Zobrazit minimální záznam

Relaxation and therapeutic activities at a rehabilititation club within special needs primary schools
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorFérová, Jana
dc.date.accessioned2021-06-08T08:40:11Z
dc.date.available2021-06-08T08:40:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125489
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo zjistit, jaké terapie probíhají u žáků s kombinovaným postižením v rámci rehabilitačního klubu na základní škole speciální, jak vypadá průběh těchto terapií a co by bylo možné na terapiích zlepšit. Součástí práce je zodpovězení čtyř výzkumných otázek. V teoretické části je definována ucelená rehabilitační péče, která je dále členěna na rehabilitaci léčebnou, sociální, výchovnou - pedagogickou a pracovní. Dále jsou v teoretické části popsány jednotlivé terapie spadající pod léčebnou a výchovnou (pedagogickou) rehabilitaci. Součástí diplomové práce je porovnání tří organizací, vzdělávací instituce, sociální služby a neziskové organizace, ty jsou představeny také v teoretické části. V praktické části jsou vymezeny čtyři výzkumné otázky, na které je odpovězeno pomocí tří metod. Jsou použity metody pozorování, rozhovor a analýza dokumentace žáků. Je zjišťováno, jaké terapie jsou používány v rámci rehabilitačního klubu, jak probíhají, u jakých dětí a jak často. Závěr výzkumného šetření tvoří porovnání tří zařízení, která se starají o jedince s těžkým postižením. Z výsledků výzkumu byla určena doporučení pro praxi, kterými mohou být větší prostory pro probíhání terapií a větší počet pracovníků na kroužku.cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this diploma thesis was to find out what type of therapies exist for pupils with combined disabilities within the Rehabilitation Club at the Special Primary School, what the course of these therapies looks like and what could be potentially improved. As part of the thesis, four research questions are answered. The theoretical part contains of the description of the comprehensive rehabilitation care which is further divided into medical, social, educational (pedagogical) and work rehabilitation. Furthermore, the theoretical part describes the individual therapies falling under the medical and the educational (pedagogical) rehabilitation. Part of the thesis is an introduction and comparison of three various organizations: educational institutions, social services and non-profit organizations. In the practical part, four research questions are defined and answered by using three methods: method of observation, interview and an analysis of pupils' documentation. It is researched what kind of therapies are being used within the Rehabilitation Club, how they are being executed, their frequency and the type of children undergoing them. The research concludes with a comparison of three different facilities whose clients suffer from severe disabilities. From the results of the research are...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRelaxacecs_CZ
dc.subjectterapiecs_CZ
dc.subjectucelená rehabilitacecs_CZ
dc.subjectrehabilitační klubcs_CZ
dc.subjectžák s více vadamics_CZ
dc.subjectRelaxationen_US
dc.subjecttherapyen_US
dc.subjectcomprehensive rehabilitationen_US
dc.subjectrehabilitation cluben_US
dc.subjectstudent with combined disabilityen_US
dc.titleRelaxační a terapeutické činnosti v rehabilitačním klubu na Základní škole speciálnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-18
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId223638
dc.title.translatedRelaxation and therapeutic activities at a rehabilititation club within special needs primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeZulić, Marija
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce bylo zjistit, jaké terapie probíhají u žáků s kombinovaným postižením v rámci rehabilitačního klubu na základní škole speciální, jak vypadá průběh těchto terapií a co by bylo možné na terapiích zlepšit. Součástí práce je zodpovězení čtyř výzkumných otázek. V teoretické části je definována ucelená rehabilitační péče, která je dále členěna na rehabilitaci léčebnou, sociální, výchovnou - pedagogickou a pracovní. Dále jsou v teoretické části popsány jednotlivé terapie spadající pod léčebnou a výchovnou (pedagogickou) rehabilitaci. Součástí diplomové práce je porovnání tří organizací, vzdělávací instituce, sociální služby a neziskové organizace, ty jsou představeny také v teoretické části. V praktické části jsou vymezeny čtyři výzkumné otázky, na které je odpovězeno pomocí tří metod. Jsou použity metody pozorování, rozhovor a analýza dokumentace žáků. Je zjišťováno, jaké terapie jsou používány v rámci rehabilitačního klubu, jak probíhají, u jakých dětí a jak často. Závěr výzkumného šetření tvoří porovnání tří zařízení, která se starají o jedince s těžkým postižením. Z výsledků výzkumu byla určena doporučení pro praxi, kterými mohou být větší prostory pro probíhání terapií a větší počet pracovníků na kroužku.cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this diploma thesis was to find out what type of therapies exist for pupils with combined disabilities within the Rehabilitation Club at the Special Primary School, what the course of these therapies looks like and what could be potentially improved. As part of the thesis, four research questions are answered. The theoretical part contains of the description of the comprehensive rehabilitation care which is further divided into medical, social, educational (pedagogical) and work rehabilitation. Furthermore, the theoretical part describes the individual therapies falling under the medical and the educational (pedagogical) rehabilitation. Part of the thesis is an introduction and comparison of three various organizations: educational institutions, social services and non-profit organizations. In the practical part, four research questions are defined and answered by using three methods: method of observation, interview and an analysis of pupils' documentation. It is researched what kind of therapies are being used within the Rehabilitation Club, how they are being executed, their frequency and the type of children undergoing them. The research concludes with a comparison of three different facilities whose clients suffer from severe disabilities. From the results of the research are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV