Show simple item record

Comprehensive support for disadvantaged students hospitalized in the department of child and adolescent psychiatry
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorBuschtová, Gabriela
dc.date.accessioned2021-06-14T10:07:03Z
dc.date.available2021-06-14T10:07:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125672
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá komplexní podporou znevýhodněných žáků na oddělení dětské a adolescentní psychiatrie a základní škole při nemocnici. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat míru a úroveň současné pedagogické, zdravotní a terapeutické podpory znevýhodněných hospitalizovaných žáků a také doporučit opatření vedoucí ke zvýšení efektivity péče. V teoretické části byla obecně popsána podpůrná opatření a poradenský systém žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. V praktické části byly stanoveny parciální cíle výzkumného šetření, které měly za úkol zjistit míru efektivity spolupráce mezi zdravotnickým a školským personálem zajišťujícím výchovně vzdělávací proces hospitalizovaných žáků. V této práci byla použita metoda sociálního výzkumu. Pro potřeby získávání potřebných informací byla použita forma dotazování malého výzkumného vzorku, který tvořily zdravotní sestry a speciální pedagogové tohoto zařízení. Výstupem této práce je modifikace spolupráce všech zúčastněných a jejich interpersonální a intrapersonální postoj k péči o hospitalizované žáky.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the comprehensive support of disadvantaged pupils in the department of child and adolescent psychiatry and primary school at the hospital. The aim of the research was to analyze the level of current pedagogical, health and therapeutic support for disadvantaged hospitalized pupils and to recommend measures to increase the effectiveness of provided care. In the theoretical part, support measures and the counseling system of pupils with special educational needs were generally described. In the practical part, partial goals of the research survey were set, which were to determine the degree of effectiveness of cooperation between medical and school staff providing the educational process of hospitalized pupils. The method of social research was used in this work. For the purpose of obtaining necessary information, a form of questioning a small research sample was used, which consisted of nurses and special pedagogues of this facility. The output of this work is a modification of the cooperation of all participants and their interpersonal and intrapersonal attitude to the care provided to hospitalized students.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKomplexní podpora znevýhodněných žákůcs_CZ
dc.subjectškola při nemocnicics_CZ
dc.subjectterapeutická a speciálně-pedagogická péčecs_CZ
dc.subjectspolupráce s interními a externími pracovníkycs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectcomprehensive support of disadvantaged pupilsen_US
dc.subjectdepartment of child and adolescent psychiatryen_US
dc.subjectprimary school at the hospitalen_US
dc.subjecttherapeutic and special-pedagogical careen_US
dc.subjectcooperation with ordinary schoolsen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.titleKomplexní podpora znevýhodněných žáků hospitalizovaných na oddělení dětské a adolescentní psychiatriecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-24
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId233826
dc.title.translatedComprehensive support for disadvantaged students hospitalized in the department of child and adolescent psychiatryen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá komplexní podporou znevýhodněných žáků na oddělení dětské a adolescentní psychiatrie a základní škole při nemocnici. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat míru a úroveň současné pedagogické, zdravotní a terapeutické podpory znevýhodněných hospitalizovaných žáků a také doporučit opatření vedoucí ke zvýšení efektivity péče. V teoretické části byla obecně popsána podpůrná opatření a poradenský systém žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. V praktické části byly stanoveny parciální cíle výzkumného šetření, které měly za úkol zjistit míru efektivity spolupráce mezi zdravotnickým a školským personálem zajišťujícím výchovně vzdělávací proces hospitalizovaných žáků. V této práci byla použita metoda sociálního výzkumu. Pro potřeby získávání potřebných informací byla použita forma dotazování malého výzkumného vzorku, který tvořily zdravotní sestry a speciální pedagogové tohoto zařízení. Výstupem této práce je modifikace spolupráce všech zúčastněných a jejich interpersonální a intrapersonální postoj k péči o hospitalizované žáky.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the comprehensive support of disadvantaged pupils in the department of child and adolescent psychiatry and primary school at the hospital. The aim of the research was to analyze the level of current pedagogical, health and therapeutic support for disadvantaged hospitalized pupils and to recommend measures to increase the effectiveness of provided care. In the theoretical part, support measures and the counseling system of pupils with special educational needs were generally described. In the practical part, partial goals of the research survey were set, which were to determine the degree of effectiveness of cooperation between medical and school staff providing the educational process of hospitalized pupils. The method of social research was used in this work. For the purpose of obtaining necessary information, a form of questioning a small research sample was used, which consisted of nurses and special pedagogues of this facility. The output of this work is a modification of the cooperation of all participants and their interpersonal and intrapersonal attitude to the care provided to hospitalized students.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV