Show simple item record

Use of musical fairy tale in the musical development of a preschool child.
dc.contributor.advisorSelčanová, Zuzana
dc.creatorNosková, Terezie
dc.date.accessioned2021-06-08T08:41:44Z
dc.date.available2021-06-08T08:41:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125496
dc.description.abstractNázev práce: Využití hudební pohádky v hudebním vývoji předškolního dítěte Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén hudební pohádky a možnosti jejího uplatnění v hudebně tvořivém procesu. Představuje hudební pohádku jako prostředek k rozvíjení hudebních, pohybových, pěveckých, instrumentálních a výtvarných činností. Práce se zaměřuje na děti předškolního věku. Stručně charakterizuje jejich vývoj z hlediska rozvoje hudebních schopností. Představuje pohádku jako cestu ke kreativním činnostem. Teoretická část je zaměřena na hudební pohádku, její funkce, porovnání s lidovou pohádkou a historický exkurz. Dále se zabývá, z hlediska hudební vývoje, stručnou charakteristikou dítěte ve věku 5 až 6 let. Ukazuje také na výchovný aspekt pohádky a kompetence, které můžeme u dítěte skrze tento hudebně dramatický žánr rozvíjet. Praktická část práce přináší projekt hudební pohádky realizovaný v Mateřské škole Telč. Cílem práce je zrealizovat paletu činností a skrze hudební oblasti naplnit cíle všech pěti vzdělávacích oblastí Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV)1 KLÍČOVÁ SLOVA Hudební pohádka, děti, mateřská škola, hudba, pohádka 1 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2018 [cit. 2021-01-07]. Dostupné na...cs_CZ
dc.description.abstractTitle of thesis: Use of musical fairy tale in the musical development of a preschool child The bachelor's thesis focuses on the phenomenon of musical fairy tales and possibilities of its application in the musically creative process. It represents a musical fairy tale as a mean to develop musical, physical, singing, instrumental and art creative activities. The work focuses on preschool children. It briefly characterizes their development in terms of the development of musical abilities. It presents a fairy tale as a way to creative activities. The theoretical part focuses on the musical fairy tale, its functions, comparison with folk tales and historical excursion. Moreover, it explains the developmental psychology of a child aged 5-6 years and the specifics for a given age, especially in terms of musical development. It also points to the educational aspect of the fairy tale and competence, which can be developed in the child through this musically dramatic genre. The practical part reveals the project of a musical fairy tale, which was carried out in the Kindergarten Telč. The goal of the work is to demonstrate variety of activities and through the music areas to fulfill goals of all five educational areas of the Framework Education Programme for Preschool Education (FEP PE). KEY WORDS Musical...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthudební pohádkacs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjectpohádkacs_CZ
dc.subjectmusical fairy taleen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectfairy taleen_US
dc.titleVyužití hudební pohádky v hudebním vývoji předškolního dítěte.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-18
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId232152
dc.title.translatedUse of musical fairy tale in the musical development of a preschool child.en_US
dc.contributor.refereeJiřičková, Jiřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Využití hudební pohádky v hudebním vývoji předškolního dítěte Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén hudební pohádky a možnosti jejího uplatnění v hudebně tvořivém procesu. Představuje hudební pohádku jako prostředek k rozvíjení hudebních, pohybových, pěveckých, instrumentálních a výtvarných činností. Práce se zaměřuje na děti předškolního věku. Stručně charakterizuje jejich vývoj z hlediska rozvoje hudebních schopností. Představuje pohádku jako cestu ke kreativním činnostem. Teoretická část je zaměřena na hudební pohádku, její funkce, porovnání s lidovou pohádkou a historický exkurz. Dále se zabývá, z hlediska hudební vývoje, stručnou charakteristikou dítěte ve věku 5 až 6 let. Ukazuje také na výchovný aspekt pohádky a kompetence, které můžeme u dítěte skrze tento hudebně dramatický žánr rozvíjet. Praktická část práce přináší projekt hudební pohádky realizovaný v Mateřské škole Telč. Cílem práce je zrealizovat paletu činností a skrze hudební oblasti naplnit cíle všech pěti vzdělávacích oblastí Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV)1 KLÍČOVÁ SLOVA Hudební pohádka, děti, mateřská škola, hudba, pohádka 1 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2018 [cit. 2021-01-07]. Dostupné na...cs_CZ
uk.abstract.enTitle of thesis: Use of musical fairy tale in the musical development of a preschool child The bachelor's thesis focuses on the phenomenon of musical fairy tales and possibilities of its application in the musically creative process. It represents a musical fairy tale as a mean to develop musical, physical, singing, instrumental and art creative activities. The work focuses on preschool children. It briefly characterizes their development in terms of the development of musical abilities. It presents a fairy tale as a way to creative activities. The theoretical part focuses on the musical fairy tale, its functions, comparison with folk tales and historical excursion. Moreover, it explains the developmental psychology of a child aged 5-6 years and the specifics for a given age, especially in terms of musical development. It also points to the educational aspect of the fairy tale and competence, which can be developed in the child through this musically dramatic genre. The practical part reveals the project of a musical fairy tale, which was carried out in the Kindergarten Telč. The goal of the work is to demonstrate variety of activities and through the music areas to fulfill goals of all five educational areas of the Framework Education Programme for Preschool Education (FEP PE). KEY WORDS Musical...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV