Show simple item record

Education in a Regional Gallery as a Part of Education in Primary School Pupils
dc.contributor.advisorFulková, Marie
dc.creatorKotýnková, Martina
dc.date.accessioned2021-04-15T10:01:33Z
dc.date.available2021-04-15T10:01:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125145
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic of gallery and museum educating. The work is divided into two parts, theoretical and practical ones. The theoretical part, which is defined on the basis of the processing of professional resources, focuses on the connection of gallery and museum educating with the curricular documents of primary schools. A substantial part is devoted to the benefits of a three-phase educational model. Emphasis is then placed on the constructivist approach in teaching and the discursive field of art and its application in teaching. The practical part focuses on the verification of the three-phase model in practice. The results of the work are proposals and implementations of two educational programs and their interconnection with the expected outcomes according to the Framework Educational Program. The educational programs were realized in the regional gallery and museum with children from the 1st and 3rd year of a primary school.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem galerijní a muzejní edukace. Práce je členěna do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část, které je vymezena na základě zpracování odborných zdrojů, se zaměřuje na propojení galerijní a muzejní edukace s kurikulárními dokumenty základních škol. Podstatná část je věnována přínosu třífázového edukačního modelu. Důraz je pak kladen zejména na konstruktivistický přístup ve výuce a na diskurzivní pole umění a jeho aplikace ve výuce. Praktická část se zaměřuje na ověření třífázového modelu v praxi. Výsledkem práce jsou návrhy a realizace dvou edukačních programů a jejich propojení s očekávanými výstupy dle rámcového vzdělávacího programu. Edukační programy byly uskutečněny v regionální galerii a muzeu s dětmi z 1. a 3. ročníku ZŠ.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgalerijní a muzejní edukacecs_CZ
dc.subjectdiskursivní regulacecs_CZ
dc.subjectedukační programcs_CZ
dc.subjectinstitucionální spoluprácecs_CZ
dc.subjectgallery and museum educationen_US
dc.subjectregulatory discoursesen_US
dc.subjecteducation prorammeen_US
dc.subjectinstitutional collaborationen_US
dc.titleEdukace v regionální galerii jako součást vzdělávání žáků na prvním stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-10
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId221518
dc.title.translatedEducation in a Regional Gallery as a Part of Education in Primary School Pupilsen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Magdalena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem galerijní a muzejní edukace. Práce je členěna do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část, které je vymezena na základě zpracování odborných zdrojů, se zaměřuje na propojení galerijní a muzejní edukace s kurikulárními dokumenty základních škol. Podstatná část je věnována přínosu třífázového edukačního modelu. Důraz je pak kladen zejména na konstruktivistický přístup ve výuce a na diskurzivní pole umění a jeho aplikace ve výuce. Praktická část se zaměřuje na ověření třífázového modelu v praxi. Výsledkem práce jsou návrhy a realizace dvou edukačních programů a jejich propojení s očekávanými výstupy dle rámcového vzdělávacího programu. Edukační programy byly uskutečněny v regionální galerii a muzeu s dětmi z 1. a 3. ročníku ZŠ.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic of gallery and museum educating. The work is divided into two parts, theoretical and practical ones. The theoretical part, which is defined on the basis of the processing of professional resources, focuses on the connection of gallery and museum educating with the curricular documents of primary schools. A substantial part is devoted to the benefits of a three-phase educational model. Emphasis is then placed on the constructivist approach in teaching and the discursive field of art and its application in teaching. The practical part focuses on the verification of the three-phase model in practice. The results of the work are proposals and implementations of two educational programs and their interconnection with the expected outcomes according to the Framework Educational Program. The educational programs were realized in the regional gallery and museum with children from the 1st and 3rd year of a primary school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV