dc.contributor.advisor | Tureckiová, Michaela | |
dc.creator | Písková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-06-18T09:27:28Z | |
dc.date.available | 2021-06-18T09:27:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125924 | |
dc.description.abstract | Současná situace na pracovním trhu není jednoduchá pro žádnou organizaci, je málo volné pracovní síly, lze ale pracovat na tom, aby byli zaměstnanci spokojení. Cílem této diplomové práce bylo najít slabá místa v rámci motivování zaměstnanců ze strany vedení a navrhnout doporučení na zvýšení motivace učitelů vybrané základní školy. Metodicky byl v práci využit polostrukturovaný rozhovor a dotazníkové šetření. Ve zkoumané škole vychází motivace zaměstnanců hlavně ze strany vedení školy či kolegů. Motivace ze strany vedení školy probíhá spíše nahodile, jelikož není nevyužíván potenciál různých motivačních nástrojů. Objevují se nedostatky v transparentnosti odměňování, v poskytování odměny za dobrovolné či podobné aktivity to vede ke vzniku nedorozumění či pocitů nespravedlnosti s odměňováním. Demotivačně působí komunikační problémy, které souvisí zejména s nedostatkem zpětné vazby, a problémy jsou při konfliktech s rodiči, kdy vedení školy v takovém případě neposkytuje učitelům dostatečnou podporu. V konečném důsledku synergický vliv všech těchto nedostatků výrazně narušuje potenciál dosažení plnohodnotné motivace pracovníků. V rámci nápravy nedostatků byla formulována doporučení, která lze v krátkosti shrnout takto: využití uznání a pochvaly učitelům (zdůraznění důležitosti učitelů pro činnost... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The current situation on the labor market is not easy for any organization, there is little free labor, but it is possible to work to ensure that employees are satisfied. The aim of this diploma thesis was to find weaknesses in the motivation of employees by management and to propose recommendations to increase the motivation of teachers in a selected primary school. Methodologically, a semi-structured interview and a questionnaire survey were used in the work. In the examined school, the motivation of employees is mainly based on the school management or colleagues. Motivation by the school management is rather random, as the potential of various motivational tools is not used. There are shortcomings in the transparency of remuneration, in the provision of remuneration for voluntary or similar activities, this leads to misunderstandings or feelings of injustice with remuneration. Communication problems, which are mainly related to the lack of feedback, have a demotivating effect, and there are problems in conflicts with parents, when the school management does not provide sufficient support to teachers in such a case. Ultimately, the synergistic impact of all these shortcomings significantly undermines the potential to achieve full employee motivation. As part of the correction of shortcomings,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | spokojenost | cs_CZ |
dc.subject | motivace | cs_CZ |
dc.subject | pedagogický pracovník | cs_CZ |
dc.subject | pracovní výkon | cs_CZ |
dc.subject | satisfaction | en_US |
dc.subject | motivation | en_US |
dc.subject | teaching staff | en_US |
dc.subject | job performance | en_US |
dc.title | Motivace učitelů ze strany vedení ve vybrané škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-01-11 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 217327 | |
dc.title.translated | School Administration Motivating Teachers - a Case Study | en_US |
dc.contributor.referee | Svobodová, Zuzana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management of Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializations in Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Management of Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Současná situace na pracovním trhu není jednoduchá pro žádnou organizaci, je málo volné pracovní síly, lze ale pracovat na tom, aby byli zaměstnanci spokojení. Cílem této diplomové práce bylo najít slabá místa v rámci motivování zaměstnanců ze strany vedení a navrhnout doporučení na zvýšení motivace učitelů vybrané základní školy. Metodicky byl v práci využit polostrukturovaný rozhovor a dotazníkové šetření. Ve zkoumané škole vychází motivace zaměstnanců hlavně ze strany vedení školy či kolegů. Motivace ze strany vedení školy probíhá spíše nahodile, jelikož není nevyužíván potenciál různých motivačních nástrojů. Objevují se nedostatky v transparentnosti odměňování, v poskytování odměny za dobrovolné či podobné aktivity to vede ke vzniku nedorozumění či pocitů nespravedlnosti s odměňováním. Demotivačně působí komunikační problémy, které souvisí zejména s nedostatkem zpětné vazby, a problémy jsou při konfliktech s rodiči, kdy vedení školy v takovém případě neposkytuje učitelům dostatečnou podporu. V konečném důsledku synergický vliv všech těchto nedostatků výrazně narušuje potenciál dosažení plnohodnotné motivace pracovníků. V rámci nápravy nedostatků byla formulována doporučení, která lze v krátkosti shrnout takto: využití uznání a pochvaly učitelům (zdůraznění důležitosti učitelů pro činnost... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The current situation on the labor market is not easy for any organization, there is little free labor, but it is possible to work to ensure that employees are satisfied. The aim of this diploma thesis was to find weaknesses in the motivation of employees by management and to propose recommendations to increase the motivation of teachers in a selected primary school. Methodologically, a semi-structured interview and a questionnaire survey were used in the work. In the examined school, the motivation of employees is mainly based on the school management or colleagues. Motivation by the school management is rather random, as the potential of various motivational tools is not used. There are shortcomings in the transparency of remuneration, in the provision of remuneration for voluntary or similar activities, this leads to misunderstandings or feelings of injustice with remuneration. Communication problems, which are mainly related to the lack of feedback, have a demotivating effect, and there are problems in conflicts with parents, when the school management does not provide sufficient support to teachers in such a case. Ultimately, the synergistic impact of all these shortcomings significantly undermines the potential to achieve full employee motivation. As part of the correction of shortcomings,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |