dc.contributor.advisor | Veteška, Jaroslav | |
dc.creator | Bryndová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-06-18T09:31:58Z | |
dc.date.available | 2021-06-18T09:31:58Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125946 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je přiblížení širokého tématu, týkajícího se vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody a jejich motivaci ke vzdělávání. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části, s pomocí odborné literatury, se zaměřuji na kriminalitu, vězeňství, a to včetně historie. Další kapitola řeší statistiky vězeňství, tresty v ČR, a to i ty alternativní. Následně se věnuji resocializaci, vzdělávání a motivaci jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody. Poslední kapitola teoretické části se věnuje programům zacházení. Představuji v ní činnosti programu, jak se program sestavuje a druhy programů. V praktické části přibližuji mé hypotézy, výzkumné metody a charakterizuji skupinu respondentů. Je zpracována kazuistika s jedním konkrétním vězněm. Dalším krokem je dotazníkové šetření, které bylo zasláno vězňům. Následuje zpracování jeho výsledků a hypotéz. Poslední kapitola diplomové práce obsahuje závěr a diskuzi nad získanými poznatky. KLÍČOVÁ SLOVA vězeňství, historie vězeňství, vzdělávání, program zacházení, motivace, zaměstnávání, trest odnětí svobody | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this diploma thesis is to approach a broad topic related to the education of individuals serving a prison sentence and their motivation for education. The work contains a theoretical and practical part. In the theoretical part, with the help of specialized literature, I focus on crime, prisons, including prison history. The next chapter deals with prison statistics, punishments in the Czech Republic, including alternative ones. Subsequently, I focus on resocialization, education and motivation of individuals serving a prison sentence. The last chapter of the theoretical part deals with treatment programs. In it I present the activities of the program, how the program is compiled and their types of programs. In the practical part I present my hypotheses, research methods and characterize a group of respondents. I made a case study with one specific prisoner. The next step is a questionnaire survey, which was sent to prisoners. The processing of its results and hypotheses follows. The last chapter of the diploma thesis contains a conclusion and a discussion of the acquired knowledge. KEYWORDS penitentiary, education, program, custodial sentence, motivation, employment, treatment program | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | vězeňství | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | program | cs_CZ |
dc.subject | práce | cs_CZ |
dc.subject | trest odnětí svobody | cs_CZ |
dc.subject | penitentiary | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | program | en_US |
dc.subject | work | en_US |
dc.subject | custodial sentence | en_US |
dc.title | Vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-05-18 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 231283 | |
dc.title.translated | Education of people during their custodial sentence | en_US |
dc.contributor.referee | Kříž, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této diplomové práce je přiblížení širokého tématu, týkajícího se vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody a jejich motivaci ke vzdělávání. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části, s pomocí odborné literatury, se zaměřuji na kriminalitu, vězeňství, a to včetně historie. Další kapitola řeší statistiky vězeňství, tresty v ČR, a to i ty alternativní. Následně se věnuji resocializaci, vzdělávání a motivaci jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody. Poslední kapitola teoretické části se věnuje programům zacházení. Představuji v ní činnosti programu, jak se program sestavuje a druhy programů. V praktické části přibližuji mé hypotézy, výzkumné metody a charakterizuji skupinu respondentů. Je zpracována kazuistika s jedním konkrétním vězněm. Dalším krokem je dotazníkové šetření, které bylo zasláno vězňům. Následuje zpracování jeho výsledků a hypotéz. Poslední kapitola diplomové práce obsahuje závěr a diskuzi nad získanými poznatky. KLÍČOVÁ SLOVA vězeňství, historie vězeňství, vzdělávání, program zacházení, motivace, zaměstnávání, trest odnětí svobody | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this diploma thesis is to approach a broad topic related to the education of individuals serving a prison sentence and their motivation for education. The work contains a theoretical and practical part. In the theoretical part, with the help of specialized literature, I focus on crime, prisons, including prison history. The next chapter deals with prison statistics, punishments in the Czech Republic, including alternative ones. Subsequently, I focus on resocialization, education and motivation of individuals serving a prison sentence. The last chapter of the theoretical part deals with treatment programs. In it I present the activities of the program, how the program is compiled and their types of programs. In the practical part I present my hypotheses, research methods and characterize a group of respondents. I made a case study with one specific prisoner. The next step is a questionnaire survey, which was sent to prisoners. The processing of its results and hypotheses follows. The last chapter of the diploma thesis contains a conclusion and a discussion of the acquired knowledge. KEYWORDS penitentiary, education, program, custodial sentence, motivation, employment, treatment program | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |