Show simple item record

Language development of children in multilingual environment
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorFlossová, Eva
dc.date.accessioned2021-06-15T10:07:31Z
dc.date.available2021-06-15T10:07:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125793
dc.description.abstractDiplomová práce je speciálně-pedagogického charakteru a zaměřuje se na jazykový vývoj dětí pocházejících z vícejazyčného prostředí. Důvodem tohoto zaměření je jejich zvyšující se počet. Zároveň však stále existuje relativně málo publikací na toto téma v České republice, neboť větší důraz je kladen na bilingvismus. V teoretické části je snaha obsáhnout komplexnost jazykového vývoje a následně se zaměření přesouvá k pojmům vícejazyčnost a bilingvismus. V praktické části se nachází kvalitativní výzkumné šetření založené na třech případových studiích dětí z vícejazyčného prostředí. V jednotlivých studiích je detailně popsán jejich jazykový vývoj, včetně případného prolínání jazykových kódů a možných komunikačních obtíží. Dále je zde snaha zjistit, který z jazyků u dětí převáží jako relaxovaný. K získání dat bylo použito zejména rozhovorů, které byly vedeny s rodiči dětí a také jejich třídními učiteli.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis have special pedagogical character and it focuses on language development of children from multilingual environment. The reason for this focus is their increasing number. However, there are still relatively few publications on this topic in the Czech Republic because more emphasis is placed on bilingualism. In the theoretical part, is trying to cover the complexity of language development and then deal with the concepts of multilingualism and bilingualism. In the practical part there is a qualitative research investigation based on three case studies of children from multilingual environment. The individual studies describe in detail their language development, including the possible mixing of language codes, and possible communication disabilities. Also, there is trying to find which of the language becomes relaxed for the children. Interviews with parents and class teacher mainly used to obtain data.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbilingvismuscs_CZ
dc.subjectjazykový vývojcs_CZ
dc.subjectřečový vývojcs_CZ
dc.subjectvícejazyčné prostředícs_CZ
dc.subjectbilingualismen_US
dc.subjectlanguage developmenten_US
dc.subjectmultilingual environmenten_US
dc.subjectspeech developmenten_US
dc.titleJazykový vývoj dětí z vícejazyčného prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-25
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232950
dc.title.translatedLanguage development of children in multilingual environmenten_US
dc.contributor.refereeKorandová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je speciálně-pedagogického charakteru a zaměřuje se na jazykový vývoj dětí pocházejících z vícejazyčného prostředí. Důvodem tohoto zaměření je jejich zvyšující se počet. Zároveň však stále existuje relativně málo publikací na toto téma v České republice, neboť větší důraz je kladen na bilingvismus. V teoretické části je snaha obsáhnout komplexnost jazykového vývoje a následně se zaměření přesouvá k pojmům vícejazyčnost a bilingvismus. V praktické části se nachází kvalitativní výzkumné šetření založené na třech případových studiích dětí z vícejazyčného prostředí. V jednotlivých studiích je detailně popsán jejich jazykový vývoj, včetně případného prolínání jazykových kódů a možných komunikačních obtíží. Dále je zde snaha zjistit, který z jazyků u dětí převáží jako relaxovaný. K získání dat bylo použito zejména rozhovorů, které byly vedeny s rodiči dětí a také jejich třídními učiteli.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis have special pedagogical character and it focuses on language development of children from multilingual environment. The reason for this focus is their increasing number. However, there are still relatively few publications on this topic in the Czech Republic because more emphasis is placed on bilingualism. In the theoretical part, is trying to cover the complexity of language development and then deal with the concepts of multilingualism and bilingualism. In the practical part there is a qualitative research investigation based on three case studies of children from multilingual environment. The individual studies describe in detail their language development, including the possible mixing of language codes, and possible communication disabilities. Also, there is trying to find which of the language becomes relaxed for the children. Interviews with parents and class teacher mainly used to obtain data.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV