Zobrazit minimální záznam

Physical activities for children with autism spectrum disorder at special primary schools in the Liberec region
dc.contributor.advisorVařeková, Jitka
dc.creatorSlámová, Martina
dc.date.accessioned2021-07-05T10:12:31Z
dc.date.available2021-07-05T10:12:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126719
dc.description.abstractNázev: Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji. Cíle: Cílem práce bylo porovnání zajišťování pohybových aktivit na třech základních školách speciálních, pro děti s PAS. V rámci šetření byly zkoumány tyto oblasti: počet klientů, věk klientů, spektrum nabízených pohybových činností, program škol zaměřený na pohybový rozvoj dětí s PAS, počet zaměstnanců zabývající se pohybovou činností a jejich profese. Metody: V rámci empirického výzkumu byly ve dvou typech šetření dotazováni pedagogičtí pracovníci na podmínky a zajišťování pohybových aktivit pro děti s PAS na třech základních školách speciálních v Libereckém kraji. V první části výzkumu byla využita forma dotazníkového šetření u pedagogických zaměstnanců. Druhou částí výzkumu byly polostrukturované rozhovory s třemi ředitelkami základních škol speciálních, umožňující hlubší kvalitativní analýzu tělovýchovných aktivit pro děti s poruchou autistického spektra. K jejich záznamu byla využita redigovaná forma rozhovoru. Výsledky: Z dotazování 18 pedagogických pracovníků a 3 ředitelek vyplývá, že je tělesná výchova pravidelnou aktivitou na třech testovaných školách. Školy nabízí pro děti s PAS nejméně dvě hodiny tělesné výchovy za týden. Můžeme tím říct, že jsou pohybové aktivity...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Physical activities for children with Autism Spectre Disorder at primary schools in the Liberec region. Objectives: This work aims to compare the provision of physical activities for children with ASD at three special education schools. Within the scope of the research, the following areas were analysed: the number of clients, clients' age, a spectrum of physical activities, the program of schools for children with ASD targeted on their physical progress, the number of employees managing physical activities, and their professions. Methods: In the empirical part, two types of research method were used to analyse the approaches of pedagogues to physical activities for children with ASD at special education primary schools in the Liberec region. The first part of the research was conducted via a survey filled out by pedagogue employees. By running semi-structured interviews with three headmistresses of special primary education schools, the second part of the research enabled a deeper qualitative analysis of physical training activities for children with ASD. Interviews were recorded in a redacted version. Results: From interviewing 18 pedagogues and three headmistresses, it was concluded that three tested schools carry out physical education on a regular basis. Schools offer at least two hours...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectautismuscs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectspeciální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectautismen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectspecial educationen_US
dc.titlePohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém krajics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-14
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId224558
dc.title.translatedPhysical activities for children with autism spectrum disorder at special primary schools in the Liberec regionen_US
dc.contributor.refereeMalá, Michaela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Physical Education and Sport for Persons with Special Needsen_US
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Physical Education and Sport for Persons with Special Needsen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji. Cíle: Cílem práce bylo porovnání zajišťování pohybových aktivit na třech základních školách speciálních, pro děti s PAS. V rámci šetření byly zkoumány tyto oblasti: počet klientů, věk klientů, spektrum nabízených pohybových činností, program škol zaměřený na pohybový rozvoj dětí s PAS, počet zaměstnanců zabývající se pohybovou činností a jejich profese. Metody: V rámci empirického výzkumu byly ve dvou typech šetření dotazováni pedagogičtí pracovníci na podmínky a zajišťování pohybových aktivit pro děti s PAS na třech základních školách speciálních v Libereckém kraji. V první části výzkumu byla využita forma dotazníkového šetření u pedagogických zaměstnanců. Druhou částí výzkumu byly polostrukturované rozhovory s třemi ředitelkami základních škol speciálních, umožňující hlubší kvalitativní analýzu tělovýchovných aktivit pro děti s poruchou autistického spektra. K jejich záznamu byla využita redigovaná forma rozhovoru. Výsledky: Z dotazování 18 pedagogických pracovníků a 3 ředitelek vyplývá, že je tělesná výchova pravidelnou aktivitou na třech testovaných školách. Školy nabízí pro děti s PAS nejméně dvě hodiny tělesné výchovy za týden. Můžeme tím říct, že jsou pohybové aktivity...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Physical activities for children with Autism Spectre Disorder at primary schools in the Liberec region. Objectives: This work aims to compare the provision of physical activities for children with ASD at three special education schools. Within the scope of the research, the following areas were analysed: the number of clients, clients' age, a spectrum of physical activities, the program of schools for children with ASD targeted on their physical progress, the number of employees managing physical activities, and their professions. Methods: In the empirical part, two types of research method were used to analyse the approaches of pedagogues to physical activities for children with ASD at special education primary schools in the Liberec region. The first part of the research was conducted via a survey filled out by pedagogue employees. By running semi-structured interviews with three headmistresses of special primary education schools, the second part of the research enabled a deeper qualitative analysis of physical training activities for children with ASD. Interviews were recorded in a redacted version. Results: From interviewing 18 pedagogues and three headmistresses, it was concluded that three tested schools carry out physical education on a regular basis. Schools offer at least two hours...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV