Zobrazit minimální záznam

Inclusion and art education
dc.contributor.advisorKitzbergerová, Leonora
dc.creatorStejskalová, Markéta
dc.date.accessioned2021-04-15T10:03:22Z
dc.date.available2021-04-15T10:03:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125149
dc.description.abstractThe diploma thesis aims at the present situation of inclusion or common school system education in the environment of primary school, specifically in Art lessons. The theoretical part defines fundamental terms and describes the current state of this issue on the basis of professional literature and present laws. The aim of the empirical part is to acquire experience of Art lesson pedagogues working with pupils with special educational needs. Essential is an integration of these pupils into regular process of education, function and utilization of teaching assistant and other specifics of inclusive education. Qualitative research, observation method, dialogue and auto-evaluation of the video record. Key words: inclusion, education, Art, pupils with educational special needsen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na současnou situaci inkluze neboli společného vzdělávání v prostředí základní školy, konkrétně ve výuce výtvarné výchovy. Teoretická část definuje základní pojmy a popisuje současný stav dané problematiky na základě odborné literatury a aktuálních zákonů. Cílem výzkumné části je získat zkušenosti pedagogů výtvarné výchovy s prací se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Stěžejní je začlenění těchto žáků do běžného procesu vzdělávání, funkce a využití asistentů pedagoga a další specifika inkluzivního vzdělávání. K získání těchto dat je využit kvalitativní výzkum, metoda pozorování, volného rozhovoru a autoevaluace videonahrávky. Klíčová slova: inkluze, edukace, výtvarná výchova, žáci se speciálními potřebamics_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectžáci se speciálními potřebamics_CZ
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectpupils with special needsen_US
dc.titleInkluze a výuka výtvarné výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-04
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId212289
dc.title.translatedInclusion and art educationen_US
dc.contributor.refereeJakubcová Hajdušková, Lucie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na současnou situaci inkluze neboli společného vzdělávání v prostředí základní školy, konkrétně ve výuce výtvarné výchovy. Teoretická část definuje základní pojmy a popisuje současný stav dané problematiky na základě odborné literatury a aktuálních zákonů. Cílem výzkumné části je získat zkušenosti pedagogů výtvarné výchovy s prací se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Stěžejní je začlenění těchto žáků do běžného procesu vzdělávání, funkce a využití asistentů pedagoga a další specifika inkluzivního vzdělávání. K získání těchto dat je využit kvalitativní výzkum, metoda pozorování, volného rozhovoru a autoevaluace videonahrávky. Klíčová slova: inkluze, edukace, výtvarná výchova, žáci se speciálními potřebamics_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis aims at the present situation of inclusion or common school system education in the environment of primary school, specifically in Art lessons. The theoretical part defines fundamental terms and describes the current state of this issue on the basis of professional literature and present laws. The aim of the empirical part is to acquire experience of Art lesson pedagogues working with pupils with special educational needs. Essential is an integration of these pupils into regular process of education, function and utilization of teaching assistant and other specifics of inclusive education. Qualitative research, observation method, dialogue and auto-evaluation of the video record. Key words: inclusion, education, Art, pupils with educational special needsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV