Zobrazit minimální záznam

Integrace zahraničních studentů na českých veřejných vysokých školách: úskalí a možnosti
dc.contributor.advisorMachovcová, Kateřina
dc.creatorOdintsova, Eugenia
dc.date.accessioned2021-05-26T08:36:20Z
dc.date.available2021-05-26T08:36:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125384
dc.description.abstractHlavním tématem diplomové práce je analýza stresových faktorů, se kterými setkávají zahraniční studenti při jejich integraci do České republiky. Všichni respondenti jsou původem ze států Východní Evropy: například Rusko, Ukrajina, Bělorusko. Výzkumný soubor zahrnuje dvě skupiny studentů: - studenti, kteří jsou v ČR méně než jeden rok - studenti, kteří jsou v ČR více než 1 rok Jednou z hlavních metod výzkumu je polostrukturovaný rozhovor s osmi respondenty. Pro měření míry akulturačního stresu byl použit dotazník The Perceived Stress Scale (PSS), který vyplnilo 36 studentů. Mezi dvěma skupinami studentů se objevily rozdíly v míře integrace do české společnosti a znalosti českého jazyka. Výzkum také prokázal vysokou míru souvislosti mezi délkou pobytu v České republice a úrovní akulturačního stresu. KLÍČOVÁ SLOVA zahraniční studenti, stresové faktory, integrace, veřejné vysoké školycs_CZ
dc.description.abstractThe central theme of this diploma thesis is to analyze key stress factors, which foreign background students meet during their integration in the Czech Republic. All respondents are recruited from the Eastern European countries, for instance, Russia, Ukraine, Belarus. Two main groups include: - students who are in the Czech Republic less than one year - students who are in the Czech Republic for more than one year The primary research method was using a semi-structured interview with eight respondents. For measuring acculturative stress level was used the Perceived Stress Scale (PSS), which was filled in by 36 students. There were found differences in the adjustment level and language competence among two groups of students. This research has also confirmed the relationship between the length of stay in the Czech Republic a level of acculturative stress. KEYWORDS foreign students, stress factors, integration, public higher educationen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectforeign studentsen_US
dc.subjectstress factorsen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectpublic higher educationen_US
dc.subjectzahraniční studentics_CZ
dc.subjectstresové faktorycs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectveřejné vysoké školycs_CZ
dc.titleIntegration of foreign students in the Czech public higher education: difficulties and opportunitiesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-11
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223173
dc.title.translatedIntegrace zahraničních studentů na českých veřejných vysokých školách: úskalí a možnostics_CZ
dc.contributor.refereeHigh, Radka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csHlavním tématem diplomové práce je analýza stresových faktorů, se kterými setkávají zahraniční studenti při jejich integraci do České republiky. Všichni respondenti jsou původem ze států Východní Evropy: například Rusko, Ukrajina, Bělorusko. Výzkumný soubor zahrnuje dvě skupiny studentů: - studenti, kteří jsou v ČR méně než jeden rok - studenti, kteří jsou v ČR více než 1 rok Jednou z hlavních metod výzkumu je polostrukturovaný rozhovor s osmi respondenty. Pro měření míry akulturačního stresu byl použit dotazník The Perceived Stress Scale (PSS), který vyplnilo 36 studentů. Mezi dvěma skupinami studentů se objevily rozdíly v míře integrace do české společnosti a znalosti českého jazyka. Výzkum také prokázal vysokou míru souvislosti mezi délkou pobytu v České republice a úrovní akulturačního stresu. KLÍČOVÁ SLOVA zahraniční studenti, stresové faktory, integrace, veřejné vysoké školycs_CZ
uk.abstract.enThe central theme of this diploma thesis is to analyze key stress factors, which foreign background students meet during their integration in the Czech Republic. All respondents are recruited from the Eastern European countries, for instance, Russia, Ukraine, Belarus. Two main groups include: - students who are in the Czech Republic less than one year - students who are in the Czech Republic for more than one year The primary research method was using a semi-structured interview with eight respondents. For measuring acculturative stress level was used the Perceived Stress Scale (PSS), which was filled in by 36 students. There were found differences in the adjustment level and language competence among two groups of students. This research has also confirmed the relationship between the length of stay in the Czech Republic a level of acculturative stress. KEYWORDS foreign students, stress factors, integration, public higher educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV