Zobrazit minimální záznam

Possibilities of supporting interaciton between pupils of a class established pursuang ro § 16pdst. 9 of the Ace and pupils of other classes of a regular primary school
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorČadková Oriničová, Iveta
dc.date.accessioned2021-06-21T07:52:59Z
dc.date.available2021-06-21T07:52:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126020
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the search for ways to support and strengthen the mutual interaction of pupils from classes established according to § 16 paragraph 9 of the Education Act with pupils from regular primary school classes. In the theoretical part, the thesis first introduces the strategic documents, both international and Czech, which aim to equal access for all to education. The thesis deals in detail with school legislation, where it emphasizes the legislation regulations concerning joint education and also deals with support measures and counseling services in schools and school facilities. A separate chapter is devoted to the concepts of inclusion, inclusive education, inclusive teaching and inclusive school, as certain desirable ideas of education systems. The work, among other things, opens the topic of educational opportunities for pupils with special educational needs in primary school, deals with forms of school integration. In the research part, the diploma thesis maps the inclusion of pupils from classes established according to §16 paragraph 9 of the Education Act (special classes) into the groups of pupils from ordinary classes. The work focuses on how primary schools in the Central Bohemian Region create opportunities for joint education of pupils, social contact and...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá hledáním cest, jak podpořit a posílit vzájemnou interakci žáků ze tříd zřízených dle § 16 odst. 9 školského zákona se žáky z běžných tříd základních škol. V teoretické části nejprve práce seznamuje se strategickými dokumenty, jak s mezinárodními, tak i českými, které cílí na rovný přístup ke vzdělávání. Podrobně se práce věnuje školské legislativě, kde klade důraz na legislativní předpisy týkající se společného vzdělávání a dále se zabývá podpůrnými opatřeními a poradenskými službami ve školách a školských zařízeních. Samostatná kapitola je vyčleněna pojmům inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní vyučování a inkluzivní škola, jako určité žádoucí ideji vzdělávacích systémů. Práce, mimo jiné, otevírá i téma možností vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole, zabývá se formami školní integrace. Ve výzkumné části diplomová práce mapuje začleňování žáků ze tříd zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona (speciálních tříd) do kolektivu žáků z tříd běžných. Práce se zaměřuje na to, jak jsou základními školami ve Středočeském kraji vytvářeny příležitosti pro společné vzdělávání žáků, sociální kontakt a spontánní setkávání žáků ze speciálních tříd s žáky tříd běžných. Na základě odpovědí zúčastněných osob, které byly získány kvalitativní metodou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti podpory interakce mezi žáky třídy zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona a žáky ostatních tříd běžné ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-31
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId234733
dc.title.translatedPossibilities of supporting interaciton between pupils of a class established pursuang ro § 16pdst. 9 of the Ace and pupils of other classes of a regular primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá hledáním cest, jak podpořit a posílit vzájemnou interakci žáků ze tříd zřízených dle § 16 odst. 9 školského zákona se žáky z běžných tříd základních škol. V teoretické části nejprve práce seznamuje se strategickými dokumenty, jak s mezinárodními, tak i českými, které cílí na rovný přístup ke vzdělávání. Podrobně se práce věnuje školské legislativě, kde klade důraz na legislativní předpisy týkající se společného vzdělávání a dále se zabývá podpůrnými opatřeními a poradenskými službami ve školách a školských zařízeních. Samostatná kapitola je vyčleněna pojmům inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní vyučování a inkluzivní škola, jako určité žádoucí ideji vzdělávacích systémů. Práce, mimo jiné, otevírá i téma možností vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole, zabývá se formami školní integrace. Ve výzkumné části diplomová práce mapuje začleňování žáků ze tříd zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona (speciálních tříd) do kolektivu žáků z tříd běžných. Práce se zaměřuje na to, jak jsou základními školami ve Středočeském kraji vytvářeny příležitosti pro společné vzdělávání žáků, sociální kontakt a spontánní setkávání žáků ze speciálních tříd s žáky tříd běžných. Na základě odpovědí zúčastněných osob, které byly získány kvalitativní metodou...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the search for ways to support and strengthen the mutual interaction of pupils from classes established according to § 16 paragraph 9 of the Education Act with pupils from regular primary school classes. In the theoretical part, the thesis first introduces the strategic documents, both international and Czech, which aim to equal access for all to education. The thesis deals in detail with school legislation, where it emphasizes the legislation regulations concerning joint education and also deals with support measures and counseling services in schools and school facilities. A separate chapter is devoted to the concepts of inclusion, inclusive education, inclusive teaching and inclusive school, as certain desirable ideas of education systems. The work, among other things, opens the topic of educational opportunities for pupils with special educational needs in primary school, deals with forms of school integration. In the research part, the diploma thesis maps the inclusion of pupils from classes established according to §16 paragraph 9 of the Education Act (special classes) into the groups of pupils from ordinary classes. The work focuses on how primary schools in the Central Bohemian Region create opportunities for joint education of pupils, social contact and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV