Zobrazit minimální záznam

Interactions between the teachers and the parents with mental disabilities
dc.contributor.advisorMužáková, Monika
dc.creatorLochařová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-06-14T10:09:29Z
dc.date.available2021-06-14T10:09:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125681
dc.description.abstractHlavním tématem předkládané diplomové práce je "Interakce mezi pedagogy a rodiči s mentálním postižením". Cílem bylo zkoumat, jak vzájemnou interakci chápou samotní rodiče s mentálním postižením a jak ji vnímají učitelé, kteří vzdělávají jejich děti. První část seznamuje s potenciálními předsudky vůči lidem s mentálním postižením a možnými riziky jejich diskriminace. Dále obeznamuje se sexualitou a partnerstvím osob s mentálním postižením. Dílo neopomíná ani na důležitou kapitolu související s jeho zaměřením, a tím je rodičovství lidí s mentálním postižením. Vzhledem k tomu, že vzájemný vztah mezi učiteli a rodiči můžeme lépe pochopit na základě jejich vzájemné komunikace, věnuje se poslední kapitola první části právě komunikaci. Nezapomíná přitom zmínit komunikační nesnáze osob s mentálním postižením i zásady a strategie, které intaktní populaci usnadní styk s těmito osobami. Empirická část interpretuje vlastní kvalitativní výzkum autorky této diplomové práce. Data jsou získána pomocí rozhovorů vedených s učiteli a pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodiči s mentálním postižením. Podstatným zjištěním bylo, že si obě skupiny při reciproční komunikaci uvědomují jisté limity - zaraženost a nepřipravenost na straně pedagogů a na straně rodičů s mentálním postižením pak omezující vliv jejich...cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of the submitted diploma thesis is "Interactions between the teachers and the parents with mental disabilities". The aim was to examine how parents with mental disabilities themselves understand the interaction and how it is perceived by teachers who educate their children. The first part introduces the reader to potential prejudices against people with mental disabilities and possible risks of discrimination against them. It also introduces the reader to the sexuality and partnership of people with mental disabilities. The work does not omit an important chapter related to its focus, and that is the parenting of people with mental disabilities. Given that the relationship between teachers and parents can be better understood on the basis of their mutual communication, the last chapter of the first part deals with communication. At the same time, it does not forget to mention the communication difficulties of people with mental disabilities and the principles and strategies that will facilitate contact with these people for the intact population. The empirical part interprets the author's own qualitative research of this diploma thesis. The data were obtained by the author through interviews with teachers and through semi-structured interviews with parents with mental disabilities....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPředsudkycs_CZ
dc.subjectdiskriminacecs_CZ
dc.subjectsexualitacs_CZ
dc.subjectpartnerství a rodičovství osob s mentálním postiženímcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectstrategie v komunikaci s lidmi s mentálním postiženímcs_CZ
dc.subjectPrejudiceen_US
dc.subjectdiscriminationen_US
dc.subjectsexualityen_US
dc.subjectpartnership and parenthood of people with mental disabilitiesen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectstrategies in communication with people with mental disabilitiesen_US
dc.titleInterakce mezi pedagogy a rodiči s mentálním postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-24
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId225807
dc.title.translatedInteractions between the teachers and the parents with mental disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeMlčková, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním tématem předkládané diplomové práce je "Interakce mezi pedagogy a rodiči s mentálním postižením". Cílem bylo zkoumat, jak vzájemnou interakci chápou samotní rodiče s mentálním postižením a jak ji vnímají učitelé, kteří vzdělávají jejich děti. První část seznamuje s potenciálními předsudky vůči lidem s mentálním postižením a možnými riziky jejich diskriminace. Dále obeznamuje se sexualitou a partnerstvím osob s mentálním postižením. Dílo neopomíná ani na důležitou kapitolu související s jeho zaměřením, a tím je rodičovství lidí s mentálním postižením. Vzhledem k tomu, že vzájemný vztah mezi učiteli a rodiči můžeme lépe pochopit na základě jejich vzájemné komunikace, věnuje se poslední kapitola první části právě komunikaci. Nezapomíná přitom zmínit komunikační nesnáze osob s mentálním postižením i zásady a strategie, které intaktní populaci usnadní styk s těmito osobami. Empirická část interpretuje vlastní kvalitativní výzkum autorky této diplomové práce. Data jsou získána pomocí rozhovorů vedených s učiteli a pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodiči s mentálním postižením. Podstatným zjištěním bylo, že si obě skupiny při reciproční komunikaci uvědomují jisté limity - zaraženost a nepřipravenost na straně pedagogů a na straně rodičů s mentálním postižením pak omezující vliv jejich...cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of the submitted diploma thesis is "Interactions between the teachers and the parents with mental disabilities". The aim was to examine how parents with mental disabilities themselves understand the interaction and how it is perceived by teachers who educate their children. The first part introduces the reader to potential prejudices against people with mental disabilities and possible risks of discrimination against them. It also introduces the reader to the sexuality and partnership of people with mental disabilities. The work does not omit an important chapter related to its focus, and that is the parenting of people with mental disabilities. Given that the relationship between teachers and parents can be better understood on the basis of their mutual communication, the last chapter of the first part deals with communication. At the same time, it does not forget to mention the communication difficulties of people with mental disabilities and the principles and strategies that will facilitate contact with these people for the intact population. The empirical part interprets the author's own qualitative research of this diploma thesis. The data were obtained by the author through interviews with teachers and through semi-structured interviews with parents with mental disabilities....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV