Zobrazit minimální záznam

Analysis of communication ability of a pupil with elective mutism
dc.contributor.advisorKorandová, Zuzana
dc.creatorDolozimová, Michaela
dc.date.accessioned2021-06-15T09:59:01Z
dc.date.available2021-06-15T09:59:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125748
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Analýza komunikačních schopností žákyně s elektivním mutismem se zabývá problematikou komunikace dívky s elektivním mutismem. Teoretická část se opírá o důkladnou analýzu literárních a elektronických zdrojů. Úvodní kapitola nás seznamuje s vývojem komunikace a komunikačních schopností, psychickým vývojem dítěte, dále pak vymezuje problematiku narušené komunikační schopnosti v dětském věku. Druhá kapitola je věnována mutismu. Je zde rozpracováno nejen jeho terminologické vymezení, etiologie, diagnostika, terapie a prognóza, ale i problematika žáka s elektivním mutismem ve školním prostředí a zásady komunikace s takovým dítětem. Třetí kapitola se zabývá neverbální komunikací, zejména v souvislosti s dětským projevem. V této kapitole jsou rozpracovány všechny složky nonverbální komunikace-kinezika (gesta, mimika, haptika); posturika; proxemika a paralingvistika. Čtvrtá kapitola je již samotná empirická část. V této kapitole je popsán průběh a metody výzkumného šetření. Cílem představované diplomové práce bylo analyzovat komunikační proces žákyně s elektivním mutismem a na jeho základě byly následně stanoveny dílčí cíle a výzkumné otázky. Poté byla zpracována případová studie dívky s elektivním mutismem, orientovaná na její komunikační kompetence a projev. Naplnění stanovených...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis named Analysis of communication ability of a pupil with elective mutism, deals with the issue of communication of a girl with elective mutism. The teoretical part is based on a thorough analysis of literature and electronic sources. The introdictory chapter acquaints us with the development of communication and communication skills, the psychological development of the child, then defines the issue of impaired communication skills is childhood. The second chapter is devoted to mutism. It elaborates not only its terminological definition, etiology, diagnosis, therapy and prognosis, but also the issue of a pupil with elective mutism at school and principles of communication with this child. The third chapter deals with nonverbal communication, especially in connection with children's expressions. In this part are elaborated all components of non-verbal communication - kinesics (gestures, facial expressions, haptics); posture; proxemics and paralinguistic. The fourth chapter is the empirical part. This chapter describes the methodology of the research. The main objective of the research was to analyze the communication process of a pupil with elective mutism. Then the partial goals of the research and research questions were determined. Case study focused on communication...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectřečcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectmutismuscs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectspeechen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectimpaired communication abilityen_US
dc.subjectmutismen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.titleAnalýza komunikačních schopností žákyně s elektivním mutismemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-25
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId224677
dc.title.translatedAnalysis of communication ability of a pupil with elective mutismen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Analýza komunikačních schopností žákyně s elektivním mutismem se zabývá problematikou komunikace dívky s elektivním mutismem. Teoretická část se opírá o důkladnou analýzu literárních a elektronických zdrojů. Úvodní kapitola nás seznamuje s vývojem komunikace a komunikačních schopností, psychickým vývojem dítěte, dále pak vymezuje problematiku narušené komunikační schopnosti v dětském věku. Druhá kapitola je věnována mutismu. Je zde rozpracováno nejen jeho terminologické vymezení, etiologie, diagnostika, terapie a prognóza, ale i problematika žáka s elektivním mutismem ve školním prostředí a zásady komunikace s takovým dítětem. Třetí kapitola se zabývá neverbální komunikací, zejména v souvislosti s dětským projevem. V této kapitole jsou rozpracovány všechny složky nonverbální komunikace-kinezika (gesta, mimika, haptika); posturika; proxemika a paralingvistika. Čtvrtá kapitola je již samotná empirická část. V této kapitole je popsán průběh a metody výzkumného šetření. Cílem představované diplomové práce bylo analyzovat komunikační proces žákyně s elektivním mutismem a na jeho základě byly následně stanoveny dílčí cíle a výzkumné otázky. Poté byla zpracována případová studie dívky s elektivním mutismem, orientovaná na její komunikační kompetence a projev. Naplnění stanovených...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis named Analysis of communication ability of a pupil with elective mutism, deals with the issue of communication of a girl with elective mutism. The teoretical part is based on a thorough analysis of literature and electronic sources. The introdictory chapter acquaints us with the development of communication and communication skills, the psychological development of the child, then defines the issue of impaired communication skills is childhood. The second chapter is devoted to mutism. It elaborates not only its terminological definition, etiology, diagnosis, therapy and prognosis, but also the issue of a pupil with elective mutism at school and principles of communication with this child. The third chapter deals with nonverbal communication, especially in connection with children's expressions. In this part are elaborated all components of non-verbal communication - kinesics (gestures, facial expressions, haptics); posture; proxemics and paralinguistic. The fourth chapter is the empirical part. This chapter describes the methodology of the research. The main objective of the research was to analyze the communication process of a pupil with elective mutism. Then the partial goals of the research and research questions were determined. Case study focused on communication...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV