dc.contributor.advisor | Valášková Vincejová, Eva | |
dc.creator | Widlová, Marta | |
dc.date.accessioned | 2021-05-26T08:36:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-26T08:36:57Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125387 | |
dc.description.abstract | Anotace: "Spolupráce rodiny a školy při integraci/inkluzi dítěte" zjišťuje kvalitu spolupráce základních škol a rodin dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a její vliv na vnímání integrace či inkluze. Zkoumá rozdíly v přístupech k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách v dané oblasti, pohled učitelů, asistentů a rodičů znevýhodněných dětí na integraci a inkluzi obecně i v konkrétních případech a aspekty spolupráce školy a rodiny znevýhodněného dítěte zařazeného ve třetím a vyšším stupni pedagogické podpory. Podle současného trendu se mohou rodiče rozhodnout pro vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné základní škole se zvýšenou péčí učitelů, případně za podpory asistenta pedagoga, většinou podle připraveného individuálního vzdělávacího plánu, protože žáci se speciálními vzdělávacími potřebami potřebují při svém vzdělávání zohledňovat jejich schopnosti, pracovní tempo a dosaženou úroveň zvládnutých znalostí, které se nemusí shodovat s možnostmi ostatních žáků ve třídě. Kvalitu integrace ovlivňuje zásadním způsobem přístup učitele a asistenta pedagoga, jejich vzájemná spolupráce a spolupráce s rodinou dítěte. | cs_CZ |
dc.description.abstract | "Family and school cooperation in child integration / inclusion" identifies the quality of cooperation between primary schools and families of children with special educational needs and its impact on the perception of integration or inclusion. It examines the differences in attitudes towards to l educational needs in primary schools in the certain wiev of disadvantaged children teachers'care, assistants and parents on integration and inclusion in general and in specific cases and aspects of school and family disadvantaged children. According to the current trend, parents can decide about education of their child with specific needs in an ordinary primary school with increased teacherścare, possibly with the support of a teaching assistant, usually according to a prepared individual curriculum because pupils with special educational need have to get individual speed, knowledge and skills often do not have the same level like other students in the classroom. Quality of special care is highly influenced by cooperation among teachers, assistants and parents. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | integration|inclusion|special education resource|cooperation between family and school | en_US |
dc.subject | integrace|inkluze|speciální vzdělávací potřeby|spolupráce školy a rodiny | cs_CZ |
dc.title | Spolupráce rodiny a školy při integraci/inkluzi dítěte | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-01-29 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 225914 | |
dc.title.translated | Cooperation between the family and the school in the integration/inclusion of the child | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Anotace: "Spolupráce rodiny a školy při integraci/inkluzi dítěte" zjišťuje kvalitu spolupráce základních škol a rodin dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a její vliv na vnímání integrace či inkluze. Zkoumá rozdíly v přístupech k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách v dané oblasti, pohled učitelů, asistentů a rodičů znevýhodněných dětí na integraci a inkluzi obecně i v konkrétních případech a aspekty spolupráce školy a rodiny znevýhodněného dítěte zařazeného ve třetím a vyšším stupni pedagogické podpory. Podle současného trendu se mohou rodiče rozhodnout pro vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné základní škole se zvýšenou péčí učitelů, případně za podpory asistenta pedagoga, většinou podle připraveného individuálního vzdělávacího plánu, protože žáci se speciálními vzdělávacími potřebami potřebují při svém vzdělávání zohledňovat jejich schopnosti, pracovní tempo a dosaženou úroveň zvládnutých znalostí, které se nemusí shodovat s možnostmi ostatních žáků ve třídě. Kvalitu integrace ovlivňuje zásadním způsobem přístup učitele a asistenta pedagoga, jejich vzájemná spolupráce a spolupráce s rodinou dítěte. | cs_CZ |
uk.abstract.en | "Family and school cooperation in child integration / inclusion" identifies the quality of cooperation between primary schools and families of children with special educational needs and its impact on the perception of integration or inclusion. It examines the differences in attitudes towards to l educational needs in primary schools in the certain wiev of disadvantaged children teachers'care, assistants and parents on integration and inclusion in general and in specific cases and aspects of school and family disadvantaged children. According to the current trend, parents can decide about education of their child with specific needs in an ordinary primary school with increased teacherścare, possibly with the support of a teaching assistant, usually according to a prepared individual curriculum because pupils with special educational need have to get individual speed, knowledge and skills often do not have the same level like other students in the classroom. Quality of special care is highly influenced by cooperation among teachers, assistants and parents. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | N | |