Komunikace začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ
Communication of a beginning primary school teacher
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125390Identifikátory
SIS: 224475
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vallin, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
14. 1. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
spolupráce, komunikace, začínající učitel, vztah učitele a rodiče, 1. stupeň ZŠ, třídníschůzky, konzultace učitel - rodič - žákKlíčová slova (anglicky)
cooperation, communication, a beginning teacher, relationship between a parent and ateacher, primary education, parent - teacher conference, consultations teacher - parent -pupilHlavním cílem teoretické části je vymezit pojem začínající učitel a popsat formy podpory, které může čerstvý absolvent po nástupu do praxe využít. Dále pak zmapovat komunikaci a spolupráci učitele a rodiče, a uvést argumenty k jejich realizaci. V závěru teoretické části je práce zaměřena na popsání třídních schůzek a konzultací učitel - rodič - žák v programu Začít spolu. Ve výzkumné části je mým cílem vyhodnotit rozhovory se začínajícími učitelkami z prvního stupně ZŠ Angel a několika rodiči. V připraveném strukturovaném rozhovoru s učitelkami se zaměřuji na to, do jaké míry se cítily být připraveny na třídní schůzky, jaká podpora se jim v této oblasti nejvíce osvědčila, co učitel řeší v souvislosti s první třídní schůzkou a konzultací učitel - rodič - žák jakožto komunikačními platformami. Také jsem zjišťovala, jakým výzvám začínající učitelé čelí během vedení konzultací učitel - rodič - žák a třídních schůzek, co se učitelům po realizování první třídní schůzky a konzultace učitel - rodič - žák osvědčilo a jaké výhody a nevýhody spatřují učitelky v konzultacích učitel - rodič - žák oproti třídním schůzkám. Skrze strukturovaný rozhovor s rodiči pak zjišťuji jejich úhel pohledu na to, jaký mají konzultace učitel - rodič - žák přínos pro všechny jejich aktéry. Klíčová slova spolupráce, komunikace,...
The main aim of the theoretical part is to define the term 'beginning teacher' and to describe the forms of support which a fresh graduate can use when he starts his teaching practice. Furthermore, I focus on communication and cooperation of a teacher and a parent and I offer reasons for their realization. In the end of the theoretical part, I describe parent - teacher conference and consultations teacher - parent - pupil in Step by step. The aim of the empiric part was to assess the interviews with the beginning primary school teachers in ZŠ Angel and some parents. The structured interview was focused on to what extent the beginning teachers felt prepared for the parent - teacher conference, what support which was given to them was the most appreciated, what a teacher needs to deal with in connection with the parent - teacher conference and consultations teacher - parent - pupil. Then I try to find out what challenges are the beginning teachers facing in connection with leading the parent - teacher conference and consultations teacher - parent - pupil, what has worked after realization of the parent - teacher conference and consultations teacher - parent - pupil and what the teachers see as the main advantages and disadvantages of the consultations teacher - parent - pupil in comparison with the...