Show simple item record

The Selection of a Singing Repertoire for primary school pupils of classes 3. - 5.
dc.contributor.advisorJiřičková, Jiřina
dc.creatorPakandlová, Martina
dc.date.accessioned2021-06-11T10:55:11Z
dc.date.available2021-06-11T10:55:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125593
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá možnostmi, jakými lze pracovat s vybraným písňovým repertoárem ve 3.-5. ročníku základní školy. Cílem je předložit širší spektrum hudebních činností se zaměřením na činnosti vokální k pěti zvoleným písním. První část práce tvoří část teoretická, v níž charakterizujeme fyzický, psychický, hudební a hlasový vývoj žáků mladšího školního věku. V následujících kapitolách vymezujeme kritéria pro výběr pěveckého repertoáru a analyzujeme vybrané publikace, v nichž se můžeme inspirovat při jeho výběru. Na základě zvolených kritérií předkládáme písňový repertoár sestavený dle průběhu školního roku. Ke každé vybrané písni uvádíme úvodní motivaci, podněty k rozhovoru o písničce, průpravná hlasová cvičení, doporučený způsob jejího nácviku, taneční ztvárnění a instrumentální doprovod. U těchto písní pak dále čtenář najde možnosti mezipředmětového propojení, například s výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou vlastivědou či přírodovědou. Některé z předložených podnětů částečně naplňují průřezová témata, konkrétně multikulturní a enviromentální výchovu. Z navržených činností jsme následně sestavili modely vyučovacích hodin se zaměřením na nácvik písní, na nichž demonstrujeme, jakým způsobem lze s předloženými aktivitami zacházet.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the possibilities of working with the selected writing repertoire in the 3rd-5th year of primary school. The aim is to present a wider range of musical activities with a focus on vocal activities for the five selected songs. The first part of the thesis consists of a theoretical part, in which we characterize the physical, psychological, musical and vocal development of pupils of younger school age. In the following chapters, we set out the criteria for selecting a singing repertoire and analyze selected publications in which we can be inspired in its selection. Based on the selected criteria, we present a sand repertoire compiled according to the course of the school year. For each selected song we present the introductory motivation, suggestions for talking about the song, training vocal exercises, recommended method of its rehearsal, dance rendition and instrumental accompaniment. For these songs, the reader will also find possibilities of inter-subject connection, for example with art education, drama education of homeland science or natural science. Some of the submitted initiatives partly meet cross-cutting topics, namely multicultural and environmental education. From the proposed activities we compiled models of teaching hours with a focus on song rehearsal, through...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectdětský hlascs_CZ
dc.subjectpísňový repertoárcs_CZ
dc.subjectpráce s písnícs_CZ
dc.subjectvokální činnostics_CZ
dc.subjectmezipředmětové propojenícs_CZ
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectchildren's voiceen_US
dc.subjectsong repertoireen_US
dc.subjectsong worken_US
dc.subjectvocal activitiesen_US
dc.subjectinter-subject connectionen_US
dc.titleVýběr pěveckého repertoáru pro 3. - 5. ročník ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-21
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId222741
dc.title.translatedThe Selection of a Singing Repertoire for primary school pupils of classes 3. - 5.en_US
dc.contributor.refereeTichá, Alena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá možnostmi, jakými lze pracovat s vybraným písňovým repertoárem ve 3.-5. ročníku základní školy. Cílem je předložit širší spektrum hudebních činností se zaměřením na činnosti vokální k pěti zvoleným písním. První část práce tvoří část teoretická, v níž charakterizujeme fyzický, psychický, hudební a hlasový vývoj žáků mladšího školního věku. V následujících kapitolách vymezujeme kritéria pro výběr pěveckého repertoáru a analyzujeme vybrané publikace, v nichž se můžeme inspirovat při jeho výběru. Na základě zvolených kritérií předkládáme písňový repertoár sestavený dle průběhu školního roku. Ke každé vybrané písni uvádíme úvodní motivaci, podněty k rozhovoru o písničce, průpravná hlasová cvičení, doporučený způsob jejího nácviku, taneční ztvárnění a instrumentální doprovod. U těchto písní pak dále čtenář najde možnosti mezipředmětového propojení, například s výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou vlastivědou či přírodovědou. Některé z předložených podnětů částečně naplňují průřezová témata, konkrétně multikulturní a enviromentální výchovu. Z navržených činností jsme následně sestavili modely vyučovacích hodin se zaměřením na nácvik písní, na nichž demonstrujeme, jakým způsobem lze s předloženými aktivitami zacházet.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the possibilities of working with the selected writing repertoire in the 3rd-5th year of primary school. The aim is to present a wider range of musical activities with a focus on vocal activities for the five selected songs. The first part of the thesis consists of a theoretical part, in which we characterize the physical, psychological, musical and vocal development of pupils of younger school age. In the following chapters, we set out the criteria for selecting a singing repertoire and analyze selected publications in which we can be inspired in its selection. Based on the selected criteria, we present a sand repertoire compiled according to the course of the school year. For each selected song we present the introductory motivation, suggestions for talking about the song, training vocal exercises, recommended method of its rehearsal, dance rendition and instrumental accompaniment. For these songs, the reader will also find possibilities of inter-subject connection, for example with art education, drama education of homeland science or natural science. Some of the submitted initiatives partly meet cross-cutting topics, namely multicultural and environmental education. From the proposed activities we compiled models of teaching hours with a focus on song rehearsal, through...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantFürstová, Lucie
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV