Zobrazit minimální záznam

Use of music education in mathematics lessons at the 1st stage of elementary school or Let's sing, Mr. teacheronnection between mathematics and music in primary school
dc.contributor.advisorJirotková, Darina
dc.creatorJánošková, Zuzana
dc.date.accessioned2021-06-25T09:03:37Z
dc.date.available2021-06-25T09:03:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126410
dc.description.abstractThe work deals with the possibility of interconnecting the teaching of mathematics with music. The theoretical part focuses on the relationship between mathematics and music, student motivation, the theory of multiple intelligence and also on whether music can contribute to the development of mathematical thinking. The practical part delivers five lesson preparations, where the main topic is music education and several other ways to use music education in another mathematical topic. KEYWORDS Music in mathematics, rhythm in mathematics, musical instruments in mathematics, motivation, word problems, equations, intersubject relations, Gardner's theory of multiple intelligence.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá možností propojení výuky matematiky s hudbou. Teoretická část se zaměřuje na vztah matematiky a hudby, motivaci žáků, teorii mnohačetné inteligence a také na to, zda může hudba přispívat k rozvoji matematického myšlení. Praktická část přináší 5 příprav vyučovacích hodin, kde je hlavní téma hudební výchova a několik dalších možností, jak využít hudební výchovu v rámci jiného matematického tématu. KLÍČOVÁ SLOVA Hudba v matematice, rytmus v matematice, hudební nástroje v matematice, motivace, slovní úlohy, rovnice, mezipředmětové vztahy, Gardnerova teorie mnohačetné inteligence.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMusic in mathematicsen_US
dc.subjectrythm in mathematicsen_US
dc.subjectmusic instruments in mathematicsen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectword problemen_US
dc.subjectequationen_US
dc.subjectinterdisciplinary relationsen_US
dc.subjectGardner's theory of multiple inteligenceen_US
dc.subjectHudba v matematicecs_CZ
dc.subjectrytmus v matematicecs_CZ
dc.subjecthudební nástroje v matematicecs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectslovní úlohycs_CZ
dc.subjectrovnicecs_CZ
dc.subjectmezipředmětové vztahycs_CZ
dc.subjectGardnerova teorie mnohačetné inteligencecs_CZ
dc.titleVyužití hudební výchovy v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ aneb Pane učiteli, zazpíváme sics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-27
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223234
dc.title.translatedUse of music education in mathematics lessons at the 1st stage of elementary school or Let's sing, Mr. teacheronnection between mathematics and music in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeHavlíčková, Radka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá možností propojení výuky matematiky s hudbou. Teoretická část se zaměřuje na vztah matematiky a hudby, motivaci žáků, teorii mnohačetné inteligence a také na to, zda může hudba přispívat k rozvoji matematického myšlení. Praktická část přináší 5 příprav vyučovacích hodin, kde je hlavní téma hudební výchova a několik dalších možností, jak využít hudební výchovu v rámci jiného matematického tématu. KLÍČOVÁ SLOVA Hudba v matematice, rytmus v matematice, hudební nástroje v matematice, motivace, slovní úlohy, rovnice, mezipředmětové vztahy, Gardnerova teorie mnohačetné inteligence.cs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with the possibility of interconnecting the teaching of mathematics with music. The theoretical part focuses on the relationship between mathematics and music, student motivation, the theory of multiple intelligence and also on whether music can contribute to the development of mathematical thinking. The practical part delivers five lesson preparations, where the main topic is music education and several other ways to use music education in another mathematical topic. KEYWORDS Music in mathematics, rhythm in mathematics, musical instruments in mathematics, motivation, word problems, equations, intersubject relations, Gardner's theory of multiple intelligence.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV