Zobrazit minimální záznam

Quality of working life and work engagement of employees in educational organizations
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorBůžková, Kristýna
dc.date.accessioned2021-06-18T09:34:28Z
dc.date.available2021-06-18T09:34:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125959
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá komplexní problematikou kvality pracovního života a pracovní angažovanosti. V úvodních kapitolách představuje obecná východiska, nastiňuje vývoj přístupů a širší souvislosti. Na uvedené poznatky dále navazuje a podrobněji specifikuje jednotlivé oblasti. Zatímco první kapitola je věnována především chápání kvality života optikou rozličných vědních disciplín, druhá kapitola se zaměřuje na užší koncept kvality pracovního života a představuje vybrané teorie i vývoj přístupů. Následující tematická část textu se zabývá pracovní angažovaností - vymezuje uvedený pojem, představuje jeho transformaci i vztah k dalším fenoménům jako jsou například pracovní spokojenost, well-being nebo syndrom vyhoření. V rámci diplomové práce bylo taktéž realizováno empirické šetření, jehož cílem bylo popsat aktuální subjektivně vnímanou kvalitu pracovního života a stav pracovní angažovanosti pracovníků působících ve vzdělávacích organizacích. Kvůli pandemii nového typu koronaviru Covid-19 bylo v uplynulém roce realizováno mnoho opatření, která zásadním způsobem ovlivňují a mění způsob výkonu jejich profese. Související změny mají turbulentní a velmi těžko předvídatelnou povahu, čímž pro pracovníky představují značnou výzvu a z dlouhodobého hlediska mohou ovlivňovat vnímání jejich kvality pracovního...cs_CZ
dc.description.abstractThe Master's thesis focuses on the complexities of quality of work life and work engagement among education staff. The introduction presents a general overview of key concepts and outlines the development of approaches and the wider context. Drawing on the theoretical background, the following text addresses specific problems in greater detail. While the first chapter deals with a more general understanding of quality of life in various disciplines, the second chapter narrows its focus to the concept of quality of work life introducing selected theories and contemporary research approaches. Another thematic part of the thesis explores work engagement - it defines the concept, its development and relation to other phenomena (for instance, work satisfaction, well-being, or the burn-out syndrome). The thesis also includes an empirical study with the intention to describe the subjectively perceived quality of work life and the level of work engagement among employees of educational organizations. Due to the Covid-19 pandemic, numerous measures needed to be adopted, which have profoundly transformed and influenced the way teachers perform their job tasks. The turbulent nature and low predictability of related changes represent an unprecedented challenge and can influence long-term quality of work life...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKvalita životacs_CZ
dc.subjectkvalita pracovního životacs_CZ
dc.subjectpracovní angažovanostcs_CZ
dc.subjectwell-beingcs_CZ
dc.subjectpracovní spokojenostcs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectQuality of lifeen_US
dc.subjectquality of work lifeen_US
dc.subjectwork engagementen_US
dc.subjectwell-beingen_US
dc.subjectjob satisfactionen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.titleKvalita pracovního života a pracovní angažovanost pracovníků ve vzdělávacích organizacíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-17
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId227928
dc.title.translatedQuality of working life and work engagement of employees in educational organizationsen_US
dc.contributor.refereeKursch, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá komplexní problematikou kvality pracovního života a pracovní angažovanosti. V úvodních kapitolách představuje obecná východiska, nastiňuje vývoj přístupů a širší souvislosti. Na uvedené poznatky dále navazuje a podrobněji specifikuje jednotlivé oblasti. Zatímco první kapitola je věnována především chápání kvality života optikou rozličných vědních disciplín, druhá kapitola se zaměřuje na užší koncept kvality pracovního života a představuje vybrané teorie i vývoj přístupů. Následující tematická část textu se zabývá pracovní angažovaností - vymezuje uvedený pojem, představuje jeho transformaci i vztah k dalším fenoménům jako jsou například pracovní spokojenost, well-being nebo syndrom vyhoření. V rámci diplomové práce bylo taktéž realizováno empirické šetření, jehož cílem bylo popsat aktuální subjektivně vnímanou kvalitu pracovního života a stav pracovní angažovanosti pracovníků působících ve vzdělávacích organizacích. Kvůli pandemii nového typu koronaviru Covid-19 bylo v uplynulém roce realizováno mnoho opatření, která zásadním způsobem ovlivňují a mění způsob výkonu jejich profese. Související změny mají turbulentní a velmi těžko předvídatelnou povahu, čímž pro pracovníky představují značnou výzvu a z dlouhodobého hlediska mohou ovlivňovat vnímání jejich kvality pracovního...cs_CZ
uk.abstract.enThe Master's thesis focuses on the complexities of quality of work life and work engagement among education staff. The introduction presents a general overview of key concepts and outlines the development of approaches and the wider context. Drawing on the theoretical background, the following text addresses specific problems in greater detail. While the first chapter deals with a more general understanding of quality of life in various disciplines, the second chapter narrows its focus to the concept of quality of work life introducing selected theories and contemporary research approaches. Another thematic part of the thesis explores work engagement - it defines the concept, its development and relation to other phenomena (for instance, work satisfaction, well-being, or the burn-out syndrome). The thesis also includes an empirical study with the intention to describe the subjectively perceived quality of work life and the level of work engagement among employees of educational organizations. Due to the Covid-19 pandemic, numerous measures needed to be adopted, which have profoundly transformed and influenced the way teachers perform their job tasks. The turbulent nature and low predictability of related changes represent an unprecedented challenge and can influence long-term quality of work life...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV