Show simple item record

Problems of education of pupils with Attention Deficit Disorder from the view od their teachers
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorKny, Lenka
dc.date.accessioned2021-06-21T07:50:55Z
dc.date.available2021-06-21T07:50:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126011
dc.description.abstractProblems of education of pupils with Attention Deficit Disorder from the view of their teachers Lenka Kny Primary school education is influenced by many factors, such as the composition of the team at school, the inclusion of pupils with special educational needs, the presence of a teaching assistent The diploma thesis focuses on the education of students with Attention Deficit Disorder. Diagnoses of ADHD (Hyperactivity) and ADD are presented mainly in terms of manifestations that affect the course of lessons. The issue of education pupils with Attention Deficit Disorder is approached from the point of view of teachers who have expressed how they perceive work with ADHD and ADD. The factors that influence the teaching of these pupils were also summarized and the teachers named support that could, according to them, make the whole teaching proces more efficient. Four case studies presented specific examples of the education of two pupils with ADHD and two with ADD and associated problems who are often educated with the support of a teaching assistant.Teachers, using the example of these pupils, summarized their findings, which can be applied in a wider range of education of pupils with Attention Deficit Disorder. The presence of selected pupils in teaching has slowed down the pace of education, it...en_US
dc.description.abstractdiplomové práce Problematika vzdělávání žáků s poruchami pozornosti očima jejich pedagogů Lenka Kny Vzdělávání na základní škole je ovlivňováno mnoha faktory, jako je například skladba kolektivu, začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přítomnost asistenta pedagoga. Diplomová práce se blíže soustředí na vzdělávání žáků s poruchou pozornosti. Diagnózy ADHD a ADD jsou představeny zejména z pohledu projevů, které ovlivňují průběh vyučovacích hodin. Problematika vzdělávání žáků s poruchou pozornosti je přiblížena z pohledu učitelů, kteří vyjádřili, jak vnímají práci se žáky s ADHD a ADD. Shrnuly se také faktory, které vyučování těchto žáků ovlivňují, učitelé pojmenovali podporu, která by celý vyučovací proces podle nich mohla zefektivnit. Čtyři případové studie přiblížily konkrétní příklady vzdělávání dvou žáků s ADHD a dvou s ADD s přidruženými problémy, kteří se často vzdělávají za podpory asistenta pedagoga. Učitelé na příkladu těchto žáků shrnovali svoje poznatky, které lze uplatnit v širším spektru vzdělávání žáků s poruchou pozornosti. Ve výsledcích výzkumu se ukázalo, že přítomnost vybraných žáků ve vyučování často zpomalila tempo vzdělávání, pro učitele je také náročnější vést hodinu. Problémy při vzdělávání žáků s poruchou pozornosti vyvstávají především ve třídě, kde není...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEducation of pupils with Attention Deficit Disorderen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectpedagogue's opinionen_US
dc.subjectpupil with ADHDen_US
dc.subjectpupil with ADDen_US
dc.subjectVzdělávání žáků s poruchou pozornostics_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectnázor pedagogacs_CZ
dc.subjectžák s ADHDcs_CZ
dc.subjectžák s ADDcs_CZ
dc.titleProblematika vzdělávání žáků s poruchami pozornosti očima jejich pedagogůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-31
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId220878
dc.title.translatedProblems of education of pupils with Attention Deficit Disorder from the view od their teachersen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csdiplomové práce Problematika vzdělávání žáků s poruchami pozornosti očima jejich pedagogů Lenka Kny Vzdělávání na základní škole je ovlivňováno mnoha faktory, jako je například skladba kolektivu, začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přítomnost asistenta pedagoga. Diplomová práce se blíže soustředí na vzdělávání žáků s poruchou pozornosti. Diagnózy ADHD a ADD jsou představeny zejména z pohledu projevů, které ovlivňují průběh vyučovacích hodin. Problematika vzdělávání žáků s poruchou pozornosti je přiblížena z pohledu učitelů, kteří vyjádřili, jak vnímají práci se žáky s ADHD a ADD. Shrnuly se také faktory, které vyučování těchto žáků ovlivňují, učitelé pojmenovali podporu, která by celý vyučovací proces podle nich mohla zefektivnit. Čtyři případové studie přiblížily konkrétní příklady vzdělávání dvou žáků s ADHD a dvou s ADD s přidruženými problémy, kteří se často vzdělávají za podpory asistenta pedagoga. Učitelé na příkladu těchto žáků shrnovali svoje poznatky, které lze uplatnit v širším spektru vzdělávání žáků s poruchou pozornosti. Ve výsledcích výzkumu se ukázalo, že přítomnost vybraných žáků ve vyučování často zpomalila tempo vzdělávání, pro učitele je také náročnější vést hodinu. Problémy při vzdělávání žáků s poruchou pozornosti vyvstávají především ve třídě, kde není...cs_CZ
uk.abstract.enProblems of education of pupils with Attention Deficit Disorder from the view of their teachers Lenka Kny Primary school education is influenced by many factors, such as the composition of the team at school, the inclusion of pupils with special educational needs, the presence of a teaching assistent The diploma thesis focuses on the education of students with Attention Deficit Disorder. Diagnoses of ADHD (Hyperactivity) and ADD are presented mainly in terms of manifestations that affect the course of lessons. The issue of education pupils with Attention Deficit Disorder is approached from the point of view of teachers who have expressed how they perceive work with ADHD and ADD. The factors that influence the teaching of these pupils were also summarized and the teachers named support that could, according to them, make the whole teaching proces more efficient. Four case studies presented specific examples of the education of two pupils with ADHD and two with ADD and associated problems who are often educated with the support of a teaching assistant.Teachers, using the example of these pupils, summarized their findings, which can be applied in a wider range of education of pupils with Attention Deficit Disorder. The presence of selected pupils in teaching has slowed down the pace of education, it...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV