Zobrazit minimální záznam

View of principales of ordinary primary schools od the work of a teaching assistant
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorHanslová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-06-21T07:52:46Z
dc.date.available2021-06-21T07:52:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126019
dc.description.abstractIn today's mainstream school, which focuses on a common education, the teaching assistant is an indispensable element in the teaching of pupils with special educational needs. This diploma thesis deals with the opinions of primary school principals on the position of teaching assistant at regular primary schools. The theoretical part of the thesis defines common education, which is related to the need for a teaching assistant, further defines the legislative anchoring of this profession, its personal and qualification prerequisites, its scope of work or risks associated with this profession. The last chapter of the theoretical part of the diploma thesis deals with the cooperation of the teaching assistant with individual subjects in the school and outside it. The research part of the work, based on mixed research and using data collection methods "questionnaire survey" and "semi-structured interview" addresses the issue of the role of teaching assistants in mainstream primary schools. The respondents became the principals of ordinary primary schools. The thesis deals with the key activities of teaching assistants, as well as their personal and qualification prerequisites or pitfalls that are associated with this profession. First, the work describes a questionnaire survey, which complements the...en_US
dc.description.abstractAsistent pedagoga je v současné běžné škole, která se soustředí na společné vzdělávání, nepostradatelným článkem ve výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tato diplomová práce se zabývá názory ředitelů základních škol na pozici asistenta pedagoga na běžných základních školách. V teoretické části práce je vymezeno společné vzdělávání, které souvisí s potřebností asistenta pedagoga, dále je zde blíže vymezeno legislativní ukotvení této profese, jeho osobnostní a kvalifikační předpoklady, náplň práce či rizika spojená s touto profesí. V poslední kapitole teoretické části diplomové práce je řešena spolupráce asistenta pedagoga s jednotlivými subjekty ve škole i mimo ni. Výzkumná část práce na základě smíšeného výzkumu a za využití metod sběru dat "dotazníkové šetření" a "polostrukturovaný rozhovor" řeší otázku role asistentů pedagoga na běžných základních školách. Respondenty se stali ředitelé běžných základních škol. Práce se zabývá klíčovými činnostmi asistentů pedagoga, dále jejich osobnostními a kvalifikačními předpoklady či úskalími, která jsou spojená s touto profesí. Nejprve je v práci popsáno dotazníkové šetření, které doplňuje rozhovor s ředitelem jedné ze základních škol na Nymbursku.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectteaching assistanten_US
dc.subjectcommon educationen_US
dc.subjectschool principalen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjectpupil with special educational needsen_US
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectspolečné vzdělávánícs_CZ
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.titlePohled ředitele běžných základních škol na práci asistenta pedagogacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-31
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId230713
dc.title.translatedView of principales of ordinary primary schools od the work of a teaching assistanten_US
dc.contributor.refereeNěmec, Zbyněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAsistent pedagoga je v současné běžné škole, která se soustředí na společné vzdělávání, nepostradatelným článkem ve výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tato diplomová práce se zabývá názory ředitelů základních škol na pozici asistenta pedagoga na běžných základních školách. V teoretické části práce je vymezeno společné vzdělávání, které souvisí s potřebností asistenta pedagoga, dále je zde blíže vymezeno legislativní ukotvení této profese, jeho osobnostní a kvalifikační předpoklady, náplň práce či rizika spojená s touto profesí. V poslední kapitole teoretické části diplomové práce je řešena spolupráce asistenta pedagoga s jednotlivými subjekty ve škole i mimo ni. Výzkumná část práce na základě smíšeného výzkumu a za využití metod sběru dat "dotazníkové šetření" a "polostrukturovaný rozhovor" řeší otázku role asistentů pedagoga na běžných základních školách. Respondenty se stali ředitelé běžných základních škol. Práce se zabývá klíčovými činnostmi asistentů pedagoga, dále jejich osobnostními a kvalifikačními předpoklady či úskalími, která jsou spojená s touto profesí. Nejprve je v práci popsáno dotazníkové šetření, které doplňuje rozhovor s ředitelem jedné ze základních škol na Nymbursku.cs_CZ
uk.abstract.enIn today's mainstream school, which focuses on a common education, the teaching assistant is an indispensable element in the teaching of pupils with special educational needs. This diploma thesis deals with the opinions of primary school principals on the position of teaching assistant at regular primary schools. The theoretical part of the thesis defines common education, which is related to the need for a teaching assistant, further defines the legislative anchoring of this profession, its personal and qualification prerequisites, its scope of work or risks associated with this profession. The last chapter of the theoretical part of the diploma thesis deals with the cooperation of the teaching assistant with individual subjects in the school and outside it. The research part of the work, based on mixed research and using data collection methods "questionnaire survey" and "semi-structured interview" addresses the issue of the role of teaching assistants in mainstream primary schools. The respondents became the principals of ordinary primary schools. The thesis deals with the key activities of teaching assistants, as well as their personal and qualification prerequisites or pitfalls that are associated with this profession. First, the work describes a questionnaire survey, which complements the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV