only up to teacher to choose the best and most appropriate methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV