Zobrazit minimální záznam

Level of motor skills and pronunciation of preschool children in comparisen to place of their residence and movement activities.
dc.contributor.advisorDvořáková, Hana
dc.creatorLevasovská, Helena
dc.date.accessioned2021-06-16T09:57:05Z
dc.date.available2021-06-16T09:57:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125843
dc.description.abstractCíle práce: Cílem této práce je sledování souvislostí mezi místem bydliště a zvládnutou úrovní motoriky společně s kvalitou řečového projevu dětí. V současné době dochází častěji k odkladům školní docházky, přičemž jsou příčinou nedostatky v řečovém projevu či nedostatečná úroveň motoriky. Charakter aktivit dětí předškolního věku se značně změnil, a to zejména díky vlivu technologie. Pohybové aktivity a aktivní způsob trávení volného času mají významný vliv na rozvoj motoriky dětí. Dalšími cíli této práce je zjistit, zda mají děti před nástupem do školy odpovídající úroveň motoriky a řeči a prokázat, zda se mezi opožděnou motorikou a problémy v oblasti řeči nachází spojitost. Metoda práce: K vypracování výzkumu této diplomové práce byl využit motorický test MABC-2; test artikulace dle Hruškové s využitím obrázkových karet pro děti; anketa o pěti otázkách v listinné podobě, která byla rozdána rodičům testovaných dětí; rozhovor s osmi učitelkami mateřských škol, kdy jsem měla připraveny tři otázky a následně byl ponechán prostor pro volnou diskusi a rozbor ŠVP jednotlivých mateřských škol s ohledem na vzdělávací nabídku určenou pro rozvoj motoriky a řečového projevu dětí. Výsledky: Více jak 1/3 testovaných neměla odpovídající úroveň motoriky, dále měla 1/3 testovaných obtíže s výslovností a to...cs_CZ
dc.description.abstractAim of thesis: The aim of this thesis is to monitor the relationship between the place of residence and the mastered level of motor skills together with the quality of children's speech. At present, there is a more frequent postponement of school attendance, caused by deficiencies in speech or insufficient level of motor skills. The nature of the activities of preschool children has changed considerably, mainly due to the influence of technology. Physical activities and an active way of spending free time have a significant effect on the development of children's motor skills. Other goals of this thesis are to find out whether children have an adequate level of motor skills and speech before starting school and to prove whether there is a connection between delayed motor skills and speech problems. Method of thesis: The motor test MABC-2 was used to develop the research of this diploma thesis; articulation test according to Hrušková using picture cards for children; a questionnaire which five questions in paper form, which was distributed to the parents of the tested children; an interview with eight kindergarten teachers, where I had prepared three questions and then left room for free discussion and analysis of school education programmes of individual kindergartens with regard to the educational...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMateřská školacs_CZ
dc.subjectmotorikacs_CZ
dc.subjectvýslovnostcs_CZ
dc.subjectpohybové aktivitycs_CZ
dc.subjectKindergartenen_US
dc.subjectmotor skillsen_US
dc.subjectpronunciationen_US
dc.subjectmovement actvitiesen_US
dc.titleÚroveň motoriky a výslovnosti u předškolních dětí ve vztahu k místu bydliště a pohybovým aktivitám.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-26
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223596
dc.title.translatedLevel of motor skills and pronunciation of preschool children in comparisen to place of their residence and movement activities.en_US
dc.contributor.refereeJanošková, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCíle práce: Cílem této práce je sledování souvislostí mezi místem bydliště a zvládnutou úrovní motoriky společně s kvalitou řečového projevu dětí. V současné době dochází častěji k odkladům školní docházky, přičemž jsou příčinou nedostatky v řečovém projevu či nedostatečná úroveň motoriky. Charakter aktivit dětí předškolního věku se značně změnil, a to zejména díky vlivu technologie. Pohybové aktivity a aktivní způsob trávení volného času mají významný vliv na rozvoj motoriky dětí. Dalšími cíli této práce je zjistit, zda mají děti před nástupem do školy odpovídající úroveň motoriky a řeči a prokázat, zda se mezi opožděnou motorikou a problémy v oblasti řeči nachází spojitost. Metoda práce: K vypracování výzkumu této diplomové práce byl využit motorický test MABC-2; test artikulace dle Hruškové s využitím obrázkových karet pro děti; anketa o pěti otázkách v listinné podobě, která byla rozdána rodičům testovaných dětí; rozhovor s osmi učitelkami mateřských škol, kdy jsem měla připraveny tři otázky a následně byl ponechán prostor pro volnou diskusi a rozbor ŠVP jednotlivých mateřských škol s ohledem na vzdělávací nabídku určenou pro rozvoj motoriky a řečového projevu dětí. Výsledky: Více jak 1/3 testovaných neměla odpovídající úroveň motoriky, dále měla 1/3 testovaných obtíže s výslovností a to...cs_CZ
uk.abstract.enAim of thesis: The aim of this thesis is to monitor the relationship between the place of residence and the mastered level of motor skills together with the quality of children's speech. At present, there is a more frequent postponement of school attendance, caused by deficiencies in speech or insufficient level of motor skills. The nature of the activities of preschool children has changed considerably, mainly due to the influence of technology. Physical activities and an active way of spending free time have a significant effect on the development of children's motor skills. Other goals of this thesis are to find out whether children have an adequate level of motor skills and speech before starting school and to prove whether there is a connection between delayed motor skills and speech problems. Method of thesis: The motor test MABC-2 was used to develop the research of this diploma thesis; articulation test according to Hrušková using picture cards for children; a questionnaire which five questions in paper form, which was distributed to the parents of the tested children; an interview with eight kindergarten teachers, where I had prepared three questions and then left room for free discussion and analysis of school education programmes of individual kindergartens with regard to the educational...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV