dc.contributor.advisor | Kitzbergerová, Leonora | |
dc.creator | Hubková, Monika | |
dc.date.accessioned | 2021-04-15T10:04:02Z | |
dc.date.available | 2021-04-15T10:04:02Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125151 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis addresses the topic of contemporary art in contemporary school. It deals with the relationship between contemporary art and contemporary school. The theoretical part of the thesis presents ideas and stimuli to think about contemporary art, which are based on people associated in the field of art, art theory and art pedagogy. Furthermore, the thesis pays attention to the relationship of contemporary art to the recipient and Czech education system. In the research part, the thesis focuses on five case studies of art teachers and their approaches to contemporary art in teaching. The next part of the diploma thesis presents a view of the artistic work of two Czech and two foreign contemporary artists. Their works are used in the didactic part for the didactic transformation of the content. Based on it, teaching units for teaching art education at secondary schools are created. Furthermore, this part presents reflections on lessons taught in the form of conceptual analysis. KEYWORDS contemporary art, postmodern society, art education, visual communication, the Framework Educational Programme | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce řeší téma současného umění v současné škole. Zabývá se vztahem současného umění a současné školy. V teoretické části práce jsou předkládány myšlenky a podněty k zamyšlení nad současným uměním, které jsou opřeny o osobnosti pohybující se ve sféře umění, teorie umění a výtvarné pedagogiky. Dále práce věnuje pozornost vztahu současného umění k recipientovi a českému školství. Ve výzkumné části se práce soustředí na pět případových studí pedagogů výtvarné výchovy a jejich přístupy k současnému umění ve výuce. Další část diplomové práce předkládá pohled na uměleckou tvorbu dvou českých a dvou zahraničních současných umělců. Jejich díla jsou využita v didaktické části pro didaktickou transformaci obsahu. Na jejím základě jsou vytvořeny výukové jednotky pro výuku výtvarné výchovy na gymnáziích. Dále tato část prezentuje reflexe odučených hodin formou konceptové analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA současné umění, postmoderní společnost, výtvarná výchova, vizuální komunikace, Rámcový vzdělávací program | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | současné umění | cs_CZ |
dc.subject | postmoderní společnost | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.subject | vizuální komunikace | cs_CZ |
dc.subject | Rámcový vzdělávací program | cs_CZ |
dc.subject | contemporary art | en_US |
dc.subject | postmodern society | en_US |
dc.subject | art education | en_US |
dc.subject | visual communication | en_US |
dc.subject | the Educational Programme | en_US |
dc.title | Současné umění v současné škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-10 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 210309 | |
dc.title.translated | Contemporary art in contemporary school | en_US |
dc.contributor.referee | Fulková, Marie | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce řeší téma současného umění v současné škole. Zabývá se vztahem současného umění a současné školy. V teoretické části práce jsou předkládány myšlenky a podněty k zamyšlení nad současným uměním, které jsou opřeny o osobnosti pohybující se ve sféře umění, teorie umění a výtvarné pedagogiky. Dále práce věnuje pozornost vztahu současného umění k recipientovi a českému školství. Ve výzkumné části se práce soustředí na pět případových studí pedagogů výtvarné výchovy a jejich přístupy k současnému umění ve výuce. Další část diplomové práce předkládá pohled na uměleckou tvorbu dvou českých a dvou zahraničních současných umělců. Jejich díla jsou využita v didaktické části pro didaktickou transformaci obsahu. Na jejím základě jsou vytvořeny výukové jednotky pro výuku výtvarné výchovy na gymnáziích. Dále tato část prezentuje reflexe odučených hodin formou konceptové analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA současné umění, postmoderní společnost, výtvarná výchova, vizuální komunikace, Rámcový vzdělávací program | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis addresses the topic of contemporary art in contemporary school. It deals with the relationship between contemporary art and contemporary school. The theoretical part of the thesis presents ideas and stimuli to think about contemporary art, which are based on people associated in the field of art, art theory and art pedagogy. Furthermore, the thesis pays attention to the relationship of contemporary art to the recipient and Czech education system. In the research part, the thesis focuses on five case studies of art teachers and their approaches to contemporary art in teaching. The next part of the diploma thesis presents a view of the artistic work of two Czech and two foreign contemporary artists. Their works are used in the didactic part for the didactic transformation of the content. Based on it, teaching units for teaching art education at secondary schools are created. Furthermore, this part presents reflections on lessons taught in the form of conceptual analysis. KEYWORDS contemporary art, postmodern society, art education, visual communication, the Framework Educational Programme | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |