Show simple item record

Graphic manifestation of children of younger school age at risk
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorJárka, Štěpán
dc.date.accessioned2021-05-26T08:34:25Z
dc.date.available2021-05-26T08:34:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125375
dc.description.abstractTato práce se zabývá specifickou oblastí poruch učení, která souvisí s hrubou a jemnou motorikou. Proto se zaměřuje především na projevy dysgrafie. Jejím cílem je totiž postihnout zvláštnosti této poruchy v závislosti na kresbě a výtvarných schopnostech žáků. V práci je použita Rey-Osterriethova komplexní figura a doplňující úkoly, které jsou s touto figurou srovnávány. Rey-Osterriethova komplexní figura je známý a používaný diagnostický nástroj v oblasti poruch učení a v této práci slouží k porovnání výkonů žáků. Důležitá je výtvarná schopnost žáka, jeho vnímání perspektivy, prostorové kompozice a práce s linií. Výkon každého žáka je v práci podrobně popsán, jak pomocí kvantifikace, tak pomocí písemného popisu. V práci se také nachází kazuistiky a porovnání výsledků žáků, kteří se odlišují od průměrných hodnot.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation is based on specific areas of learning and disabilities that are related to gross and fine motor skills and the main focus is on the manifestations of dysgraphia. The aim is to affect the peculiarity of these disorders depending on the drawing and artistic abilities of students which requires Rey-Osterrieth's complex figure and additional tasks that are compared with this figure. Rey-Osterrieth's complex figure is a well-known and used diagnostic tool in the field of learning disabilities and it is used to compare the performance of students. The student's artistic ability, perception of perspectives, spatial composition, and work with lines are very important. The performance of each student is described in detail in this dissertation, both through quantification and through a written description. In the dissertation, there can found a case study and a comparison of students that differ from the average data.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspecific learning disordersen_US
dc.subjectdysgraphyen_US
dc.subjectart expressionen_US
dc.subjectdrawingen_US
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectdysgrafiecs_CZ
dc.subjectvýtvarný projevcs_CZ
dc.subjectkresbacs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.titleGrafické projevy u ohrožených žáků mladšího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-11
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId206863
dc.title.translatedGraphic manifestation of children of younger school age at risken_US
dc.contributor.refereeKučerová, Olga
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá specifickou oblastí poruch učení, která souvisí s hrubou a jemnou motorikou. Proto se zaměřuje především na projevy dysgrafie. Jejím cílem je totiž postihnout zvláštnosti této poruchy v závislosti na kresbě a výtvarných schopnostech žáků. V práci je použita Rey-Osterriethova komplexní figura a doplňující úkoly, které jsou s touto figurou srovnávány. Rey-Osterriethova komplexní figura je známý a používaný diagnostický nástroj v oblasti poruch učení a v této práci slouží k porovnání výkonů žáků. Důležitá je výtvarná schopnost žáka, jeho vnímání perspektivy, prostorové kompozice a práce s linií. Výkon každého žáka je v práci podrobně popsán, jak pomocí kvantifikace, tak pomocí písemného popisu. V práci se také nachází kazuistiky a porovnání výsledků žáků, kteří se odlišují od průměrných hodnot.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation is based on specific areas of learning and disabilities that are related to gross and fine motor skills and the main focus is on the manifestations of dysgraphia. The aim is to affect the peculiarity of these disorders depending on the drawing and artistic abilities of students which requires Rey-Osterrieth's complex figure and additional tasks that are compared with this figure. Rey-Osterrieth's complex figure is a well-known and used diagnostic tool in the field of learning disabilities and it is used to compare the performance of students. The student's artistic ability, perception of perspectives, spatial composition, and work with lines are very important. The performance of each student is described in detail in this dissertation, both through quantification and through a written description. In the dissertation, there can found a case study and a comparison of students that differ from the average data.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV