dc.contributor.advisor | Vařeková, Jitka | |
dc.creator | Slámová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2021-07-05T10:12:31Z | |
dc.date.available | 2021-07-05T10:12:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/126719 | |
dc.description.abstract | Název: Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji. Cíle: Cílem práce bylo porovnání zajišťování pohybových aktivit na třech základních školách speciálních, pro děti s PAS. V rámci šetření byly zkoumány tyto oblasti: počet klientů, věk klientů, spektrum nabízených pohybových činností, program škol zaměřený na pohybový rozvoj dětí s PAS, počet zaměstnanců zabývající se pohybovou činností a jejich profese. Metody: V rámci empirického výzkumu byly ve dvou typech šetření dotazováni pedagogičtí pracovníci na podmínky a zajišťování pohybových aktivit pro děti s PAS na třech základních školách speciálních v Libereckém kraji. V první části výzkumu byla využita forma dotazníkového šetření u pedagogických zaměstnanců. Druhou částí výzkumu byly polostrukturované rozhovory s třemi ředitelkami základních škol speciálních, umožňující hlubší kvalitativní analýzu tělovýchovných aktivit pro děti s poruchou autistického spektra. K jejich záznamu byla využita redigovaná forma rozhovoru. Výsledky: Z dotazování 18 pedagogických pracovníků a 3 ředitelek vyplývá, že je tělesná výchova pravidelnou aktivitou na třech testovaných školách. Školy nabízí pro děti s PAS nejméně dvě hodiny tělesné výchovy za týden. Můžeme tím říct, že jsou pohybové aktivity... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Physical activities for children with Autism Spectre Disorder at primary schools in the Liberec region. Objectives: This work aims to compare the provision of physical activities for children with ASD at three special education schools. Within the scope of the research, the following areas were analysed: the number of clients, clients' age, a spectrum of physical activities, the program of schools for children with ASD targeted on their physical progress, the number of employees managing physical activities, and their professions. Methods: In the empirical part, two types of research method were used to analyse the approaches of pedagogues to physical activities for children with ASD at special education primary schools in the Liberec region. The first part of the research was conducted via a survey filled out by pedagogue employees. By running semi-structured interviews with three headmistresses of special primary education schools, the second part of the research enabled a deeper qualitative analysis of physical training activities for children with ASD. Interviews were recorded in a redacted version. Results: From interviewing 18 pedagogues and three headmistresses, it was concluded that three tested schools carry out physical education on a regular basis. Schools offer at least two hours... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | tělesná výchova | cs_CZ |
dc.subject | autismus | cs_CZ |
dc.subject | děti | cs_CZ |
dc.subject | speciální vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | physical education | en_US |
dc.subject | autism | en_US |
dc.subject | children | en_US |
dc.subject | special education | en_US |
dc.title | Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-06-14 | |
dc.description.department | Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 224558 | |
dc.title.translated | Physical activities for children with autism spectrum disorder at special primary schools in the Liberec region | en_US |
dc.contributor.referee | Malá, Michaela | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Applied Physical Education and Sport for Persons with Special Needs | en_US |
thesis.degree.discipline | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Applied Physical Education and Sport for Persons with Special Needs | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji. Cíle: Cílem práce bylo porovnání zajišťování pohybových aktivit na třech základních školách speciálních, pro děti s PAS. V rámci šetření byly zkoumány tyto oblasti: počet klientů, věk klientů, spektrum nabízených pohybových činností, program škol zaměřený na pohybový rozvoj dětí s PAS, počet zaměstnanců zabývající se pohybovou činností a jejich profese. Metody: V rámci empirického výzkumu byly ve dvou typech šetření dotazováni pedagogičtí pracovníci na podmínky a zajišťování pohybových aktivit pro děti s PAS na třech základních školách speciálních v Libereckém kraji. V první části výzkumu byla využita forma dotazníkového šetření u pedagogických zaměstnanců. Druhou částí výzkumu byly polostrukturované rozhovory s třemi ředitelkami základních škol speciálních, umožňující hlubší kvalitativní analýzu tělovýchovných aktivit pro děti s poruchou autistického spektra. K jejich záznamu byla využita redigovaná forma rozhovoru. Výsledky: Z dotazování 18 pedagogických pracovníků a 3 ředitelek vyplývá, že je tělesná výchova pravidelnou aktivitou na třech testovaných školách. Školy nabízí pro děti s PAS nejméně dvě hodiny tělesné výchovy za týden. Můžeme tím říct, že jsou pohybové aktivity... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Physical activities for children with Autism Spectre Disorder at primary schools in the Liberec region. Objectives: This work aims to compare the provision of physical activities for children with ASD at three special education schools. Within the scope of the research, the following areas were analysed: the number of clients, clients' age, a spectrum of physical activities, the program of schools for children with ASD targeted on their physical progress, the number of employees managing physical activities, and their professions. Methods: In the empirical part, two types of research method were used to analyse the approaches of pedagogues to physical activities for children with ASD at special education primary schools in the Liberec region. The first part of the research was conducted via a survey filled out by pedagogue employees. By running semi-structured interviews with three headmistresses of special primary education schools, the second part of the research enabled a deeper qualitative analysis of physical training activities for children with ASD. Interviews were recorded in a redacted version. Results: From interviewing 18 pedagogues and three headmistresses, it was concluded that three tested schools carry out physical education on a regular basis. Schools offer at least two hours... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |