Zobrazit minimální záznam

Rural Basic Schools: Attendace and Absenteeism of Their Pupils
dc.contributor.advisorDvořák, Dominik
dc.creatorBočková, Alena
dc.date.accessioned2021-05-29T09:51:03Z
dc.date.available2021-05-29T09:51:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125406
dc.description.abstractPráce je zaměřena na historii a současnost škol v Dobroníně jako venkovské obci, se zaměřením na okolnosti ovlivňující docházku žáků do školy a průběh vyučování. Jedná se o historicko-srovnávací práci. Ke zjištění všech potřebných informací, zvláště historických, jsem využila dostupnou literaturu v knižní i elektronické podobě, zejména kroniky a školní výkazy, které jsou k nahlédnutí ve školách a v Okresním archivu v Jihlavě. Sledovala jsem období od roku 1882, kdy byla povolena soukromá jednotřídka pro české děti až do dnešní doby. Nyní je v obci Základní škola Dobronín. Individuální docházka ve studované venkovské škole je spíše lepší než ve školách v jiných typech obcí. Překvapivá je nulová neomluvená absence v posledních letech. Ovšem historické dokumenty ukazují, že i když jsou žáci přítomni ve škole, běžná výuka může být často narušována řadou plánovaných i neplánovaných akcí a událostí. KLÍČOVÁ SLOVA Česká škola, německá škola, měšťanská škola, venkovská škola, docházka, základní školacs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the history and the presence of the schools in Dobronín, small village. The aim of the diploma thesis was to analyze the circumstances, the absence of the students, and the classes. It is a historical-comparative thesis. For all the needed information, I used the literature (both in electronic and book form), especially chronicles and school reports available at the school Dobronín and in District Archive in Jihlava. The diploma thesis focuses on the period 1882 - nowadays, and besides, contains the history of the time when just one small school with one class was allowed for the Czech children. Currently, there is an elementary school in Dobronín. Individual schooling in the focused burgher school is above expectations in comparison with other villages. Surprisingly, they have zero unexcused absence for the past few years. However, the historical resources shows that even though the students are present in the school, the teaching may be interrupted by both planned and unexpected events. Key words Czech school, German school, burgher school, country school, schooling, elementary schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCzech schoolen_US
dc.subjectGerman schoolen_US
dc.subjectburgher schoolen_US
dc.subjectcountry schoolen_US
dc.subjectschoolingen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectčeská školacs_CZ
dc.subjectněmecká školacs_CZ
dc.subjectměšťanská školacs_CZ
dc.subjectvenkovská školacs_CZ
dc.subjectdocházkacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleVenkovské základní školy a docházka a absence jejich žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-07
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223486
dc.title.translatedRural Basic Schools: Attendace and Absenteeism of Their Pupilsen_US
dc.contributor.refereeLaufková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce je zaměřena na historii a současnost škol v Dobroníně jako venkovské obci, se zaměřením na okolnosti ovlivňující docházku žáků do školy a průběh vyučování. Jedná se o historicko-srovnávací práci. Ke zjištění všech potřebných informací, zvláště historických, jsem využila dostupnou literaturu v knižní i elektronické podobě, zejména kroniky a školní výkazy, které jsou k nahlédnutí ve školách a v Okresním archivu v Jihlavě. Sledovala jsem období od roku 1882, kdy byla povolena soukromá jednotřídka pro české děti až do dnešní doby. Nyní je v obci Základní škola Dobronín. Individuální docházka ve studované venkovské škole je spíše lepší než ve školách v jiných typech obcí. Překvapivá je nulová neomluvená absence v posledních letech. Ovšem historické dokumenty ukazují, že i když jsou žáci přítomni ve škole, běžná výuka může být často narušována řadou plánovaných i neplánovaných akcí a událostí. KLÍČOVÁ SLOVA Česká škola, německá škola, měšťanská škola, venkovská škola, docházka, základní školacs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the history and the presence of the schools in Dobronín, small village. The aim of the diploma thesis was to analyze the circumstances, the absence of the students, and the classes. It is a historical-comparative thesis. For all the needed information, I used the literature (both in electronic and book form), especially chronicles and school reports available at the school Dobronín and in District Archive in Jihlava. The diploma thesis focuses on the period 1882 - nowadays, and besides, contains the history of the time when just one small school with one class was allowed for the Czech children. Currently, there is an elementary school in Dobronín. Individual schooling in the focused burgher school is above expectations in comparison with other villages. Surprisingly, they have zero unexcused absence for the past few years. However, the historical resources shows that even though the students are present in the school, the teaching may be interrupted by both planned and unexpected events. Key words Czech school, German school, burgher school, country school, schooling, elementary schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV