dc.contributor.advisor | Tureckiová, Michaela | |
dc.creator | Bůžková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2021-06-18T09:34:28Z | |
dc.date.available | 2021-06-18T09:34:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125959 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá komplexní problematikou kvality pracovního života a pracovní angažovanosti. V úvodních kapitolách představuje obecná východiska, nastiňuje vývoj přístupů a širší souvislosti. Na uvedené poznatky dále navazuje a podrobněji specifikuje jednotlivé oblasti. Zatímco první kapitola je věnována především chápání kvality života optikou rozličných vědních disciplín, druhá kapitola se zaměřuje na užší koncept kvality pracovního života a představuje vybrané teorie i vývoj přístupů. Následující tematická část textu se zabývá pracovní angažovaností - vymezuje uvedený pojem, představuje jeho transformaci i vztah k dalším fenoménům jako jsou například pracovní spokojenost, well-being nebo syndrom vyhoření. V rámci diplomové práce bylo taktéž realizováno empirické šetření, jehož cílem bylo popsat aktuální subjektivně vnímanou kvalitu pracovního života a stav pracovní angažovanosti pracovníků působících ve vzdělávacích organizacích. Kvůli pandemii nového typu koronaviru Covid-19 bylo v uplynulém roce realizováno mnoho opatření, která zásadním způsobem ovlivňují a mění způsob výkonu jejich profese. Související změny mají turbulentní a velmi těžko předvídatelnou povahu, čímž pro pracovníky představují značnou výzvu a z dlouhodobého hlediska mohou ovlivňovat vnímání jejich kvality pracovního... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Master's thesis focuses on the complexities of quality of work life and work engagement among education staff. The introduction presents a general overview of key concepts and outlines the development of approaches and the wider context. Drawing on the theoretical background, the following text addresses specific problems in greater detail. While the first chapter deals with a more general understanding of quality of life in various disciplines, the second chapter narrows its focus to the concept of quality of work life introducing selected theories and contemporary research approaches. Another thematic part of the thesis explores work engagement - it defines the concept, its development and relation to other phenomena (for instance, work satisfaction, well-being, or the burn-out syndrome). The thesis also includes an empirical study with the intention to describe the subjectively perceived quality of work life and the level of work engagement among employees of educational organizations. Due to the Covid-19 pandemic, numerous measures needed to be adopted, which have profoundly transformed and influenced the way teachers perform their job tasks. The turbulent nature and low predictability of related changes represent an unprecedented challenge and can influence long-term quality of work life... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Kvalita života | cs_CZ |
dc.subject | kvalita pracovního života | cs_CZ |
dc.subject | pracovní angažovanost | cs_CZ |
dc.subject | well-being | cs_CZ |
dc.subject | pracovní spokojenost | cs_CZ |
dc.subject | učitelé | cs_CZ |
dc.subject | Quality of life | en_US |
dc.subject | quality of work life | en_US |
dc.subject | work engagement | en_US |
dc.subject | well-being | en_US |
dc.subject | job satisfaction | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.title | Kvalita pracovního života a pracovní angažovanost pracovníků ve vzdělávacích organizacích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-05-17 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 227928 | |
dc.title.translated | Quality of working life and work engagement of employees in educational organizations | en_US |
dc.contributor.referee | Kursch, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá komplexní problematikou kvality pracovního života a pracovní angažovanosti. V úvodních kapitolách představuje obecná východiska, nastiňuje vývoj přístupů a širší souvislosti. Na uvedené poznatky dále navazuje a podrobněji specifikuje jednotlivé oblasti. Zatímco první kapitola je věnována především chápání kvality života optikou rozličných vědních disciplín, druhá kapitola se zaměřuje na užší koncept kvality pracovního života a představuje vybrané teorie i vývoj přístupů. Následující tematická část textu se zabývá pracovní angažovaností - vymezuje uvedený pojem, představuje jeho transformaci i vztah k dalším fenoménům jako jsou například pracovní spokojenost, well-being nebo syndrom vyhoření. V rámci diplomové práce bylo taktéž realizováno empirické šetření, jehož cílem bylo popsat aktuální subjektivně vnímanou kvalitu pracovního života a stav pracovní angažovanosti pracovníků působících ve vzdělávacích organizacích. Kvůli pandemii nového typu koronaviru Covid-19 bylo v uplynulém roce realizováno mnoho opatření, která zásadním způsobem ovlivňují a mění způsob výkonu jejich profese. Související změny mají turbulentní a velmi těžko předvídatelnou povahu, čímž pro pracovníky představují značnou výzvu a z dlouhodobého hlediska mohou ovlivňovat vnímání jejich kvality pracovního... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Master's thesis focuses on the complexities of quality of work life and work engagement among education staff. The introduction presents a general overview of key concepts and outlines the development of approaches and the wider context. Drawing on the theoretical background, the following text addresses specific problems in greater detail. While the first chapter deals with a more general understanding of quality of life in various disciplines, the second chapter narrows its focus to the concept of quality of work life introducing selected theories and contemporary research approaches. Another thematic part of the thesis explores work engagement - it defines the concept, its development and relation to other phenomena (for instance, work satisfaction, well-being, or the burn-out syndrome). The thesis also includes an empirical study with the intention to describe the subjectively perceived quality of work life and the level of work engagement among employees of educational organizations. Due to the Covid-19 pandemic, numerous measures needed to be adopted, which have profoundly transformed and influenced the way teachers perform their job tasks. The turbulent nature and low predictability of related changes represent an unprecedented challenge and can influence long-term quality of work life... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |