Zobrazit minimální záznam

School Administration Motivating Teachers - a Case Study
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorPísková, Lucie
dc.date.accessioned2021-06-18T09:27:28Z
dc.date.available2021-06-18T09:27:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125924
dc.description.abstractSoučasná situace na pracovním trhu není jednoduchá pro žádnou organizaci, je málo volné pracovní síly, lze ale pracovat na tom, aby byli zaměstnanci spokojení. Cílem této diplomové práce bylo najít slabá místa v rámci motivování zaměstnanců ze strany vedení a navrhnout doporučení na zvýšení motivace učitelů vybrané základní školy. Metodicky byl v práci využit polostrukturovaný rozhovor a dotazníkové šetření. Ve zkoumané škole vychází motivace zaměstnanců hlavně ze strany vedení školy či kolegů. Motivace ze strany vedení školy probíhá spíše nahodile, jelikož není nevyužíván potenciál různých motivačních nástrojů. Objevují se nedostatky v transparentnosti odměňování, v poskytování odměny za dobrovolné či podobné aktivity to vede ke vzniku nedorozumění či pocitů nespravedlnosti s odměňováním. Demotivačně působí komunikační problémy, které souvisí zejména s nedostatkem zpětné vazby, a problémy jsou při konfliktech s rodiči, kdy vedení školy v takovém případě neposkytuje učitelům dostatečnou podporu. V konečném důsledku synergický vliv všech těchto nedostatků výrazně narušuje potenciál dosažení plnohodnotné motivace pracovníků. V rámci nápravy nedostatků byla formulována doporučení, která lze v krátkosti shrnout takto: využití uznání a pochvaly učitelům (zdůraznění důležitosti učitelů pro činnost...cs_CZ
dc.description.abstractThe current situation on the labor market is not easy for any organization, there is little free labor, but it is possible to work to ensure that employees are satisfied. The aim of this diploma thesis was to find weaknesses in the motivation of employees by management and to propose recommendations to increase the motivation of teachers in a selected primary school. Methodologically, a semi-structured interview and a questionnaire survey were used in the work. In the examined school, the motivation of employees is mainly based on the school management or colleagues. Motivation by the school management is rather random, as the potential of various motivational tools is not used. There are shortcomings in the transparency of remuneration, in the provision of remuneration for voluntary or similar activities, this leads to misunderstandings or feelings of injustice with remuneration. Communication problems, which are mainly related to the lack of feedback, have a demotivating effect, and there are problems in conflicts with parents, when the school management does not provide sufficient support to teachers in such a case. Ultimately, the synergistic impact of all these shortcomings significantly undermines the potential to achieve full employee motivation. As part of the correction of shortcomings,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspokojenostcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectpedagogický pracovníkcs_CZ
dc.subjectpracovní výkoncs_CZ
dc.subjectsatisfactionen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectteaching staffen_US
dc.subjectjob performanceen_US
dc.titleMotivace učitelů ze strany vedení ve vybrané školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-11
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId217327
dc.title.translatedSchool Administration Motivating Teachers - a Case Studyen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSoučasná situace na pracovním trhu není jednoduchá pro žádnou organizaci, je málo volné pracovní síly, lze ale pracovat na tom, aby byli zaměstnanci spokojení. Cílem této diplomové práce bylo najít slabá místa v rámci motivování zaměstnanců ze strany vedení a navrhnout doporučení na zvýšení motivace učitelů vybrané základní školy. Metodicky byl v práci využit polostrukturovaný rozhovor a dotazníkové šetření. Ve zkoumané škole vychází motivace zaměstnanců hlavně ze strany vedení školy či kolegů. Motivace ze strany vedení školy probíhá spíše nahodile, jelikož není nevyužíván potenciál různých motivačních nástrojů. Objevují se nedostatky v transparentnosti odměňování, v poskytování odměny za dobrovolné či podobné aktivity to vede ke vzniku nedorozumění či pocitů nespravedlnosti s odměňováním. Demotivačně působí komunikační problémy, které souvisí zejména s nedostatkem zpětné vazby, a problémy jsou při konfliktech s rodiči, kdy vedení školy v takovém případě neposkytuje učitelům dostatečnou podporu. V konečném důsledku synergický vliv všech těchto nedostatků výrazně narušuje potenciál dosažení plnohodnotné motivace pracovníků. V rámci nápravy nedostatků byla formulována doporučení, která lze v krátkosti shrnout takto: využití uznání a pochvaly učitelům (zdůraznění důležitosti učitelů pro činnost...cs_CZ
uk.abstract.enThe current situation on the labor market is not easy for any organization, there is little free labor, but it is possible to work to ensure that employees are satisfied. The aim of this diploma thesis was to find weaknesses in the motivation of employees by management and to propose recommendations to increase the motivation of teachers in a selected primary school. Methodologically, a semi-structured interview and a questionnaire survey were used in the work. In the examined school, the motivation of employees is mainly based on the school management or colleagues. Motivation by the school management is rather random, as the potential of various motivational tools is not used. There are shortcomings in the transparency of remuneration, in the provision of remuneration for voluntary or similar activities, this leads to misunderstandings or feelings of injustice with remuneration. Communication problems, which are mainly related to the lack of feedback, have a demotivating effect, and there are problems in conflicts with parents, when the school management does not provide sufficient support to teachers in such a case. Ultimately, the synergistic impact of all these shortcomings significantly undermines the potential to achieve full employee motivation. As part of the correction of shortcomings,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV