dc.contributor.advisor | Viktorová, Ida | |
dc.creator | Šanderová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-06-10T09:54:21Z | |
dc.date.available | 2021-06-10T09:54:21Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125547 | |
dc.description.abstract | Supervize je v českém školství poměrně nový pojem, který se v posledních letech snaží stát součástí pracovního procesu pedagogů. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat stresové, zátěžové situace, porozumět daným situacím, prohloubit jeho prožívání a rozvíjet nové perspektivy profesního chování. Cílem této diplomové práce bude zmapování pozitivních a kritických míst průběhu supervizního setkání a definování rozdílů ve dvou vybraných mateřských školách. Jelikož každá mateřská škola je specifická svým klimatem i výukovými metodami, mělo by se v určitých aspektech lišit i supervizní setkání. Práce je zpracována kvalitativně, kdy hlavní výzkumnou metodou jsou rozhovory s pedagogy mateřských škol. Klíčová slova: supervize, supervizor, mateřská škola, pomáhající profese | cs_CZ |
dc.description.abstract | Supervision is a relatively new concept in Czech education, which in recent years has been trying to become part of the working process of educators. Supervision is intended to help a worker cope with stressful situations, understand current situations, deepen his experience and develop new perspectives for his professional behaviour. The aim of this thesis is to try to map the positive and critical points during the Supervision meetings and to define the differences in the two selected kindergartens. Since each kindergarten is specific in its climate and teaching methods, supervision meetings should also differ in certain aspects. The work is processed qualitatively, with interviews with kindergarten teachers as the main research method. Klíčová slova: supervision, supervisor, nursery school, helping professions | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | supervize | cs_CZ |
dc.subject | supervizor | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | pomáhající profese | cs_CZ |
dc.subject | supervision | en_US |
dc.subject | supervisor | en_US |
dc.subject | nursery school | en_US |
dc.subject | helping profesions | en_US |
dc.title | Supervize v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-05-20 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 222978 | |
dc.title.translated | Supervison in nursery school | en_US |
dc.contributor.referee | Vozková, Anna | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Supervize je v českém školství poměrně nový pojem, který se v posledních letech snaží stát součástí pracovního procesu pedagogů. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat stresové, zátěžové situace, porozumět daným situacím, prohloubit jeho prožívání a rozvíjet nové perspektivy profesního chování. Cílem této diplomové práce bude zmapování pozitivních a kritických míst průběhu supervizního setkání a definování rozdílů ve dvou vybraných mateřských školách. Jelikož každá mateřská škola je specifická svým klimatem i výukovými metodami, mělo by se v určitých aspektech lišit i supervizní setkání. Práce je zpracována kvalitativně, kdy hlavní výzkumnou metodou jsou rozhovory s pedagogy mateřských škol. Klíčová slova: supervize, supervizor, mateřská škola, pomáhající profese | cs_CZ |
uk.abstract.en | Supervision is a relatively new concept in Czech education, which in recent years has been trying to become part of the working process of educators. Supervision is intended to help a worker cope with stressful situations, understand current situations, deepen his experience and develop new perspectives for his professional behaviour. The aim of this thesis is to try to map the positive and critical points during the Supervision meetings and to define the differences in the two selected kindergartens. Since each kindergarten is specific in its climate and teaching methods, supervision meetings should also differ in certain aspects. The work is processed qualitatively, with interviews with kindergarten teachers as the main research method. Klíčová slova: supervision, supervisor, nursery school, helping professions | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |