Show simple item record

Specifics of Leadership in Schools of Arts
dc.contributor.advisorVeteška, Jaroslav
dc.creatorBuchalová, Marie
dc.date.accessioned2021-06-18T09:39:04Z
dc.date.available2021-06-18T09:39:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125983
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá styly vedení lidí a motivací k práci se zaměřením na základní umělecké školy. Cílem práce je zjistit, jaké jsou nejčastěji používané styly vedení a metody motivace k práci používané řediteli a ředitelkami základních uměleckých škol a jaký vliv to má na jejich pedagogické pracovníky. První část práce uvádí obecný teoretický základ k oblastem vedení lidí, styly vedení lidí, motivace, delegování jako nástroj motivace a komunikace. V této části je také vymezen pojem základní umělecká škola, její ředitel a pedagog. Ve druhé části práce je popsána příprava a průběh empirického výzkumu prostřednictvím dotazníku, který byl rozeslán do všech 504 základních uměleckých škol v České republice. Graficky jsou zde znázorněny odpovědi z dotazníků a interpretována získaná data. Uvedené výsledky výzkumu potvrzují předpoklady o nejčastěji užívaných stylech vedení lidí a motivace k práci v základních uměleckých školách. Lze shrnout, že se ředitelé základních uměleckých škol oblastmi vedení lidí a motivace k práci na svých školách zabývají. Volí nejčastěji demokratické styly vedení lidí, především konzultativní, participativní a delegativní s upozaděním stylu autoritativního. Ze specifických metod motivace pedagogů ZUŠ jsou používány především podpora a možnost mimoškolní umělecké...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with styles of leadership and motivation to work with a focus on Schools of Arts. The main aim of the thesis is to clarify what the most frequently used styles of leadership and methods of motivation to work used by Schools of Arts' directors are and what effect they have on their teachers. The first part of the thesis presents a general theoretical basis for the topics of leadership, styles of leadership, motivation, delegation and communication. This part also defines the concept of Schools of Arts, its Director and Teachers. The second part describes the preparation and process of empirical research through a questionnaire which was sent to all of 504 Schools of Arts in the Czech Republic. Furthermore, the answers from the questionnaires are presented in graphs in this part and the collected data are interpreted. The above research results confirm the assumptions about the most commonly used styles of leadership and motivation to work in Schools of Arts. In summary, the most frequently used styles are the democratic ones: consultative, participatory and delegative, with no authoritarian style. The support and possibility of extracurricular artistic activities, further education, adjustment of work according to the teacher's needs, delegation of tasks and individual...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvedení lidícs_CZ
dc.subjectzákladní umělecká školacs_CZ
dc.subjectstyly vedení lidícs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectdelegovánícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectleadershipen_US
dc.subjectstyles of leadershipen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectdelegationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectSchool of Artsen_US
dc.titleSpecifika vedení lidí v základní umělecké školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-17
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId230180
dc.title.translatedSpecifics of Leadership in Schools of Artsen_US
dc.contributor.refereeKitzberger, Jindřich
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá styly vedení lidí a motivací k práci se zaměřením na základní umělecké školy. Cílem práce je zjistit, jaké jsou nejčastěji používané styly vedení a metody motivace k práci používané řediteli a ředitelkami základních uměleckých škol a jaký vliv to má na jejich pedagogické pracovníky. První část práce uvádí obecný teoretický základ k oblastem vedení lidí, styly vedení lidí, motivace, delegování jako nástroj motivace a komunikace. V této části je také vymezen pojem základní umělecká škola, její ředitel a pedagog. Ve druhé části práce je popsána příprava a průběh empirického výzkumu prostřednictvím dotazníku, který byl rozeslán do všech 504 základních uměleckých škol v České republice. Graficky jsou zde znázorněny odpovědi z dotazníků a interpretována získaná data. Uvedené výsledky výzkumu potvrzují předpoklady o nejčastěji užívaných stylech vedení lidí a motivace k práci v základních uměleckých školách. Lze shrnout, že se ředitelé základních uměleckých škol oblastmi vedení lidí a motivace k práci na svých školách zabývají. Volí nejčastěji demokratické styly vedení lidí, především konzultativní, participativní a delegativní s upozaděním stylu autoritativního. Ze specifických metod motivace pedagogů ZUŠ jsou používány především podpora a možnost mimoškolní umělecké...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with styles of leadership and motivation to work with a focus on Schools of Arts. The main aim of the thesis is to clarify what the most frequently used styles of leadership and methods of motivation to work used by Schools of Arts' directors are and what effect they have on their teachers. The first part of the thesis presents a general theoretical basis for the topics of leadership, styles of leadership, motivation, delegation and communication. This part also defines the concept of Schools of Arts, its Director and Teachers. The second part describes the preparation and process of empirical research through a questionnaire which was sent to all of 504 Schools of Arts in the Czech Republic. Furthermore, the answers from the questionnaires are presented in graphs in this part and the collected data are interpreted. The above research results confirm the assumptions about the most commonly used styles of leadership and motivation to work in Schools of Arts. In summary, the most frequently used styles are the democratic ones: consultative, participatory and delegative, with no authoritarian style. The support and possibility of extracurricular artistic activities, further education, adjustment of work according to the teacher's needs, delegation of tasks and individual...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV